Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Myyn käytetyt tankopainot piaggio nrg:n, tai käy muihinkin.

Aloittaja Eki, 19.10.22 - klo:09:39

« edellinen - seuraava »

Eki

Elikä olisi hakusessa piaggio nrg:n orginal tankopainot, edellyttäen että ovat siistit ja virheettömät, olen etsinyt ihan tehdasuusia, mutta en löydä, ovat teräksiset ja hyvät, verokkina nämä motonetin ym myymät, toki löytyy hyviäkin, mutta hinta liikkuu yli sadan euron tietämillä, omat vioittuivat irroittaessa, kun piti vaihtaa mm kaasukahva jne. Huom, maksan siisteistä tietenkin hyvin. Eki 0400554554
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#1
Löysin jo uudet, tekant oy tilaa, kysyi piaggio nrg:n vuosimallin ja kuulemma saadaan juurikin oikeat tankopainot, sillä esim Vespan ja piaggion painoissa on eroa, lähinnä kiinnityspuolen sorvauksessa. Hintakin on 19.90€/kpl + pk 4.99€ kun ensin ilmoittivat kallimman hinnan, suunnilleen saman verran mm ebay.de sivustolla, eikä toimiteta suomeen tai sitten Englannista joista menisi vielä tulli. En oikein jaksa ymmärtää mikä noissa mötiköissä maksaa, valmistus varmaan euron kpl, valmistaja sekä myyjäliike käärii sievoiset summat. Jos ken ihmettelee miksi purnaan näistä skootterin osien hinnoista, se johtuu siitäkin, että nyt on menossa 23:s skootteri itsellä ja n.25 vuoden aikana olen upottanut "hirveitä" summia pelkästään varaosiin, siksi tiedän mm sen, että samalla tuotteella voi olla yli 100%:n hintaeroja, kuten nyt näissäkin tankopainoissa. Motonetin tankopainot eivät istu siten kuin kuuluisi, niistä ja liki kaikista puuttuu tangon syvennys toisesta päästä painoa, mikä on taas alkuperäisissä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Äkkiähän sitä ostaa sorvin ja kromaustarvikkeet ja tekee itse. Halvathan nuo vielä oli. Vespaan maksaa vakiot tankopainot 45€ kappaleelta.

konenikkari

Eripainoisissa tankopainoissa saattaa olla lyijytäyte,
ei aivan yksikertaisia valmistaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#4
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 19.10.22 - klo:18:13Äkkiähän sitä ostaa sorvin ja kromaustarvikkeet ja tekee itse. Halvathan nuo vielä oli. Vespaan maksaa vakiot tankopainot 45€ kappaleelta.
Se on totta, voi ostaa ihan mitä lystää, mutta se edellyttää että tulot tai omaisuus on sitä luokkaa ettei tuota tuskaa. Itselle jää eläkkeestä suojaosuus käteen, mikä on noin 835,00€/kk, loput menee ulosottoon n20.000 euron veloista (kulutusluottoja vuosien ajalta), loppui kyky maksaa, niin annoin mennä ulosottoon ja maksetaan sitten tällälailla korkojen kera. Sinusta tuntuu varmaan jotku metallimötikät halvoilta, vaikka hinta olisi parilta yli 100€, minusta ei, toki ostamaan kykenen, elelen yksin ja elän todella niukasti, silti ostelen yhtä sun toista ja olen sangen tyytyväinen kaikesta huolimatta. Minulla on katto päänpäällä, minulla on terveys ok, on myös kaikki mitä tarvitsen, myös mopo jolla reissaan lähinnä kesäisin kamera repussa pitkin ja poikin kaunista suomea, mitäpä sitä mitään muuta tarvitsen? :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.10.22 - klo:19:45Eripainoisissa tankopainoissa saattaa olla lyijytäyte,
ei aivan yksikertaisia valmistaa.
Tuntuu että täytteenä olisi peräti jalomettalleja, mikäli laskee vaikkapa kilohinnan näille heh heh.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#6
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 19.10.22 - klo:18:13Äkkiähän sitä ostaa sorvin ja kromaustarvikkeet ja tekee itse. Halvathan nuo vielä oli. Vespaan maksaa vakiot tankopainot 45€ kappaleelta.
Ei nyt ihan sentäs maksa, tai jos haluaa maksaa, niin löytyy niitäkin tässä vielä suht' kohtuu hinta: https://www.af1racing.com/OEM-Vespa-Bar-End-Weight-Heavy-599399 Mutta tässä sama tuote 2x kalliimpi: https://scooterpartsco.com/ricambi/021-vespa/heavy-handlebar-weights-for-vespa-gts-gts-super-gtv-gt
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside


