Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Helkama

Aloittaja Kappas Vaan, 29.04.07 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

Mr. Makkara

Tuli sitte tuoki kiinanihme ostettua. Hienohan se on, ei vain kovin kestäviä nuo muoviosat, nytkin osa joka suojaa tuuletinta meni pillun päreiksi ku siihen osui keppi. Muuten ihan näpsäkkä peli, mitä nyt ei tahdo tyhjäkäynnillä käydä. Aika laiska peli tuo on mutta niinhän nuo skootteri yleensäkin. Sanoisin että ihan hyvä moperi, pitää nyt koeajaa vähän enemmän ja arvostella sitten vasta kunnolla.

Samppa

Tuosta muoviosien heikommasta laadusta olen kuullut ennenkin. Ovat ilmeisesti tehty kovemmasta seoksesta, joka ei jousta tarpeeksi ja ota iskuja vastaan. Tosin olen minä saanut muunkin merkkisissä kuin Kiinalaisissa esim. alakatteen säpäleiksi ihan vaan metsäpolku ajeluilla  ;D. Säädähän tyhjäkäynti kohdalleen, niin pääset kunnolla testaamaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Larruk

Ite oon juuri hankkimassa skootteria enkä tiedä skoottereista/mopoista mitään, enkä oo kauhean varakas ja saisin tilattua helkama sc1 osamaksulla eli kannattaisko ostaa se?

Samppa

Onko joku jo selvittänyt mitenkä Helkama eroaa Soliferista, vai ovatko täysin samat laitteet? Osamaksulla halvastakin tuotteesta tulee varsin usein kallis. Miksi et katselisi vaikkapa vähän käytettyä Kiinalaista jossa olisi vieläpä vaikka takuuta jäljellä? Usein jos ostaa vaikkapa osamaksulla, voi todeta maksavansa tuotteesta kuukausieriä vielä senkin jälkeen, kun tuotteen on myynyt eteenpäin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

Helkama on tosiaan kiinalaista alkuperää ja huomattavasti kalliimpi kuin kiinalaiset omalla merkillään. Päädyitpä mihin vaihtoehtoon tahansa, suosittelen huolellista koeajoa vaikkapa Helkaman ja Baotianin välillä, jonka jälkeen voit tehdä ostopäätöksen. Ennakkomaksu nettikaupassa ei ole kokemukseni mukaan hyvä juttu, parempi ostaa liikkeestä joka on lähimailla . Näin näkee mitä ostaa ja voi tutkia sitä rauhassa. Muoviosat ovat tosiaan aika epäkestäviä kiinalaisissa.

Partanen

Voisiko kuvitella, että näissä "merkki kiinalaisissa", eli Helkama ja Solifer olisi parempi, taikka paremmin toimiva takuu. Eli jos mopossa on maahantuojan laittamaa ilmaa hinnassa 300-500 euroa enemmän, kuin kiinalaisella merkillä myydyissä, niin maahantuojalla olisi varaa hoitaa takuuasiat tyylillä ja nopeasti. Ja nuo kotimaiset merkit herättävät monissa kunnioitusta, joten ei varmasti ole eduksi Helkamalle, taikka Soliferille hoitaa takuuasioita huonosti. Ainahan asiakkaat välillisesti maksavat myös nuo mahdolliset takuutapaukset. Jos katetta on kiinalaisessa sen verran ohuesti, niin takuutkin saattavat vähän takkuilla. Samoin maksuehdot ja -mahdollisuudet ovat halvimmissa kiinalaisissa aika rajalliset.

Itse kysymykseen: En minä ainakaan pelkäisi osamaksulla ostoa. Ostetaanhan niin paljon muutakin osamaksulla. Käytetty kun on aina käytetty, ja korjauksiin saattaa mennä melko paljonkin rahaa, jos ei ole mahdollisuuksia itse korjata.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Mr. Makkara

Nyt on tyhjäkäynti säädetty ja hyvin rompales pelittää. Laiska se on kyllä, mutta ainakin hieno ja pääsee sillä sentäs liikkeelle. Mielestäni ihan hyvä kiinanmopoksi, mutta kyllä olisi sittenkin pitänyt käyttää vähän enemmän rahaa tuohon mopoon niin olisi saanut edes kunnon merkkisen.. No ainakin sillä pääsee liikkeelle, se on tärkeintä.

Spede

Samaa näköä?
Speedfight 2 http://www.wyvernsmotorcycles.co.uk/bikepics/wrc50-3-04-06.jpg

Sc1 http://www.helkama-scooters.com/
Aika paljon kopioidun näköinen toi Helkama

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tero1969

Aika tavalla yhden näköisyyttä  ;D Jos ostaisin nyt skootterin niin ostaisin sen verran kalliimman että tarvi heti viemässä korjaamolle  :o Mut jokainen tekee omat kaupat ja ostaa sellasen mikä on paras  :D Meinasin kyllä ostaa kakkos skootteriksi kiinalaisen jätin ostamatta toistaiseksi  :-[

Seppi

Lainaus käyttäjältä: Helkamakuski - 28.05.07 - klo:19:22
Itse ostin tänään helkaman sc1 skootterin. Ajokilometrejä on kertynyt vasta 20 ja ihan hyvältä ainakin aluksi vaikutti. Sisäänajossahan ei vielä saisi huippunopeutta testata, mutta 65km/h se menee. Ensihuolto on jo 300km jälkeen. Kirjoittelen myöhemmin lisää, kun saan enemmän tuntumaan tohon.  ;)
Siis ilman virejä kulkee 65km/h, vai mitä meinasit?
Itse olen kuulut, että tuon huippunopeus olisi 45km/h ja tuota helkamaa on ainakin vielä vaikea viritellä..

helkama sc1

kyllä helkama sc1 sen 65 km/h kulkee sen oman mittarin mukaan ei tarvi viritellä kunhan venttiilit ja kaasutin ovat oikein säädetyt 1300 km takana hyvin pelaa

Baotian

Siinä on silloin keski-Eurooppaan tarkoitettu kaasari, Suomen kaasarilla kulkenee nippa nappa 45 km huippunopeutta?

helkama sc1

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 31.08.07 - klo:20:48
Siinä on silloin keski-Eurooppaan tarkoitettu kaasari, Suomen kaasarilla kulkenee nippa nappa 45 km huippunopeutta?

niin luulisi mutta ei tässä tapauksessa se kuristettu on kiinni ja suuttimia ei ole vaihdeltu lisäksi omaan painoa normaalia enenmän joten mopo on todella kovilla joten tyytyväinen saan olla mopon kulkemiseen ajoittain myös lastani kuskaan silloin kyllä ei yllä em km/h lukemiin liekö hyvä yksilö tms vakio kumminkin   :)

Steelwing

Lainaus käyttäjältä: helkama sc1 - 31.08.07 - klo:17:21
kyllä helkama sc1 sen 65 km/h kulkee sen oman mittarin mukaan ei tarvi viritellä kunhan venttiilit ja kaasutin ovat oikein säädetyt 1300 km takana hyvin pelaa

Mikä tarkoittaa sitä, että oikea nopeus ei todellakaan ole 65 km/h. Minkään mopon mittari ei näytä oikeata nopeutta, aina ne vääristää. Mittaa nopeus GPS:ään ja kerro sitten kuinka paljon se oikeasti kulkee. ;)