Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Viritetty mopo, rekisteröinti, vakuutus, sanktiot

Aloittaja fillaripongari, 06.08.07 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 03.05.14 - klo:15:52

Lisäys: Enemmän olisin huolissani miten vakuutusyhtiö suhtautuu, jos tölväisee mopedilla vähän kalliiman auton kylkeen. Ja onnettomuuden jälkeen todetaan vaikkapa jarrutusjäljistä että kovaa on tultu. Siinä vaiheessa tonni on pieni raha, kun vakuutusyhtiö alkaa perimään korjauskuluja mopedin omistajalta jälkikäteen.

Hyvä kommentti tämä.

Partanen

Viritetyn kanssahan voi tulla ongelmia vakuutusten kanssa, vaikka ei olisi itse edes pääsyyllinen onnettomuuteen.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

#62
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 03.05.14 - klo:16:54
Viritetyn kanssahan voi tulla ongelmia vakuutusten kanssa, vaikka ei olisi itse edes pääsyyllinen onnettomuuteen.

Juu, kyse on vakuutusehtojen vastaisesta toiminnasta. Sama juttu on kännissä osallistuttu kolari: vakuutusyhtiö kyllä hoitaa henkilövahingot, mutta perii ne tenuhenkilöltä. Ja siinä vaiheessa joku 15 000e:n korvaus vastapuolen autosta on pikkupennejä. Ihmisten hoitaminen on tyyristä.

-lisäksi kanattaa nuorison muista, että vaikka ei olisikaan rikosoikeudelisesti kypsä rangaistavaksi, niin raha on toinen juttu: 15-vuotias joutuu kyllä korvaamaan, jos ei paljoa sakkoja, niin kaiken mitä aikuinenkin. Korvausvelvollisuus ei siis katso ikää, eikä korvausta tarvitse vanhempien maksaa. Mukava pesämuna omalle elämälle joku kunnon korvausvelka.

Coastside

Liikennevakuutus on pakollinen oli se sitten tai ei oikean summainen. Väärillä tiedoilla tehty soplimus antaa oikeuden vaatia hyvitystä muttei kumoa vakuutusyhtiön korvausvelvollisuutta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.05.14 - klo:16:59
Liikennevakuutus on pakollinen oli se sitten tai ei oikean summainen. Väärillä tiedoilla tehty soplimus antaa oikeuden vaatia hyvitystä muttei kumoa vakuutusyhtiön korvausvelvollisuutta.

Nimenomaan: vakuutusyhtiö ei jätä korvaamatta, mutta se voi periä saatavansa.

pettynyt

Oman "mopon" virittäminen on omistajan oma asia! Mutta näitä Kivoja ISIÄ en kyllä ymmärrä jotka jälkikasvunsa mopoja virittelee ???

Coastside

Huonompi isä on joka antaa luottokortin silloin kun sattuu poikansa näkemään ja poika ostelee viriosaa omin päin tai ikätoveriensa innoittamana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Edit:

Yhdistetty jo olemassa olevaan ketjuun.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Uka

Minun käsittääkseni tuo 65 km/h on ns pikkuvirin ja isovirin raja, Siis:

Jos mopo kulkee enemmän kuin X km/h mutta enintään 65 km/h JA se on enintään 50-kuutioinen, niin siitä lähtee kilpi ja se määrätäänm katsastettavaksi jossa katsastusmies toteaa että mopo kulkee enintään noin 45 km/h.

Sen sijaan jos mopo kulkee 66 km/h tai enemmän TAI siinä on yli 50cc pytty (jolla se kulkisi vaikkapa vain 45 km/h) niin se tulkitaan rekisteröimättömäksi ja katsastamattomaksi moottoripyöräksi, josta seuraa autovero, sakot määräystenvastaisella ajoneuvolla ajamisesta sekä mahdollinen ajokortitta ajo ja mitä muita seuraamuksia niitä nyt olikaan.

Kokemukseni mukaan X on enemmän kuin 55, koska itseäni ei edes pysäytetty kun ajoin 50 alueella loivassa alamäessä 55 km/h (gps nopeutta) tutkaan. Mutta tästä ei voine tehdä sääntöä.

Coastside

#69
Mopoilijoiden keskimääräinen köyhyys on etu. Poliisit jahtaavat lihavia saaliita jotka liikkuvat autoilla, joiden määrittelykin on helpompaa. Kannattaa silti tyytyä pikkuviriin koska sekin piristys tuntuu ja tyydyttää hyvin jos omilla töillä saa tehtyä. Kannattaa huolehtia myös muusta tekniikasta ja ajotaidoistaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04