Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Hihnan pituuden mittaus, helposti ja tarkasti

Aloittaja Kari69, 03.08.23 - klo:16:11

« edellinen - seuraava »

Kari69

Kun huollan skootteria, niin minulla on tapana mitata hihnan pituus. Se käy helposti näin.

Laita hihnan reunaan merkki vaikka kuulakynällä tai laita hiukan maalarin teippiä ja siihen merkki.
Laita hihna pöydän päälle siten, että merkki on pöydän reunassa. Rullaa hihnaa pöydän pintaa pitkin yksi kierros ja laita pöytään merkki siihen, mihin teipin merkki osuu. Mittaa matka pöydän reunasta pöydän pinnalla olevaan merkkiin.

Voi myös vetää rullamitan auki pöydän reunasta alkaen ja rullata hihnaa yksi kierros aivan mittanauhan vierestä.

Vielä helpommin mittaus sujuu, jos sinulla on metrin pitkä viivoitin. Laita se pöydälle. Aseta hihnassa oleva merkki viivoittimen nollakohtaan. Rullaa hihnaa yksi kierros viivoitinta pitkin.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.08.23 - klo:17:25Vertasitko sen hihnan lukemaan?

Minä perin mummoltani kangasmitan
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Kangasmitta.jpg?img=img2048
Mutta tosiaan, harvoin hihnan selkämitta on,
se joka hihnasta löytyy tai kauppias sille ilmoittaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69

#3
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.08.23 - klo:17:25Vertasitko sen hihnan lukemaan?
Ero voi olla yhden millin. Lukemaa voi myös verrata siihen arvoon, mitä hihnan pituus pitäisi olla, riippumatta mitä itse hihnassa lukee.