Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aina ilmenee ongelmia, oli mikä mopo tahansa?

Aloittaja Eki, 25.03.23 - klo:07:57

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.04.23 - klo:09:46Käy Eki samalla reissulla katsomassa vierumäellä
teltanpaikka valmiiksi 12-16.7 tapahtumaa varten  ;)
Mikäs tapahtuma mahtanee olla, en ole seuraillut, onko radioamatöörien kesäpäivät tjm? Kerroppas tietävänä kun ongelmat mopossa jatkuu, kylmänä paukahtelee kun lähtee liikenteeseen, röpöttää hetken kovin eikä välttämättä lähde sähköstartilla, mutta ekalla potkulla kyllä lähtee, tulppa siisti.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#31
Ei kylmä konet saa kauhest kaasutta, tytö kerto lissä
tulppaakaan ei kannata arvostella ulkomuodon perusteella
oletko katsonut pick-up anturin etäisyyden vauhtipyörästä.
Vahva jalka on tehokkaampi kuin mopon startti.
Jep sral kesäleiri.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#32
En ole katsonut anturia, täytynee josain vaiheessa avata sekä katsoa, kiitti vinkistä. Ei ole vuosikasiin tullut leireillä käytyä, tuskin nytkään? Edit: avasin juuri vesipumpun magneeton edestä pois, osa missä on kärkiväli näkyy avaamatta itse magneettoa, mittasin välyksen, oli 0.40mm, säädin hiukan että mitta juuri ja juuri liikkui välissä, elikä edelleen on n. 0.40mm, ei mitään apuja. Olisin poistanut itse magneeton mutta mikään kolmesta ulosvetäjästä ei käy kierteisiin, yksi lyhytkierteinen käy mutta se korkkaa kierteet, yksi on vasenkätinen ja sen M27 X 1.0L, sanoivat moposportissa hiljattain että se käy, mutta ei varmasti käy, ei millään?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Itseasiassa mikäli laitan uuden tulpan, lähtee sähköstartilla kuin ns palmun alta, mutta ajettuani vaikka 10km, eipä lähde enää, tulppa hieman nokinen kierreosan päädystä, kun tulppaharjalla putsaa, jälleen lähtee hienosti käyntiin. Suositeltu tulppa tähän ajopeliin on NGK CR7EB, voisiko kuumempi itsepolttaa nokea ja kumpaan suuntaan se numerona olisi, siis kuumempi?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Kuumempaan numero pienenee. CR on vastustulppa. Kuulluko se olla se?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.04.23 - klo:18:55Kuumempaan numero pienenee. CR on vastustulppa. Kuulluko se olla se?
Peugeotin service manuaali suosittelee kyseistä tulppaa, elikä nyt jos haluaa vastaavan kuumemman tulpan, voisi hakea vastaavaa esim numerolla 6
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Jatketaas topiccia, elikä ilmeisesti tässä tai yleensä esim pösössä ei ole katkojankärkiä magneetossa, hoitaako cdi ennakot ym? En ole saanut magneettoa auki, mulla on 3 ulosvetäjää, itseasiassa 4 kun lasketaan, että yhdessä on niitä kaksi, elikä molemmissa päissä, mikään ei oikeasti käy pösöön. Moposportista muinoin myytiin pösöön käyvä, mikä ei kuitenkaan käy, elikä 27 x 1.0, mielestäni tuohon pitäisi olla 26 x 1.5, mitä eilen metsästin motonetista, heillä kaikki tietokoneet tiltissä kassaa myöten, eivät nähneet hyllypaikkaa. Etsin niitä itse, mutta heillä ollutta oikeaa boch merkkistä en löytänyt. Magneeton käämijutun ulkopuolella pääsi kuitenkin rakotulkilla mittaamaan vauhtipyörän ja tunnistimen välystä, mikä on ok. Mopo toimii suht ok, mutta startilla ei käynnisty kuin uudella tulpalla, kiksillä potkasten heti, akku on tuliterä. Olen etsinyt satulan poistettuani, että mihin kohtaan magneetolta tulee yksi liitin ja yhden erillisen johdon toinen liitin, joko olen tullut sokeaksi, mutta en löydä niitä, olisin tarkistanut mahdolliset hapettumat ym mahdolliset kontaktihäiriöt.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/SF3LC.jpg?img=full
Vauhtipyöran sisältä löytyy tuommoinen
josta kuvassa oleva liitin löytyy, jos ei näe
niin ehkä käsin tunnustelemalla.
Tuossa kokonaisuudessa on ns.yksijohdin järjestelmä
toisen johtimen kaikille toiminnoille muodostaa aina maadoitus.
Sytytykseen vaikuttava johto on tuo erillinen punamusta
jota pitkin tulee sytysenergia,
joka saattaisi olla liittimellä vesimärkä tai likainen,
ja siksi sen on syytä olla kaukana johtavista
metallipinnoista ja muista johtimista
sille tulee huomattavan suuri jännite.
Ja pick-up anturilta lähtevä sinikeltainen vaikuttaa sytyn ajoitukseen.
Vauhtipyörään taitaa sopia vain ja ainoastaan
peugeot alkuperäistyökalu, ei siis mikään tarvike.