Yksi keino saada tankoon painoa on täyttää päät lyijyllä, jos jostain sitä saa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.10.22 - klo:21:22Yksi keino saada tankoon painoa on täyttää päät lyijyllä, jos jostain sitä saa.
Tarkoitus on erittäin siisti mopedi pitää kaikinpuolin siistinä, elikä osat lähinnä alkuperäisiä, kuten tänään kevääksi tilattu ja saatu alkuperäinen etuvari, vesipumpun korjaussarja ja nyt sitten uudet tankopainot, ihan ulkonäkösyistä, sillä mitään värinöitä ilman niitäkään en ole huomannut mopon millään nopeusalueella, mikä nyt on kuitenkin kovin suppea. Hyvin hyvin pientä vuotoa aika-ajoin esiintyy vesipumpussa, siksi valmiiksi uusi tilattu ja saatu.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Ns tankopainon merkitys on moniselitteinen
joillekin se on ulkonäkö kysymys.
Alunperin noita käytettiin korkeapuristeisissa kaksitahtisissa jotta peilistä näkisi.
Sitten tuli turvallisuus näkökanta, lävistäviä putken päitä ei sallittu.
vespa keksi että voblaus vähenee noilla.
Noita on suuri määrä erilaisia, osa on painon näköisiä muovikuoria
raskaimmat jotka olen tavannut painoi 400g.
Ei noita voi vertailla pelkän hinnan perusteella
koska käyttötarkoitus on eri.
Mutta halvalla ei saa nykyisin edes paskaa, sehän on lannoite  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Taustapeilit alkoi yleistyä kun moottorit täristivät vähemmän ja peileistä näki. Vielä seitkytluvulla TM koeajoissa mainittiin se näkeekö peileistä mitään.

Lyijyn käytöllä tangon pää voi olla muovikoristekin tai pieni paino, kun lyijy on putkessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Ja lopuksi kevennys
 ;D  Minä rakentelin 1960 luvulla yksisylinterisestä jaWa 250cc
"motocross" moottoripyörää. :)
Kampiakselia kevennettiin sorvaamalla se ontoksi
puristuspainetta nostettiin jne.
Tehokas tuli mutta peileistä?! ei nähnyt mitään hanskat kädessäkään
vaikka satulassa oli tupla pehmusteet
ja tangossa painoa
silmänvalkuaiset vatkautui vaahdoksi  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#12
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.10.22 - klo:09:46Taustapeilit alkoi yleistyä kun moottorit täristivät vähemmän ja peileistä näki. Vielä seitkytluvulla TM koeajoissa mainittiin se näkeekö peileistä mitään.

Lyijyn käytöllä tangon pää voi olla muovikoristekin tai pieni paino, kun lyijy on putkessa.

Lyijyä käyttöä aristetaan nykyisin,
lyijyn pienenkin määrän ostamiseen vaaditaan
melkoiset toimenpiteet.
esim lyijyä sisältän tinan ostaminen on mutkikasta
Tuo Ekin mopo ei juurikaan tärise eikä woblaa
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.10.22 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.10.22 - klo:09:46Taustapeilit alkoi yleistyä kun moottorit täristivät vähemmän ja peileistä näki. Vielä seitkytluvulla TM koeajoissa mainittiin se näkeekö peileistä mitään.

Lyijyn käytöllä tangon pää voi olla muovikoristekin tai pieni paino, kun lyijy on putkessa.

Lyijyä käyttöä aristetaan nykyisin,
lyijyn pienenkin määrän ostamiseen vaaditaan
melkoiset toimenpiteet.
esim lyijyä sisältän tinan ostaminen on mutkikasta
Tuo Ekin mopo ei juurikaan tärise eikä woblaa

Joo, todella hyvä ajaa, jousitus edessä ainakin parasta mitä omissa ollut, pidin peugeottia todella hyvänä ja onkin sitä, mutta ei tämä kokonaisuutena jää jälkeen. Itsellä muuten mahdottoman iso kela teollisuudesta 80 luvun alusta asti ohutta juotostinaa, rulla liki täysi vaikka laa ja hami tarkoituksissa juoteltu vuosikymmenet, ikinä ei itseltä elinaikana lopu tuo lyijyä sisältävä juotoslanka.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.10.22 - klo:09:46Taustapeilit alkoi yleistyä kun moottorit täristivät vähemmän ja peileistä näki. Vielä seitkytluvulla TM koeajoissa mainittiin se näkeekö peileistä mitään.

Lyijyn käytöllä tangon pää voi olla muovikoristekin tai pieni paino, kun lyijy on putkessa.

Totta, esim kawasaki mach 2 750 stonga oli täynnä lyijyä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)