Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pienempien kunnioitus.

Aloittaja FrozenCorpse, 26.04.08 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

Autoilijoita veetuttaa yhtä hyvin mopon ilmaiset parkkipaikat ja pienet käyttökulut. Kun vielä mopo sompaa ruuhkan ohi niin autokuskilla alkaa keittämään.
Mopot mielletään nuoruuteen ja huolettomuuteenkin, josta ollaan kade vaikka mersun ratin takana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Eilen sai taas näyttää kansainvälistä sormea yhdelle nuorelle bemarikuskille.
Ajoin tien oikeaa reunaa poissa ajoradalta, kun tien reunassa on 1.5m leveä pientare. Tiellä meni 2 kaistaa samaan suuntaan. No jossain välissä piti poikkaista nätisti vilkun kanssa vasemmanpuoleiselle kaistalle että pääsen kääntymään vasemmalle. No joku bemari sieltä tuli sitten ihan perään kiinni ja ihan hiilenä. Ajeli jonkin aikaa ihan perässä kiinni. Sitten jättäytyi hieman ja kohta lähti sellaisella riskiohituksella toiselle kaistalle ja ihan muutaman sentin päästä viistäen mun skootteria. Vauhtia sillä oli siinä varmasti 80km/h tai yli. Pakko myöntää että oikein kunnolla pelästyin. No tiukka katse suoraan kuskia silmiin ja keskari pystyyn koko käsi suorana. Oli bemarijannu siinä monttu auki. Sitten se risteys jo tulikin ja se sai jatkaa ylinopeuttaan suoraan. Takana tuleva seuraava autoilija varmaan sai nauraa oikein kunnolla.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

kekra

Moottoripyöräilijät ovat luku sinänsä. He kun eivät tunnetusti aja metriäkään mopoilijan perässä. Eivät sitten millään. Pitäähän se näyttää kaapin paikka pienemmilleen. Lukemattomat kerrat on paahdettu ohi tuhatta ja sataa.

Yllättävän lapsellista porukkaa näyttää löytyvän varttuneempienkin kuskien joukosta. Ei voi kuin ihmetellä. Tänään viimeksi pääsin todistamaan kun joku aivokuollut kaveri ajoi läpi liikennevaloista varmaan 150-160km/h. Keskellä kirkasta päivää. Autoja odottamassa pilvin pimein valojen vaihtumista.

Olisipa ollut poliisipartio todistamassa tapahtumaa. Olisi kaverilta lähtenyt takuulla kortti kuivumaan. Ja syyte törkeästä liikenteen vaarantamisesta kaupan päälle. Mitään ylinopussakkojahan tuollaisessa tilanteessa ei käsittääkseni voi jaella kun ei ole mustaa valkoisella.

Aivan käsittämätöntä touhua kaikenkaikkiaan. Mikä saa ihmisen käyttäytymään tuolla tavalla. Ei riitä minun ymmärrys moiseen.

Jonna

Minuu ei haittaa jos mennään ohi moottoripyörällä tai autolla jos siihen on aihetta. Miks ajamaan perässä jos mopo kulkee hiljempaa kun rajotus sallii? Sitä mie en ymmärrä et vaarannetaan liikenne. Mutta urpoja on kaikissa liikkujissa. oon mie meinannu jääny myös mopojenkin alle.

Antti R

Monesti käy maantiellä niin, että henkilöauto ei uskalla ajaa ohi. Autoilija jättää järjestään käyttämättä ihan asialliset ohituspaikat. Tiedän, että henkilöautolla pääsee maantiellä ohi moposta kun painaa varpaankärjellä pikkusen kaasua. Jos takana on 20 kertaa enemmän tehoa kuin minulla, luulisi pääsevän ohi missä kohdassa tahansa. Usein takana empivä on naispuoleinen kuljettaja. Rekat on eri juttu, niitä tulee kapealla tiellä useinkin väistettyä pysäkille.

Minulla oli viime kesänä jokapäiväinen valintatilanne lähteäkö Mersulla vai mopolla, useimmiten Mersu jäi katokseen ;D Tein mielestäni oikean valinnan joka kerta.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

kekra

Lainaus käyttäjältä: Jonna - 11.06.08 - klo:16:38
Minuu ei haittaa jos mennään ohi moottoripyörällä tai autolla jos siihen on aihetta.

