Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Vespister

Laatu on metka käsite. Sen määritteleminen on vaikea tehtävä, sillä sana merkitsee eri ihmisille aivan eri asioita.

Onko Ferrari laadukas?

Jonkun mielestä se on laadukas, koska siinä on nahkapenkit ja kalliit vanteet. Tällaisen henkilön mielestä laatu on yhtä kuin ylellisyys. Hänestä laatua on myös jonkin pariisilaisen muotitalon hintava vaate.

Toinen pitää laadukkaana Toyotaa, sillä se ei ole juuri koskaan rikki. Eli hänestä laatu on yhtä kuin käyttövarmuus. Tämän henkilön mielestä Ferrari on aivan surkeaa laatua, sillä Ferrarin käyttövarmuus lienee paljon Fiatiakin huonompi.

Minä edustan ajattelutapaa, että Toyota on laadukkaampi kuin Ferrari.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Vespister - 02.02.16 - klo:20:11
Laatu on metka käsite. Sen määritteleminen on vaikea tehtävä, sillä sana merkitsee eri ihmisille aivan eri asioita.

Onko Ferrari laadukas?

Jonkun mielestä se on laadukas, koska siinä on nahkapenkit ja kalliit vanteet. Tällaisen henkilön mielestä laatu on yhtä kuin ylellisyys. Hänestä laatua on myös jonkin pariisilaisen muotitalon hintava vaate.

Toinen pitää laadukkaana Toyotaa, sillä se ei ole juuri koskaan rikki. Eli hänestä laatu on yhtä kuin käyttövarmuus. Tämän henkilön mielestä Ferrari on aivan surkeaa laatua, sillä Ferrarin käyttövarmuus lienee paljon Fiatiakin huonompi.

Minä edustan ajattelutapaa, että Toyota on laadukkaampi kuin Ferrari.

Näinhän se menee ja vaikka kuinka meille sanotaan, että jokainen on yksilö, niin kummasti se mihin persoonallisuustyyppiin ihminen kuuluu vaikuttaa hyvin pitkälti siihen minkä kokee omaksi laadun määritelmäksi.

Geenit sanelee valintoja hurjan paljon, tai oikeammin sitä kuinka niihin valintoihin päädytään, mutta aina(?) on mahdollisuus valita tietoisesti toisin.

Kuinkahan moni siltikään ottaisi sen Toyotan jos pitäisi valita kumman ottaa Fefen voi Toiotan? :D

-Zone-

Kyllä mäkin toyotan suuntaan kallistun, eteenkin jos se on hilux. Ei saa vielä verraria pick-uppina.. :)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 02.02.16 - klo:20:33
Kyllä mäkin toyotan suuntaan kallistun, eteenkin jos se on hilux. Ei saa vielä verraria pick-uppina.. :)

Testarossassahan on melkein lava, jatkaa vaan vähän niitä "laitoja", olisi lavassa kokoa kuin noissa käsittämättömissä UTV härpäkkeissä, että sen eväskorin sinne hätäisesti saa :D


-Zone-

Mut kun sillä pikapilla tartteis päästä myös puolimetrisessä hangessa ilman että sukeltaa höylän lailla maata pitkin sinne hankeen :)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 02.02.16 - klo:20:47
Mut kun sillä pikapilla tartteis päästä myös puolimetrisessä hangessa ilman että sukeltaa höylän lailla maata pitkin sinne hankeen :)

Ei sen myyränkään tartte hankien päällä kulkea? :D

Kas muuten kun on noita läskipyöriä, niin skootterista ei taida vastaavaa olla tarjolla?

xx851z

Joo, geenit vaikuttaa autovalintoihin, on siinä toivottavasti muutakin.. Toyotalla on ongelma, koska sen valmistamilla Pick Upeilla on legendaarinen maine terroristienkin keskuudessa. Televisiosta tulee usein uutiskuvaa esim. Somaliasta, jossa näkyy vaalea lava-Toyota, konekivääri pultattuna lavaan ja muutama paviaani siellä lavalla heiluttelemassa voitonmerkkiä tai terroristijärjestön lippua.

http://www.bloombergview.com/articles/2015-10-09/terrorists-love-of-toyotas-is-no-mystery
Keep the shiny side up and the rubber side down!

jwalk

Olen mielenkiinnolla seurannut tätä, mutta eipä ole mullakaan tyhjentäviä vastauksia...Ei oikeestaan ole mitään spesiaali moposkootteria, minkä haluais. Ei löydy kulttivehkeitä/klassikoita. kuten autoista ja moottoripyöristä. En edes Vespa/Piaggio tuotteita pidä semmosina, varsinkin kun puhutaan VAIN moposkoottereista.
Kiinalaisissa varmaan pysyn, ja se taas johtuu siitä että ei vie köyhääkään konkurssiin, kävi miten kävi. Osaan ne ite korjata ja se on helppoa ja halpaa.
Käytettyä ostettaessa kiinnitän eniten huomiota katteisiin. Kertoo paljon siitä, miten pidetty. Muutenkin kateosastoa on ilkeä korjailla siististi ja vaikea löytää ehjiä tilalle, puhumattakaan uusista.
Tekniikkaongelmat ostaessa on vain minulle etu saada hintaa alas.  ;)

Coastside

#1448
Minulle käy rumatkin, sekin laskee hintaa. Yksi kesäviikonloppu ja taas kiiltää.  Kyljelleen kaatuminen rikkoo katteita, muttei merkitse muuten mitään. Jos haluaa korvata työllään ylläpitokuluja, se on kiinalaisen paikka.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04


jumpingstone

Mina ostaisin kylla ehdottomasti 2-tahtisen. Nelitahtisessa suorituskyky on sen verran huonompi etta en edes harkitsisi. Katalysaattorilla varusttu 2-tahtinen ei savuta eika haise. Ostaisin joko Piaggio Fly:n tai mahdollisesti tammoisen tgb:n
http://www.tgb.fi/portfolio_page/tgb-bullet-50cc-skootteri/


Coastside

Vähän myyty merkki on riski varaosien ja jälleenmyynnin kannalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#1452
hmm puolustaakseni baotiania matias keskitupa youtubessa ajoi entisellä retrollaan ainakin 20tkm. varmasti ylikin kun kysyin asiaa mutta en muista tarkkaa lukemaa. kone avaamaton ja toimivana jäi seisomaan. ite oon ajanu myllymäen 600€ classicilla 12tkm. ainoat viat oli että kaks kertaa meni hihna poikki ja kaasuvaijeri poikki. yhen etuvalon polttimon joutu vaihtamaan.


edittiä muuten hei eiks ton tgb bulletin myyminen pitänyt lopettaa?! Eki olis ostanu mutta ei saanu. siirty sit ruiskupeliin.

Rific

#1453
Vaikka kiinalainen kestäis 5tkm niin tarkoittaa meikäläisen ajoilla viittä kesää. Ajot on niin pieniä että tuskin kinukkia "laadukkaampaa" tarvitsen. Eri jos matkat olis luokkaa eki.

konenikkari

#1454
Miksi kyselet, kun olet jo ilmiselvästi, päätöksesi tehnyt.
Hyvä niin, muista raportoida, saatuasi ko. kapineen pihamaallesi.
Minä itse henkilökohtaisesti en ole mitään mieltä, valinnoistasi, sen aika näyttää.
PS, pistä tämä säie liitteeksi, sähköpostiisi, jolla tilaat ko. mopon.
Saatat saada, kontin parhaimman  ;D
Kylmä totuushan on että maailmassa myydään, sutta, sekundaa ja laatua, vain nimi vaihtuu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)