Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility 50,ei kipinää+latausvikaa

Aloittaja Stade, 28.06.16 - klo:21:57

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tiekkareissa on hyvin vakioituja jännitteitä 5 ja12 volttia ja ehkä vapaita liittimiä kokeilla mittaria. Rf häiriöihin auttaa ehkä alumiinifolio johon käärii sen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

En lukenut ketjua läpi, joten saattaa olla jo kysyttykin, mutta olikos staattorin mitattu vastusmäärä toleransseissa ?
Regulaattori ja staattori kun muodostaa aina sähköisen parin..

Stade

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 04.08.16 - klo:18:56
En lukenut ketjua läpi, joten saattaa olla jo kysyttykin, mutta olikos staattorin mitattu vastusmäärä toleransseissa ?
Regulaattori ja staattori kun muodostaa aina sähköisen parin..
Mites tää sitten mitataan?

-Zone-

#123
Service manual: http://www.49ccscoot.com/manuals/Kymco_Agility_50_Service_Manual.pdf

Kirjan sivu 153 * Charging coil resistance (20°C) White - Green 0.2 -1.2 ohm.
Sivulla 157 mittauksesta pari kuvaakin.

Latausjännitteeksi on ilmoitettu 14.5 +/- 0.5V/5000rpm. (Eli 15V mahtuu kylläkin juuri ja juuri ilmoitettuun)
Se vastusmötikkä kannattaa myös mitata (sivulla 157 siitäkin).

Stade

Tosiaan,mittarihan elää omaa elämäänsä välillä lattia-akku,voltit heittelee melko voimakkaasti.Pitääkin soitella kaverille jolla on ammattinsa puolesta hyvät työkalut joten on laadukkaampi mittari kuin itselläni.Kiitos tästä,en olisi itse moista tajunnutkaan.

konenikkari

#125
Lainaus käyttäjältä: Stade - 05.08.16 - klo:12:54
Tosiaan,mittarihan elää omaa elämäänsä välillä lattia-akku,voltit heittelee melko voimakkaasti.Pitääkin soitella kaverille jolla on ammattinsa puolesta hyvät työkalut joten on laadukkaampi mittari kuin itselläni.Kiitos tästä,en olisi itse moista tajunnutkaan.

Tommonen ferriittirengas saattaa auttaa,

klik. suurenee.
eikä tuo coastsiden foliokaan ihan vitsi ole,
se vaan on paremmissa mittalaitteissa kotelon sisäpinnassa ruiskutettuna
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Stade

Mittarin siirsin niin kauaksi kun piuhat yletti niin lataus pysyy tuon mittarin mukaan toleranssissa,14V-15V väliin.Ajoin yhteen putkeen 30km eikä tuossa mitään oireita tuntunut olevan,eikä palanut yksikään polttimo.Eikä cdi boksikaan tuntunut käden lämpöä kummemalta.Melkein jo uskallan laittaa tuon ylilatauksen mittarin syyksi.Mittaan vielä kunhan käväsen kaverin luona jolla on ammattimiehen mittari,sitten saa lopullisen varmuuden siihen.

Stade

Joopajoo,sama ralli alkaa.....eli skode ollut ajossa muutaman viikon,toiminut moitteetta.Tänään kävin grillimakkara ostoksilla ja sammutin koti pihaan ja nyt meinasin lähteä ilta-ajelulle niin eipäs anna enää kipinää eli en lähde,särkynyt siis seistessään,sen tiedän,kipinä uupuu ja muuta en sitten tiedäkkään,mistäs tällä kertaa lähdetään etsimään vikaa?Antaisko joku ohjeet miten DC boksi mitataan,alotellaan sillä

Skegge

Tsekkaa nyt ensin tulppa ja tulpanhattu/-johto.

