Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot kisbee rohisee

Aloittaja Skoparassaaja, 23.08.22 - klo:15:30

« edellinen - seuraava »

Skoparassaaja

12500km on mittarissa. Kyllä sittenkin on kampiakselissa väljää variaattorin puolella. Öljyä oli ainakin liikaa kun mittatikun otin ylös niin öljyä valui yli. Motti taas pöydällä ja menossa halki.

konenikkari

Ok, osta uusi kampiakseli, sitä laakeria ei voi kotioloissa vaihtaa, :-[
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

 Minä ostin irroitustyökalut. Laakerin löytäminen oli työlästä. Joku scarabeon laakeri olisi käynyt. Laakerit oli hyvin tiukat, kun kokeeksi irroitin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Miten irroitit nokkaketjun käyttörattaan joka on laakerin edessä?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kuumensin ja siitä keskeltä pienemmällä kiilalevyllä sain ehjänä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Siis jos ymmärsin oikein, olet vaihtanut peugeot kisbeestä 4T
kampiakselin varinpuoleisen runkolaakerin, kerro tarkemmin,
miten se tapahtuu, miten pistit jakoketjun rattaan takaisin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Ei ole minulla enää aiheesta sanottavaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

En mielelläni toisten "kiistakeskusteluihin" puutu.
Tästä asiasta kuitenkin voin kertoa , että olen muutamiin kiinanskoottereihin vaihtanut laakereita , myös nokkaketjurattaan puolelle.
Olen tehnyt "erikoisulosvetäjän" , jolla ketjurattaan saa vedettyä pois. Ensin induktiokuumentajalla lämmitän ratasta , ja sitten olusvetäjällä pois.
Takaisinlaitto: Kampiakseli yöksi pakastimeen , ja laakerin ja ketjurattaan lämmitys . Menevät akselille ilman väkivaltaa.

konenikkari

#24
Suurin piirtein samoin olen toiminut myös minä,
tuohon on syytä lisätä, että nokkaketjun rattaan asennon merkitseminen ennen sen irroitusta,
luotettavasti, on tosi tärkeää.
Merkitsemiseen olen käyttänyt, pistettä rattaan juuressa.
Mutta kuten sanoin, en suosittele tehtäväksi kotioloissa :D
Osta suosiolla uusi kampiakseli/kampiaksila  :) HI
Tai multa kisbee, johon ko. toimi on jo suoritettu ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

"En mielelläni toisten "kiistakeskusteluihin" puutu."
Minä en puutu koskaan enkä myöskään valehtele koskaan ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Valehtelu onkin pahasta.
Vielä tuosta ketjurattaasta . Itsekin ole sen merkinnän tehnyt, mutta mitenkähän siinä kävisi , jos "puolihammasta " menisi pieleen , niin jakoketjun ajoituksen voisi vielä saada kohdalleen ! pitäisi kokeilla, miten tarkka se onkaan.

konenikkari

Kokemusteni mukaan se ei auringontarkkaa ole kunhan valitsee vaihtoehdon
jossa nokkakseli pyörii mieluummin pienellä ennakolla kuin vähänkin myöhässä.
Tämän kaltaisia ongelmia on yleensä moottoreissa joiden öljynvaihdot on laiminlyöty
tai tai on käytetty "öljykeisarin" lingottuja öljyjä.
Viimeisin jonka purin ko. syystä sisälsi n 1DL öljyn kaltaista sakkaa  >:(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Käydyistä keskusteluista huolimatta
suosittelen vieläkin uuden kampiakselin ostamista ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Suositus on aivan oikea. Eipä yhden moottorin korjauksessa kannata erikoistyökaluja tekemään / ostamaan.
Uusi kampiakseli täydellisenä maksaa n.50-60 €