Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Onkos joku ostanut tuota classicin digitaalimittaristoa? Onko mukana mitään ohjetta johdoista?
http://www.virijavara.fi/shop/?161,led-digitaali-mittaristo-classic

Plom

Tulpanhattu kannattaa vaihtaa muoviseen jos se metallinen on alkuperäinen. Se alkuperäinen tuppaa menemään oikosulkuun hyvinkin helposti.

b0bb0

Lainaus käyttäjältä: b0bb0 - 30.09.10 - klo:16:03
Nyt ei enää ymmärrä missä voi olla vika. Tänään 8h mopon kimpussa (suurin osa ilman pulttipyssyä kiroilua) kun tuli vaihdettua rullat ja jousi sekä samalla chekattua:

venttiilinvälykset
toinen kaasari (samanlainen kiinapaska mutta silti)
ryypylle vedetty akulta se 12V että olisi varmasti pois päältä
koitettu kahdella eri ryypyllä
starttispraylla suihkittu imukaula ym liitokset läpi

Sytkäpuoli sitten seuraavaksi? Mopo ei siis kestä kuin about ½ kaasun ja sen jälkeen sammuu kuin seinään ajossakin. Joskus herää muutaman sekunnin sammuksissa olon jälkeen, mutta tänään esimerkiksi taas ei vaan pakko ajaa ½ kaasulla tai työntää. Vääntö on kokonaan pois myös.



Nyt on koitettu uudella tulpalla ja tulpanhatulla -> ei mitään vaikutusta. Soittelin jo korjaamolle aikaa mutta siellä oli kiireitä ja ajan saisi noin kk päähän. Nostelivat korjaamollakin jo käsiä pystyyn kun kerroin oireista ja mitä kaikkea on jo koitettu, lupasivat silti yrittää (rahastaa). Mutta onko lisää arvauksia mikä voisi olla vikana? :-\ Voisko CDI-boksissa olla vikaa jos tumppaa kun kääntää kaasun pohjaan?

Eki

Tarkistappas alipainehana, mistä tulee bensa kaasarilla ja letku imukaulaan, sammuu jos ei saa bensaa. Itsellä teki sitä että täysillä sieti ajaa noin 400m ja sitten sammui tai hyytyi ja lähti taas vetämään siitä hiljaisesta vauhdista, en usko cdi boxin viaksi. Venttiilit saattavat olla myös säätöä vaille, itse tarkistelin sekä uusin jännitteensäätimen, puolan, cdi boxin ja vika olikin alipainehanassa!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

b0bb0

Lainaus käyttäjältä: Eki - 22.10.10 - klo:22:39
Tarkistappas alipainehana, mistä tulee bensa kaasarilla ja letku imukaulaan, sammuu jos ei saa bensaa. Itsellä teki sitä että täysillä sieti ajaa noin 400m ja sitten sammui tai hyytyi ja lähti taas vetämään siitä hiljaisesta vauhdista, en usko cdi boxin viaksi. Venttiilit saattavat olla myös säätöä vaille, itse tarkistelin sekä uusin jännitteensäätimen, puolan, cdi boxin ja vika olikin alipainehanassa!

Venttiilit säädin jo aiemmin, heti kun vika ilmaantu. Olivat melkolailla kohillaan, mutta säädin sen suositellun kireän 0.10. Alipainehana tuntuisi toimivan tai ainakin sieltä valuu bensaa kun alipaineletkusta imasee tai polkee mopoa sen ollessa paikoillaan.

Eki

Niin teki minullakin, elikä mopo toimi kuin unelma tavallisessa kaupunkiajossa, mutta kun paahdoin kaasu pohjassa noin 400m:ä niin yhä uudelleen ja uudelleen sama toistui, elikä bensan puutteeseen joko sammui tai vauhdin hiipuessa lähti taas vetämään. Venttiilit sulla on just' oikein, oletko katsonut tai paremminkin säätänyt seosruuvista sen 1.5 kierrosta auki ja siitä pientä hienosäätöä, missä moottori käy kaikken kovimmilla kierroksilla? Kannattaa kokeilla myös mikäli ilmanottoputken päässä on metalliverllo, niin poistaa se ja katsoa vaikuttaako mitään?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

