Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super8 -09 2T "latolöytö"

Aloittaja Nasaretilainen, 10.04.25 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

Nasaretilainen

Tämmönen vekotin tuli haettua. Seissyt viitisen vuotta käynnistämättä, taivasalla. Mittarissa 8tkm.

Laitoin tulpasta bensaa ja sehän hörähti käyntiin.

Ensi ajolla oli ongelmaa, jalalta hyvin liikkeelle, kaasu pois ja jarrustus, ei jaksanutt enää siitä lähteä kulkemaan. Vaihdoin tulpan, ilmansuodattimen ja variaattoriin uusin hihnan, rullat ja luikupalat. Auttoi paljon.
Ei kuitenkaan vielä oletettavasti kuten tehtaalta.

Kylmäkäynnistys haastava, aikansa polkemalla toki lähtee.kaasutin putsattu.

Valot ei juurikaan toimi, nopeusmittari ei toimi. Akku on kaput. Mittari toimii kun renkaan päästä pyörittää irto vaijeria.

Sähköstartin nappi veltto, startti on paikoilaan, mutta se jokin osa joka siirtää startin kampiakselille puuttuu, mikä?

Ajaa tuolla nyt pystyy. Mutta etenkin kylmäkäynnistykseen apua. Seosruuvi nyt noin 3/4  auki.
Laite on siis ihan vakio, ei koskettu ja räpelletty muuten kuin poistettu se sähköstartin osa.

Mitäs tämmöiselle kauan lojuneelle muuta kannattaisi tehdä?

joni_k

Onhan vaijeri varmasti ehjä ja päissä on neliöt ettei ole pyörinyt pyöreäksi? Vanhuuttaan voi myös mittari lopettaa työnsä jos kauan seisonut. Mulla yhdessä baotianissa kävi niin. Kosteus jumitti sen mekanismin mittarin sisällä. Bendix on se startin puuttuva osa. Tuohon startin kytkimeen en alkaisi paljoa aikaa uhraamaan kun noita koko kytkinpakettia saa puoli ilmaiseksi jos noita perus kiinalaisissa käytetty malli.voihan sen tietenkin yrittää korjata. Joku jousi tms rauta antaa siihen tunnon.

Coastside

Kymco on kiinalaisia parempi. Liittimet kannattaa avata ja laittaa vaseliinia, jottei hapetu. Myös maadoitusjohtoihin. Minulla on myös vanha latolöytä viidettä vuotta "työn alla". ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kestosippi

Jos kylmäkäynnistys haastava niin voi johtua siitä automaattiryypystä joka kaasarissa on. Se antaa aluksi rikkaampaa seosta ja sulkeutuu pikkuhiljaa kun on aikansa lämmennyt. Lämpiää sähköllä.
Automaattiryyppy menee "päälle" aina kun moottori on sammuksissa jonkun aikaa..... Siksi pitää kuuma moottori käynnistää avaamalla kaasua jonkin verran jotta moottori saa hieman enemmän myös ilmaa.... Moottori on huono käynnistymään kuumana ilman sitä kaasuluistin nostoa..... Olen itse päätellyt tämän johtuvan juurikin sen "ryypyn" toiminnasta. Saatan olla väärässäkin joten jos joku tietää paremmin niin kertokoot.

Tyttäreni Kymco oli myös seissyt monta vuotta bensoineen pihasäilytyksessä. Sain sen vaivoin käyntiin seosbensaa käyttäen mutta se kävi vain pari minuuttia eikä käynnistynyt mitenkään ennenkuin oli jäähtynyt.... Pitkään etsiskelin vikoja.... Huomionarvoista tässä tilanteessa oli että aina kun irroitin automaattiryypyn johdon niin moottori pysyi käynnissä aika kovilla kierroksilla mutta ei reagoinut kaasuun..... Ryyppy siis pysyi päällä jatkuvasti ja kone sai seoksen sitä kautta.
Lopulta pähkäillessäni kauan havaitsin viaksi umpeen muurautuneen tyhjäkäyntisuuttimen.... Siinä on niin pienet poraukset bensalle että umpeutumista on miltei mahdotonta huomata kaasaria tutkittaessa... Uusi tyhjäkäyntisuutin korjasi kaikki ongelmat....