Paljon onnea "kadonneen kipinän metsästykseen"
En ole vaihtanut yhtään särkynyttä staattoria
mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#38
https://www.puuilo.fi/tomber-ulosvetaja-3-jalkainen-80mm?gclid=CjwKCAjw__ihBhADEiwAXEazJtZeW7KEAnSTEOu5e53Ya-jMskV-RG2S12Adeb631eJB8KK6PoSVZRoCAkMQAvD_BwE  Hain linkin mukaisen ulosvetäjän, ei tarvitse ihmetellä mikä kierre on, kun kolme ulosvetäjää on, eikä käy kuin yksi, mutta siinä on kolme kierrettä ja se korkkasi aiemmin jossain mopossani. Kiitos Konenikkarille seventävästä sevityksestä sekä kuvasta, juurikin tarkoitin tuota liitintä mikä lähtee magneetolta, toinen johto missä ilmeisesti maa, täytyy tänään tsekata mihin nuo liitin + johto menee kun poistaa satulakaukalon ja tunkea niihin avattuina dw-40 kosteuden poisto/kontaktin parannusta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#39
"toisen johtimen kaikille toiminnoille muodostaa aina maadoitus"
elikä siis maa ei kulje mitään johtoa pitkin.
Vauhtipyörää ei saa missään tapauksessa ulosvetää
millää "kukolla" rikot vaan vauhtipyörän, ja ehkä kampiakselinkin.
Minulla on tapana sähkölaitteita aina mittailla ensin
ja jos aihetta on sitten vasta vaihtaa tai silmämääräisesti tarkastella.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Okei, täytynee palauttaa moinen ulosvetäjä, avasin satulakaukalon ja sieltähän ne liitin sekä yksi johto, mitkä tulevat magneetolta, ovat aukaistu, voideltu wd-40 aineella ja laitettu nipukan taakse kiinni, missä olikin runkoputkessa, ainakin nyt käynnistyi startista useita kertoja koitin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Ei kannata sitä mustapunaista johtoa kiinnittää, kuten aiemmin mainitsin,
lähelle metallista runkoputkea siihen tulee parhaimmillaan reilusti yli 100V jännite.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.04.23 - klo:13:14Ei kannata sitä mustapunaista johtoa kiinnittää, kuten aiemmin mainitsin,
lähelle metallista runkoputkea siihen tulee parhaimmillaan reilusti yli 100V jännite.
Siinä on kumipäällyste eikä se ole kosketuksissa rungon kanssa, nyt toimii kerrankin jopa sähköstarttikin sekä upeasti koko mopo, saa nähdä mitä sauraavaksi ilmenee ja milloin, mutta hyvä että on nyt ok.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tex-

Kannattaisiko harkita a-kortin hankintaa ja siirtyä isompi moottoristen pariin? Käyttökustannukset saattaisivat olla pienemmät kun jatkuvasti remontissa olevissa moposkoottereissa.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

joni_k

Lainaus käyttäjältä: tex- - 19.04.23 - klo:20:17Kannattaisiko harkita a-kortin hankintaa ja siirtyä isompi moottoristen pariin? Käyttökustannukset saattaisivat olla pienemmät kun jatkuvasti remontissa olevissa moposkoottereissa.

Se vaan näyttäytyy näin että kokoajan remontissa koska kilometrit joita ajetaan on käyttötarkoitukseen verrattuna ylimitoitettu.