Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pienempien kunnioitus.

Aloittaja FrozenCorpse, 26.04.08 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

Tänään kotia ajellessani asemansiltaa, takana tuleva motoristi änkesi niin kiinni p*rseeseen, etten enää edes hänen ajovalojaan nähnyt. Risteyksestä käännyttyäni tämä porsas viitsii vielä lähteä oikealta ohitte. Ihmettelen vain, mikä oikeus motoristeilla kuin autoilijoillakaan on noin käyttäytyä ja kuka mänttipää tuollaisille pässeille kortteja antaa?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

Väläytä jarruvaloja jarruttamatta tai heitä sivuun ja jarruta kovaa. Idiootinkin pitäisi tajuta että turvaväli on pidettävä jopa seisovassa jonossa missä tuupattu auto voi tulla päälle.
Vaaraa ei noillekkaan saa aiheuttaa tahallaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

#2
Kun joku roikkuu ns. perseessä autoillessa, teen sitä, että tiputan nopeuden täsmälleen tiekohtaisesti suurimpaan sallittuun maksiminopeuteen (normaalisti ajan vähän yli). Yleensä perässäroikkuja huomaa tämän ja joko a) ohittaa b) alkaa jättämään turvaväliä. Myös jarruvaloja on tullut vilauteltua agressiivisesti kontissa roikkuville pakuille. Sama myös piikkisellä.

Mopolla jarruvalojen vilkuttelu on varmasti hyvä keino. Tollanen kontissa ajaminen on muutenkin typerää, koska silloin edessäolevalta menee keskittymiskyky taustapeilin, tai peilien kyttäämiseen eikä itse siihen ajoon.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pätmän

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 26.04.08 - klo:22:04
Kun joku roikkuu ns. perseessä autoillessa, teen sitä, että tiputan nopeuden täsmälleen tiekohtaisesti suurimpaan sallittuun maksiminopeuteen (normaalisti ajan vähän yli). Yleensä perässäroikkuja huomaa tämän ja joko a) ohittaa b) alkaa jättämään turvaväliä. Myös jarruvaloja on tullut vilauteltua agressiivisesti kontissa roikkuville pakuille.

En siis olekaan ainoa, joka niin tekee  8)

Olen ihmetellyt, kun ajaa mopolla tiellä jolla kaksi kaistaa per suunta ja nopeusrajoitus 40-60km/h, niin usein autoilija ajelee persiissä kiinni(miltei rinnalla) muttei millään meinaa uskaltatua ajelemaan toista kaistaa pitkin ohi.  ???

Coastside

Kun sun mopo kulkee oikeasti 50 ja auton mittari näyttää 60, niin hän luulee sinun vain ajavan ylinopeutta. Tai on vaan vanhus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FrozenCorpse

Perseessä roikkuvat autoilijat jotka antavat ymmärtää olevansa ohittamassa eli tulevat lähes kuolleeseen kulmaan, mutta eivät siltikään mene ohi, vaikka koitan antaa merkkiä, että mee jo..  Mopon lokarissa kii roikkuminen on aina vaarallista, kun mopo pysähtyy täydestä vauhdistakin alle 3 metriin.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

openflow

Oon myös huommanut tämän perässä roikkumisen ,aluksi mietin johtuuko se tästä kiinanihmeestä vai ylipäätänsä skoottereista. On muuten aika ahdistava tunne körötellä skootterilla ,kun pari tonnia metallia "jahtaa" takarenkasta ~metrin päässä.

Ohi on myös yritettävä päästävä vaikka 40 alueella körötteliskin sitä 40++; tosin useimmiten sitä ohitusta ei edes tapahdu ajetaan vaan siinä iholla kokoajan.

Valoista lähdettäessä pitkään ylämäkeen autoilijoiden ohittamis himon kyllä ymmärtää, on tässä kiinalasessa kiihtyvyys sen verta onneton.

Juha

Lainaus käyttäjältä: openflow - 27.04.08 - klo:14:33
Oon myös huommanut tämän perässä roikkumisen ,aluksi mietin johtuuko se tästä kiinanihmeestä vai ylipäätänsä skoottereista. On muuten aika ahdistava tunne körötellä skootterilla ,kun pari tonnia metallia "jahtaa" takarenkasta ~metrin päässä.

Ohi on myös yritettävä päästävä vaikka 40 alueella körötteliskin sitä 40++; tosin useimmiten sitä ohitusta ei edes tapahdu ajetaan vaan siinä iholla kokoajan.

Valoista lähdettäessä pitkään ylämäkeen autoilijoiden ohittamis himon kyllä ymmärtää, on tässä kiinalasessa kiihtyvyys sen verta onneton.

Ei tuo vielä, kun mopon ohitte pitää päästä missä vain. Luultavammin omani kulkee oikeaa nopeutta 55km/h ja kun tätä nopeutta ajaa 40 alueella taajamassa, pitää siltikin joidenkin autoilijoiden väkisin päästä ohitse, ihan sama onko näkyvyyttä vai ei.

FrozenCorpse

Paljon yhdellä toisella palstalla sain vastaavanlaisesta viestistä itse syyt niskaani, että jos minulla on auto edessäni ja rajoitus 30km/h, olen motoristille tientukkona. Voihan asian nähdä näinkin, mutta ei se anna silti oikeuksia vaarantaa muita kulkijoita, vaikka ei satunnaisesti pääsis ajaa 200km/h joka tiellä ilman muita kulkijoita.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Skodepaappa

I am a rolling stone...

Flaminia

Aamulla meinasi kolahtaa. Olin töihin menossa ihan kaikessa rauhassa ja perässäni näkyi tulevan joku autoilija. Ei ketään muita näkyvissa tällä kyseisellä tiellä jossa ajelin. Piti sitten vasemmalle kääntyä ja laitoin luonnollisesti vilkun päälle. Siinä sitten lähdin ryhmittymään kun tämä perässä tuleva autoilija päätti hujauttaa ohi, vasemmalta! Kyllä pääsi muutama kirosana tuossa tilanteessa.

Coastside

Yksi reissu ajelin hiljaista maantietä turtuen liikaa siihen näennäiseen rauhallisuuteen enkä vilkuillut peiliä. No, takaa tulee hihaa hipoen kuorma-auto ja menee ohi kuin ei olisi edes huomannut minua. >:(
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Korkealta on hyvä näkyvyys ja näkee kaikki kulmat yms. Vastaavasti tylppäkeulaisissa näkee myös suoraan "alle".
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

japa

Autot ei halua jäädä skoottereille kakkoseks ;) Ohittavat vaikka skootterillakin tulee sen 50 ajettua 40 alueella :D

Coastside

Minua imarteli kun kallis leuhkapelti ajoi 5 km perässäni, vaikka rajoitus oli 80 osan matkaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04