Nasaretilainen

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 11.04.25 - klo:05:04Onhan vaijeri varmasti ehjä ja päissä on neliöt ettei ole pyörinyt pyöreäksi? Vanhuuttaan voi myös mittari lopettaa työnsä jos kauan seisonut. Mulla yhdessä baotianissa kävi niin. Kosteus jumitti sen mekanismin mittarin sisällä. Bendix on se startin puuttuva osa. Tuohon startin kytkimeen en alkaisi paljoa aikaa uhraamaan kun noita koko kytkinpakettia saa puoli ilmaiseksi jos noita perus kiinalaisissa käytetty malli.voihan sen tietenkin yrittää korjata. Joku jousi tms rauta antaa siihen tunnon.

Vaijeri on ehjä. mittarin viisari liikkuu kyllä. Lienee se pyöritin renkaan puolelta rikki.
Jees, bendix, täytyypä hommata.

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.04.25 - klo:08:25Kymco on kiinalaisia parempi. Liittimet kannattaa avata ja laittaa vaseliinia, jottei hapetu. Myös maadoitusjohtoihin. Minulla on myös vanha latolöytä viidettä vuotta "työn alla". ::)

Joo, täytyy jahka lämpenee kelit niin tutkia katkaisimet ja johdotukset.

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 11.04.25 - klo:14:08Jos kylmäkäynnistys haastava niin voi johtua siitä automaattiryypystä joka kaasarissa on. Se antaa aluksi rikkaampaa seosta ja sulkeutuu pikkuhiljaa kun on aikansa lämmennyt. Lämpiää sähköllä.
Automaattiryyppy menee "päälle" aina kun moottori on sammuksissa jonkun aikaa..... Siksi pitää kuuma moottori käynnistää avaamalla kaasua jonkin verran jotta moottori saa hieman enemmän myös ilmaa.... Moottori on huono käynnistymään kuumana ilman sitä kaasuluistin nostoa..... Olen itse päätellyt tämän johtuvan juurikin sen "ryypyn" toiminnasta. Saatan olla väärässäkin joten jos joku tietää paremmin niin kertokoot.

Tyttäreni Kymco oli myös seissyt monta vuotta bensoineen pihasäilytyksessä. Sain sen vaivoin käyntiin seosbensaa käyttäen mutta se kävi vain pari minuuttia eikä käynnistynyt mitenkään ennenkuin oli jäähtynyt.... Pitkään etsiskelin vikoja.... Huomionarvoista tässä tilanteessa oli että aina kun irroitin automaattiryypyn johdon niin moottori pysyi käynnissä aika kovilla kierroksilla mutta ei reagoinut kaasuun..... Ryyppy siis pysyi päällä jatkuvasti ja kone sai seoksen sitä kautta.
Lopulta pähkäillessäni kauan havaitsin viaksi umpeen muurautuneen tyhjäkäyntisuuttimen.... Siinä on niin pienet poraukset bensalle että umpeutumista on miltei mahdotonta huomata kaasaria tutkittaessa... Uusi tyhjäkäyntisuutin korjasi kaikki ongelmat....

Lämpimänä kyllä lähtee ihan ilman kaasua. kyllä minä suuttimet tarkoin tutkin ja puhdistin.

Pitää nuo seokset säätää kohilleen, jospa se auttaa kylmänä käynnistymiseen.

Tuulee ja pakkasta, ei riitä mielenkiinto palelluttaa kynsiä atm.
Jospa kelit vähän lämpenis.

joni_k

Pyörittimessä on yleensä pari semmosta hahloa jotka osuu vanteessa oleviin koloihin. Epähuomiossa jos rengasta käyttää irti eikä laita kohilleen vääntää se hahlot pois ja alkaa pyöritin ns luistamaan.

Nasaretilainen

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 12.04.25 - klo:15:22Pyörittimessä on yleensä pari semmosta hahloa jotka osuu vanteessa oleviin koloihin. Epähuomiossa jos rengasta käyttää irti eikä laita kohilleen vääntää se hahlot pois ja alkaa pyöritin ns luistamaan.

Täytyy tutkia.

Muistelen PV ajoilta, että tämän pyörittimen toiminnan pystyi toteamaan vaijerin irroitettua. Eli näkee pyöriikö kun rengasta pyörittää.