Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

polttoaine talvella

Aloittaja fight60, 29.12.14 - klo:15:16

« edellinen - seuraava »

Partanen

Tyhjennysletku toimii usein myös ylivuotoletkuna. Ei varmaankaan yleistä, mutta mahdollista; että joku kerta sekä bensahana että neulaventtiili vuotavat. Sitten onkin kone täynnä bensaa. Jos öljytaso nousee tarpeeksi ylös, niin vaakamoottorissa voi konerikkokin olla mahdollinen.

Mä olen viileillä keleillä kuristanut ilmansaantia, jos ryyppy ei ole rikastanut seosta riittävästi. Voisi kai ryyppysuuttimen vaihtaa isompaan, mutta en ole saanut aikaiseksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

-Zone-

#61
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 02.01.15 - klo:10:39
Tyhjennysletku toimii usein myös ylivuotoletkuna.
Jos tyhjennysletkussa on kanavan tukkiva ruuvi se ei toimi ylivuotoletkuna (voi tarkistaa puhaltamalla letkuun). Jos siinä ei ole ruuvia se ei ole tyhjennysletku. Eipä silti; ei asialla ole väliä jos siinä on tyhjennysruuvi joka on käännetty auki. Ihan sama vaikka olisikin ylivuoto samassa. Mikään ei muutu.

Jos hana ja neulaventtiili vuotaa molemmat, on mahdollista että motti hukkuu bensaan ilman primerpumppuakin. Mun muistikuvien mukaan se primerin mäntä kyllä tukkii ne letkuliitokset sisäänpainettuna, jolloin se on ns "poissa pelistä". Tällä on nimenomaan estetty se että moottori ei imisi gasoo ohi kaasarin ja sama pätee vuotaviin hanoihin ja neulavenoihinkin. Tietty on mahdollista että mäntä on unohdettu painaa sisään kun hanat vuotaa, mutta niin on mahdollista sekin että jää pakkolaskua tekevän lentokoneen alle matkalla maitokauppaankin.

Järkevin koko hommassa olisi vetää oma bensalinja tankista yläkautta primerille, se ei voi valua itsekseen läpi muutoin kuin mopon ollessa kaatuneena kyljelleen vaikka primerin mäntä ei pohjassa olisikaan. Käyttö tosin vaatii useampia pumppauksia. Tuon tyhjennysletkun käyttöä esitin vain yhtenä vaihtoehtona jolla se olisi mahdollista toteuttaa helpommin. Se ei ole fiksuin tapa.

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 02.01.15 - klo:10:39
Mä olen viileillä keleillä kuristanut ilmansaantia, jos ryyppy ei ole rikastanut seosta riittävästi.
Niin mäkin, mutta mm. kaverilla on skode jossa homma vaatisi katteiden purkua.