Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Myydään pilkkahintaan Peugeot speedfighter 3 lc, viallinen.

Aloittaja Eki, 09.08.22 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

joni_k

eikös se ihan siedettävää ilmaa toivon mukaan ole maanantaiksi ennustanu. ainakin itellä ois sellaiselle tarve ;D

Eki

#61
No niin, nämä jutut muuttuvat monesti hyvinkin äkkiää, möin keväällä tuohon Hausjärvelle Piaggio nrg purejetin, ei muuta vikaa kuin sylinteri/mäntäsysteemi lopussa, nyt ostin 200 euroa kalliimmalla mitä siitä silloin keväällä sain. Vaihdettu mäntä, sylinteri, neulalaakeri ja ecu, tarkistettu kaikki rungon laakerit jne. Toivottavasti nyt kestäisi, on parhaillaan sisäänajossa, männän helmoista oli joutunut aavistuksen ottamaan pois, on narakun sylinteri/mäntäsarja, tuntuisi toimivan nyt loistavasti, muut osat tiedänkin, toki nekin kaikki variaattoria myöten tarkistettu. Tällä kaverilla tallissa ainakin 6kpl:tta vastaavia projekteja, laittelee ja myy laitettuina, tälle myyjälle soitin ja kiitin rehellisyydestä sekä erittäin hyvästä työstä, suuri osa myyjistä vääristelee myymänsä mopon kuntoa edukseen rahankiilto silmissä, tästä moposta tiesin itse kaiken, paitsi ns voimapuolen kuntoa, vaihdettu myös sylinterin, männän, neulalaakerin, ecun ja letkun lisäksi läpät, on todella hiljainen ääniltään, ilo ajaa, toivottavasti menee pitkään pikku huolloilla kuten rullien ja kuluvien osien huollolla. Fillari otti ja lähti nyt myyntiin mm tori.fi sivustolle JNE.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 14.09.22 - klo:19:59
No niin, nämä jutut muuttuvat monesti hyvinkin äkkiää, möin keväällä tuohon Hausjärvelle Piaggio nrg purejetin, ei muuta vikaa kuin sylinteri/mäntäsysteemi lopussa, nyt ostin 200 euroa kalliimmalla mitä siitä silloin keväällä sain. Vaihdettu mäntä, sylinteri, neulalaakeri ja ecu, tarkistettu kaikki rungon laakerit jne. Toivottavasti nyt kestäisi, on parhaillaan sisäänajossa, männän helmoista oli joutunut aavistuksen ottamaan pois, on narakun sylinteri/mäntäsarja, tuntuisi toimivan nyt loistavasti, muut osat tiedänkin, toki nekin kaikki variaattoria myöten tarkistettu. Tällä kaverilla tallissa ainakin 6kpl:tta vastaavia projekteja, laittelee ja myy laitettuina. Fillari lähti nyt myyntiin mm tori.fi sivustolle jne.

Nyt kun se toimii, älä tee mitään, ajat vain ja pelkät määräaikaishuollot, ei muuta. Kuin kovaa ajoa..👌
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

joni_k

se siitä fillaroinnista.. ;D täähän oli vain ajan kysymys en jaksanu uskoa sekuntiakaan että fillarimieheksi alkaisit.

Coastside

Ikä tuo kremppoja ja sellaiset helposti katkaisee kuntoilut. Palautumiset on hitaita joten päivittäin ei voi rehkiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#65
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.09.22 - klo:13:04
Ikä tuo kremppoja ja sellaiset helposti katkaisee kuntoilut. Palautumiset on hitaita joten päivittäin ei voi rehkiä.
Eihän liikunta pyörää tarvitse, kun reissaan vaikkapa Tampereelle tai Stadiin, jätän mopon parkkiin esim bulevardille ja kävelen tuntitolkulla eri kohteissa kamera mukana, siinä tulee helposti keskimäärin n10km kävelyä ja muut käppäilyt vielä kotona päälle.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Kyllä sanon että jos oikeasti 100km  pyörällä ajaisi sellaisen palautumiseen voi mennä useampia päiviä plus mikään nautinnollinen reissu sellainen tuskin aina on.