b0bb0

Lainaus käyttäjältä: Eki - 23.10.10 - klo:00:29
Niin teki minullakin, elikä mopo toimi kuin unelma tavallisessa kaupunkiajossa, mutta kun paahdoin kaasu pohjassa noin 400m:ä niin yhä uudelleen ja uudelleen sama toistui, elikä bensan puutteeseen joko sammui tai vauhdin hiipuessa lähti taas vetämään. Venttiilit sulla on just' oikein, oletko katsonut tai paremminkin säätänyt seosruuvista sen 1.5 kierrosta auki ja siitä pientä hienosäätöä, missä moottori käy kaikken kovimmilla kierroksilla? Kannattaa kokeilla myös mikäli ilmanottoputken päässä on metalliverllo, niin poistaa se ja katsoa vaikuttaako mitään?

Täytyy koittaa vaikka ulkoisella tankilla (pullo tai vastaava) että onko vaikutusta käytökseen. Seosruuvia on koitettu säätää ja toisella kaasarillakin (samanlainen kiinarimpula) on koitettu, mutta ei ollut mitään vaikutusta oireisiin. Poistin myös putsarin päästä sen verkon, tässä se oli muovia. Välillä(?) kone kiertää hyvin jalalla ollessan mikäli ilmanputsarin irroittaa kokonaan, mutta ajossa vääntö on poissa tällöinkin. Putsarin puhtaus on luonnollisesti chekattu ja samalla yritin etsiä starttispraylla imuvuotoja mutta niitäkään ei löytynyt.

Skootteri1

Missä kohtaa menee baotianissa maadoitusjohto?

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 25.10.10 - klo:17:59
Missä kohtaa menee baotianissa maadoitusjohto?
Selkeään kysymykseen selkeä vastaus:
Maadoitusjohto on skootterin runko johon akun miinus(-)napa on yhdistetty ja johtimet jotka ovat suoraan kytketty runkoon ilman välissä olevia kikkareita(esim.tehovastus).
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

openflow

Lainaus käyttäjältä: Shaladur - 01.10.10 - klo:21:12
Pakko kysyä ett kuinka paljon ruosteinen tulpanhattu voi vaikuttaa?
...
- CDI-boksissa ei ole vikaa(kokeilin uutta CDI-boksiakin, mutta ei eroa..)
- Sulake ei ole palannut
- Tulppa on lähes uusi
- Kaasari on kunnossa
- Tulpanhatun sisältä jotkin osat näyttivät olevan ruosteessa...
- Puola tietääkseni toimii

Mutta tulppa ei anna kipinää...

Suihkuta jotain CRC:tä tms... sinne tulpan hatun sisälle, jos se auttaisi jotain.

Kokeile saatkos kipinän aikaiseksi tulpanhatusta(metallista). Pyöritä startilla ja samalla liikuttele tulpanhattua(ilman sytytystulppaa) hyvin lähellä paljasta metallia(pakoputkea yms.). Mikäli saat kipinän aikaseksi hatun ja rungon välille on tulpanhattussa vikaa.

Kaikki sähkölittimet kannattaa käydä läpi. Sivujalan tappokatkaisija saattaa olla viallinen(mikäli härvelissä on sellainen).

Jos ei vieläkään kipunoi, niin yleismittarin kanssa pitäisi selvittää tuleeko magneetosta virtaa ylipäätänsä CDI-laatikolle, kun startilla pyörittää.

Timo

Lainaus käyttäjältä: openflow - 25.10.10 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: Shaladur - 01.10.10 - klo:21:12
Pakko kysyä ett kuinka paljon ruosteinen tulpanhattu voi vaikuttaa?
...
- CDI-boksissa ei ole vikaa(kokeilin uutta CDI-boksiakin, mutta ei eroa..)
- Sulake ei ole palannut
- Tulppa on lähes uusi
- Kaasari on kunnossa
- Tulpanhatun sisältä jotkin osat näyttivät olevan ruosteessa...
- Puola tietääkseni toimii

Mutta tulppa ei anna kipinää...

Suihkuta jotain CRC:tä tms... sinne tulpan hatun sisälle, jos se auttaisi jotain.

Kokeile saatkos kipinän aikaiseksi tulpanhatusta(metallista). Pyöritä startilla ja samalla liikuttele tulpanhattua(ilman sytytystulppaa) hyvin lähellä paljasta metallia(pakoputkea yms.). Mikäli saat kipinän aikaseksi hatun ja rungon välille on tulpanhattussa vikaa.