Vastaava oire pojan kiinanmankissa viime kesänä, ajettiin pihaan mutta seuraavana aamuna ei enää käynnistynyt. Korjaantui uudella tulpalla. Vanhalla tulpalla tuli kyllä silminnähden ihan hyvän näköinen kipinä mutta ilmeisesti ei enää paineen alaisena. Uudella tulpalla lähti laakista.

Stade

Ei tullut kipinää toisella/useilla tulpilla.Sähköistä mitään tietämättä mittasin cdi boksilta startatessa isommasta liittimestä 0.5V liitin irti boksista,lukemia,kaikista antoi melkein samat lukemat,tuota 0.5 luokkaa kuitenkin ja pikkuliittimeen tulikin sitten jo akkuvirta.Jotenkin olisi vahva epäilys että boksi olisi taas kärvähtänyt mutta olisi kiva tietää että miksi?

Stade

#130
Onko Naraku hyvä merkki? Ajattelin tilata tämän:http://www.wandamotor.fi/naraku-laite-kymco-p-17654.html
Viimeksi oli tämä:http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=202
Tämän osan kesto oli kilometreiltä ehkä vajaan tuhannen luokkaa joten ei todellakaan mikään pitkäikäinen.Tai jos vastaavasti jollain on ylimääränen tähän käypä DC boksi niin tarjota saa tämän päivän nimissä,sitten pistän uuden tilaukseen niin saa taas kuntoon.Ehkä...
EDIT:eli kun silmäilin boksia niin tuohon murikkaan,jossa on keltainen tuki päällä,niin sen päälle on ilmaantunut kuplia,muuten näytti/ näyttää ehjältä,kyse siis virivaran boksista.Ja sellanen tuli mieleen että pari kertaa on tehnyt ajossa sen että kun kaasua antaa ajossa niin sekunti pari,hyytyy ja on lähtenyt taas vetämään,käyntiinlähtö,veto ym on olleet hyviä.Eilen,hetkeä ennen viimeistä sammutusta,teki juuri tuon hyytymisen jonka jälkeen sammutin kun ajoin kotia ja ei parin tunnin päästä antanut enää kipinää.

Stade

Tilasin käytetyn boksin(orig) ja liittimet kiinni,ja eikun bensaa polttamaan.....mutta nyt pitäisi vaan keksiä mikä sen polttaa vai onko sattunut ihan vaan maanantai tuotteet.Lataus mitattu kunnollisella mittarilla ja tulos on 14.6-14.7V aivan huippu kierroksilla,normi kierroksilla 14.5V eli ei ainakaan lataus sitä käräytä.Tulppaahan tähän en ole (vielä) vaihtanut mutta en usko pelkän tulpankaan olevan syyllinen.

konenikkari

#132
Ehkä suhteella 80/ 20 % cdi särkyy maadoitushäiriöistä/valmistusvioista.
Yksi varteenotettava ohje oli jossain silmieni ohimenneessä ohjeessa,
sammuta skootterisi aina tyhjäkäyntikierroksilla.
Myös jos skotussa on ns tappokytkin poista se käytöstä, ja varmista ettei esim sivujalankytkin
koeta sammutella skotuasi ajon aikana.
Myös viallinen sytytyspuola tai sen maadoitushäiriö voi särkeä noita boxeja.
Minäkään en usko että rikki mennyt tulppa voi särkeä cdi boxin,
mutta ehkä rikkimennyt vastus tulpanhattu voi senkin tehdä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Stade

Sammutan aina tyhjäkäynnillä.Muistaakseni jo viimekesänä laitoin lisämaadotuksen mutta pitääpä tarkistaa ja jos en ole laittanut niin äkkiäkös siihen pari johdon pätkää tökkäsee.Ja tappokytkimiä ei seisontatuissa ole,tulppa sen sijaan oli jo melko "kulahtaneen" näkönen eikä ollut R-merkitty niin vaihtoahan se kaipaa ja pitää osta R-merkitty.Jospa se nyt kestäis ajella...