Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi Speedfight 2 sylinteri jumittaa

Aloittaja Skodesetä, 02.06.23 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

Skodesetä

Vaihdoin uuden sylinterin. Keskivaiheilla sylinteriä tuntuu selkeää vastustusta sormin kammesta pyöritellessä. Onko normaalia? Kampi on kunnossa, sylinteri näyttää hyvältä, mutta pinnapulttien reiät tuntui turhan väljiltä. Sylinteri liikkui paljon.   
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

konenikkari

Onko vauhtipyörä/magnetto paikoillaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skodesetä

Ei ole. Eikä ota männänrenkaista kiinni. Pyörii kyllä hyvin ylä ja alaosassa sylinteriä, mutta ahistaa keskialueella.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

A_sentaja

Olnko oire uusi ,? Äkkiseltään tulee mieleen se ilmakompura lohkossa, se kun aiheuttaa moista efektiä konetta käsin pyörittäessä. Minulla se jumitti koko koneen rikki mentyään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Kiero kampurakin voi tehdä jumia ja sen näkee sylinteri irti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skodesetä

Tää on ihan uusi ongelma. Irroitin sylinterin ja pyörittelin kampuraa. Pyörii nätisti. Ei väljyyttä laakereissa. Sylinterin kun laittaa paikalleen, niin jumittaa. Voiko olla, että olisi jonkinlainen valuvirhe sylinterissä? Olis kyllä ensimmäinen kerta.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

konenikkari

#6
Jos sylinteri ei asetu oikeaan paikkansa
voi kertokanki ottaa kiinni männän helmaan sisäpuolelta
kun mäntä on n. puolessa matkaa, 90 astetta ykk.sta
Onko molemmat uusia sylinteri ja mäntä.
Männän helma voi myös olla pidempi kuin alkuperäinen.
Uusi ja vanha mäntä kannattaa pistää aina rinnakkain kiinni
samaan männätappiin, näkee pituus erot ja onko
esimerkiksi männänrenkaan lukitustapit samoissa kohdin.
Noihin on myyty tarvikemäntiä jotka ovat pitkiä molemmista päistä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

Eikös pinkapultteihin kuulu ainakin 2kpl ohjureita että se sylinteri pysyy kohdillaan.

Coastside

Tussilla merkiten löytyy hankauskohta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Minkä valmistajan sylinterisarja on kyseessä?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Skodesetä

Tää projekti on ollu sivussa. Aikaisempi sylinteri leikkasi kiinni ja olen miettinyt mahdollisuutta, että kammen tanko olisi vääntyny? Ehkä suurempi remontti tarpeen.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skodesetä - 16.07.23 - klo:00:32Tää projekti on ollu sivussa. Aikaisempi sylinteri leikkasi kiinni ja olen miettinyt mahdollisuutta, että kammen tanko olisi vääntyny? Ehkä suurempi remontti tarpeen.

Katso nyt vielä ennen suurempaa remonttia ettei
se kammen tanko ota kiinni männän helmaan sisäpuolelta.
Eli ota se mäntä käteen ja katso sen sisäpuolelle männän helmaan
joskos siellä näkyisi selvä painuma.
Vertaa samalla pistämällä männäntappi yhtaikaa uuteen ja vanhaan mäntään
onko niissä mittaeroja.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

 Kun suttaa tussilla pinnat, näkyy hankauspaikat kun pyörittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Lainaus käyttäjältä: Skodesetä - 02.06.23 - klo:09:36... mutta pinnapulttien reiät tuntui turhan väljiltä. Sylinteri liikkui paljon.   
Kuten joni_k jo sanoi, pinnapulteissa pitää olla ohjausholkit. Sylinteri ei saa liikkua edes vähän saatikka paljon.

konenikkari

#14
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.07.23 - klo:16:57Kun suttaa tussilla pinnat, näkyy hankauspaikat kun pyörittää.

Ei se "kamman tanko" ollenkaan "hankaa" jos se nojaa männän helman sisäpintaan.
Mutta selvä painuma näkyy, jos ei tussilla tahri.
Noista on nimittäin kokemuksia mulla, entäs sulla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)