Kaikki sähkölittimet kannattaa käydä läpi. Sivujalan tappokatkaisija saattaa olla viallinen(mikäli härvelissä on sellainen).

Jos ei vieläkään kipunoi, niin yleismittarin kanssa pitäisi selvittää tuleeko magneetosta virtaa ylipäätänsä CDI-laatikolle, kun startilla pyörittää.

Eikös tämä pickup coili vaikuttanut myös kipinään?
Katso sekin.(löytyy topic)

walzuboy

mun baotian- merkkinen skootteri alko yskii kesken ajon ja sammu jarruttaessa kokonaan. yritin sitä 20 min. saada käyntii eikä mitää tulosta.. oisko kenelläkään mitää hyvii neuvoi?

Coastside

No, lue tätä palstaa aluksi. Tämä käymättömyys on yleinen vaiva, vaikka tuo yskinnän laatu ei selvinnyt. Se taas viittaa että sen sytytys oikkuili, mutta muutkin asiat aiheuttaa sitä. Kuullostaako startin ääni tavalliselta tai polkiessa samalta?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

b0bb0

Lainaus käyttäjältä: b0bb0 - 23.10.10 - klo:00:47
Lainaus käyttäjältä: Eki - 23.10.10 - klo:00:29
Niin teki minullakin, elikä mopo toimi kuin unelma tavallisessa kaupunkiajossa, mutta kun paahdoin kaasu pohjassa noin 400m:ä niin yhä uudelleen ja uudelleen sama toistui, elikä bensan puutteeseen joko sammui tai vauhdin hiipuessa lähti taas vetämään. Venttiilit sulla on just' oikein, oletko katsonut tai paremminkin säätänyt seosruuvista sen 1.5 kierrosta auki ja siitä pientä hienosäätöä, missä moottori käy kaikken kovimmilla kierroksilla? Kannattaa kokeilla myös mikäli ilmanottoputken päässä on metalliverllo, niin poistaa se ja katsoa vaikuttaako mitään?

Täytyy koittaa vaikka ulkoisella tankilla (pullo tai vastaava) että onko vaikutusta käytökseen. Seosruuvia on koitettu säätää ja toisella kaasarillakin (samanlainen kiinarimpula) on koitettu, mutta ei ollut mitään vaikutusta oireisiin. Poistin myös putsarin päästä sen verkon, tässä se oli muovia. Välillä(?) kone kiertää hyvin jalalla ollessan mikäli ilmanputsarin irroittaa kokonaan, mutta ajossa vääntö on poissa tällöinkin. Putsarin puhtaus on luonnollisesti chekattu ja samalla yritin etsiä starttispraylla imuvuotoja mutta niitäkään ei löytynyt.

Joo ei auttanut ulkoinenkaan tankki. Ilman ilmanaputsaria tosiaan lämmettyään _saattaa_ kiertää takapyörä ilmassa ihan hyvin, mutta ajaessa vauhtia ei kerry kuin max 30kmh.

Tyypillisesti tekee siis sen että ajossa kun kääntää kaasun yli puolen välin niin välittömästi veto lakkaa ja meinaa sammua. Välillä sammuukin, mutta tavallisesti lähtee 5 sekunnin kulutta kiihtymään parin sekunnin ajaksi kunnes tekee saman.

Edellisistä viesteistä löytyy mitä jo koitettu: mm. toinen kaasutin, uusi tulppa, uusi tulpanhattu, ulkoinen tankki, venttiilit säädetty jne.

Olisiko vielä ehdotuksia, kun kaiken järjen mukaanhan ton paskan pitäisi toimia näiden toimien jälkeen?! ??? Alkaa olla niin mystistä jo että olisiko sähkövika? Puolalle tulee kyllä se noin 20V kun mopoa polkee. Tulpanjohdonkin mittasin, näytti muistaakseni noin 1kOhm, onko OK? Prätkä piti jo viedä talvisäilöön mutta kautta voisi jatkaa tällä jos saisi kuntoon :-\

Eihän täällä ole Kotkan suunnalta rassaria joka haluaisi korvausta vastaan ottaa projektiksi korjata?

Skootteri1

Voiko bensatankin tiivisteitä jossa menee bensamittarin anturi mitenkään parantaa kun ei voi tankkia tankata koskaan täyteen sillä muuten alkaa vuotamaan siitä bensamittarin anturin kohdalta.