Toki toki. Minä tarkoitinkin että moposta pitää päästä ohi, ajoi se sitten vaikka kuuttakymppiä neljänkympin alueella. Usein (lue aina) ajetaan ohi vielä tuhatta ja sataa. Toisin sanoen ei jätetä mitään epäselväksi. Elikkä kuka on teiden kunkku.

Tänään ajelin taajamassa  kympin lenkin eikä yksikään motoristi noudattanut rajoituksia. Autoilijat yllättävänkin hyvin.

Jonna

Mie kanssa usein väistän ja päästän ohi jos joku jää ajelemaan taakse. Kyllä minuuki monesti sapettaa juur tuo et painellaan tuhatta ja sataa ohi vaikka itekki ajais rajotuksen yli. Anteeksi kaikille mutta jopa nuoria poikia pahempia on nämä uusilla autoilla ajelevat miehet. Ja liikennesäännöissä oman äitini ikäiset naiset. Ainakin täällä päin :D ja en tod itsekkään aja täydellisesti mutta parhaani yritän ja otan muitakin huomioon

FrozenCorpse

On ne surkeita noi autokuskit, kun ottavat ensin viivaa ja sitte ku minä ampaisenkin ensin valoista, ni pitä hirveellä vauhdilla kaasuttaa ohi ja törmää heti siihen etee jurnuttamaan..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

Yksi harminaihe on auto joka jää roikkumaan taakse keräämään autojonoa. Usein mutkaisella tiellä ja jono voi alkaa ampaisemaan ohi pahassa paikassa vastaantulijoiden suhteen. Päästän näitä ohi pysähtymällä turvalliseen paikkaan, vaikka joutuisin jarruttamaan kovaakin bussipysäkille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Irkku

Minä käytän kans sitä et himmailen pysäkeille ja koitan antaa autoilijan ymmärtää että meneppäs nyt vaan ohitte jos on jäänyt taakse roikkumaan. Samoin menettelen jos takan on bussi tai isompi auto niin ihan kaikkien turvallisuuden vuoksi, eikä mulla ole kello kaulassa kun tuolla meen eli olen yleensä silloin ns. harrastamassa vain ajelua :)

Partanen

Heh. Viime kesänä isolla kirkolla oli tilanne, jossa kävin kovin sanoin keskustelua autoilijan kanssa. Toki se sai pösönsä aina kiihtymään valoista nopeammin kuin minä moponi. Keskustelua käytiin kaikkiaan kolmissa eri liikennevaloissa, suureen ääneen. Hän oli sitä mieltä, että ei mopolla pidä liikenteessä ajella ollenkaan. Minä taas kerroin _ääneen_ hänelle omia mielipiteitäni, hänestä.

Monet tämmöiset ongelmat johtunee siitä, että meillä Suomessa mopoja on kuitenkin melko vähän, jos verrataan eteläisemmän Euroopan maihin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

FrozenCorpse

Mun kanssa muutama autoilija on ottanut viivaa ja rinnalla ovat pysyneet tai jääneet jälkeen ja sitte vetäneet eteen, mutta harvemi normaalilla ajolla on ekana lähtenyt. Kyllä toimii!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

funke

Mä oon huomannu minua kohtaan, tietyn automerkin omistajien kaltoin kohtelun? Kyllä ymmärtäsin, jos joskus, mutta miltei päivittäistä! Kaupunki ajossa varsinkin. 60km rajotuksissa vastamäkeen ohittelua, vasemmalta suoraan eteen ym. Ei mulla kun, mopolla pärtsäsin ollu noin vaikeeta autojen kans.

Coastside

Vulva:n ajajat nousevat esiin röyhkeinä ja tungettelevina. Baijerinraudat myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Hemmo

No eilen joku naisihminen 206 pösöllä ajeli perässäni neljänkympin alueella kun painelin mittarinopeutta 48 km/h. Kilometrin perässä ajon jälkeen sitten painalsi ohi , jarrutti hidastetöyssyyn, kiihdytti kymmenisen metriä , kytki vilkun vasemmalle ja kääntyi sinne. Ihan kuin olisi tullut koettua tälläistä jo aiemmin.  ;D ( joo , kyllä on)