Eki

#67
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 15.09.22 - klo:18:54
Kyllä sanon että jos oikeasti 100km  pyörällä ajaisi sellaisen palautumiseen voi mennä useampia päiviä plus mikään nautinnollinen reissu sellainen tuskin aina on.
Sehän on ihan ihmisen kunnosta sekä paljon pyörästä kiinni, tuolla omallani ajelee kevyesti esim Hyvinkää-Hämeenlinna-Hyvinkää mikä tekee n54km+54km, elikä reilut 100km ja minä olen jo ehtoopuolen ukko, mutta olen saanut toistaiseksi olla vielä kunnossa. Sitten on kavereita ketkä eivät lähtisi millään ilveellä samaa matkaa edes mopolla ajamaan. Pyörän pitää olla tikissään ja tarkoitettu mm matka-ajoon, omani vierii kuin itsestään, renkaat oikeaoppisesti 4 bar täynnä, vaihteet ja rattaat puhtaat sekä säädöt kohillaan, kuten ajoasentokin, satula sekä ajohousut siten ettei satula tuota tuskaa, niin ei tuo matka ole mitenkään mahdoton. Aikaa pitää varata jos keskinopeus liikkuu n20kmh ja ilman oltava suht tyyni ja sateeton, kaikki on kiinni enempikin viitsimisestä terveellä ihmisellä. Moniko minun ikäiseni ukko esim lähtee ensin junalla nukuttuaan 3h yöunet matkaamaan 9h Hyvinkää-Rovaniemi, ollen perillä n1h ja lähtee yötä vasten syyskuussa ajamaan Rovaniemeltä Hyvinkäälle läpi yön, sekä vielä päivänkin aina klo 16 asti? Itse tein sen 9-10.9.2020, ainoa mikä tuotti tuskaa oli lapaluitten selkälihasten pistävä kipu, n22h jauhoin mopolla tuota matkaa, mopoon oli vaihdettu 7mm prikan tilalle 4mm prikka millä se kulki n60kmh max, keskinopeuden ollessa varmaankin luokkaa 40-45kmh. Onhan näitä vastaavia hulluja tempauksia tehty koko tuon n25 vuotta mitä aikaa näitä skoottereita on ollut, enkä minä ole vielä lähellekään niitä kovimpia reissaajia, ehkä iänpuolesta alan olemaan, muuten en. Fillari nyt myyty ....
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Eki - 16.09.22 - klo:08:45
Moniko minun ikäiseni ukko esim lähtee ensin junalla nukuttuaan 3h yöunet matkaamaan 9h Hyvinkää-Rovaniemi, ollen perillä n1h ja lähtee yötä vasten syyskuussa ajamaan Rovaniemeltä Hyvinkäälle läpi yön, sekä vielä päivänkin aina klo 16 asti?
Ei kukaan ja tästä isot respectit. Jos joku täällä sen rautaperse-tittelin ansaitsee, niin se olet kyllä sinä.  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 16.09.22 - klo:10:07
Lainaus käyttäjältä: Eki - 16.09.22 - klo:08:45
Moniko minun ikäiseni ukko esim lähtee ensin junalla nukuttuaan 3h yöunet matkaamaan 9h Hyvinkää-Rovaniemi, ollen perillä n1h ja lähtee yötä vasten syyskuussa ajamaan Rovaniemeltä Hyvinkäälle läpi yön, sekä vielä päivänkin aina klo 16 asti?
Ei kukaan ja tästä isot respectit. Jos joku täällä sen rautaperse-tittelin ansaitsee, niin se olet kyllä sinä.  :D
Kiitos tittelistä, olen kuitenkin sitä mieltä että minulla ns "hulluus" teetättää näitä, kyllä hyvin moni viitsiessään kykenisi vastaaviin, mutta järki sanoo luultavasti toista?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.