Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mistä skootterin puristuspainemittari ?

Aloittaja Kari69, 20.08.22 - klo:16:16

« edellinen - seuraava »

Kari69

Korjailen Kymco-skoottereita ja haluaisin sellaisen puristuspainemittarin, jossa paineen mittaus onnistuu helposti. Minulla on ennestään mittari, jolla onnistuu paineen mittaus autossa. Mittaria painetaan tulpan reikään. Se oli liika iso, ei mahtunut kääntymään tulpan tilaan. Sitten onnistui, kun vaihdoin siihen pienemmän painemittarin ja jossa oli liitäntä mittarin takana eikä sivussa. Ei silläkään onnistu ahtaassa tilassa, ei ainakaan vaivattomasti. Ostin sellaisen setin, jossa on letku, joka kierretään tulpan reikään ja mittari laitetaan letkun toiseen päähän. Letkun osuminen tulpan kierteeseen on hyvin vaikeaa.

Arvelen, että helppokäyttöinen ja toimiva olisi sellainen, jossa on pyöreä tanko mittarin ja tulpan kierteen välissä. Toisessa päässä olisi sisäkierre pienelle painemittarille ja toisessa tulpan kierre ja tässä päässä myös renkaan täyttöventtiili takaiskuventtiilinä. Tuskin tuollaista kaupasta löytyy.

Joku täällä kertoi tehneensä sopivan adapterin paineen mittaukseen. Kätevä sorvarihan tuollaisen tekee. Tilaan, jos tekijä löytyy.

tabell82

https://www.puuilo.fi/tamforce-puristuspainemittari

tuommoisella olen itse mittaillut, hyvin pelaa ja on tarpeeksi tarkka, ollut jo vuosia

Coastside

Minulta hajosi tuollaisen mittari parin käytön jälkeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

#3
Aliexpressistä viimeksi tilasin mittarin, jossa 4 erikokoista tulpan adapteria. Ei ollut kallis, kannattaa verrata Suomen hintoihin. Samanlainen kuin Puuilon setti, muistaaksen kympin halvempi.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Kari69

Tuo setti minullakin on. Minusta sen käyttö on hankalaa. Letkua on vaikea saada tulpan kierteeseen. Ostin Aliexressistä, kun ei löytynyt Biltemasta. Puuilon hinta on vain 2 € kalliimpi kuin AE.

Kari69

Minä kaipaan tämän tapaista, mutta toisessa päässä pitäisi olla tulpan kierre.



Miten se kuva lisätään ? Painan lisää kuva nappia ja tekstiin tulee ne

img /img merkit hakasulkeissa, mutta miten se lisäys sitten tehdään ?
Toisessa foorumissa ei ole ongelmaa lisätä kuvia.

konenikkari

"Kuvan liittäminen foorumille.
Mene sivulle aijaa.com https://aijaa.com/
Valitse koneeltasi kuva jonka haluat ladata, ja valitse lataa.
kun kuva on latautunut, vieritä sivua alaspäin ja valitse haluamasi kuvakoodilinkki,
kopioi se ja liitä tekstiisi.
Onnea"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#7
Huomasin että tuon oranssin laatikon sarjan putkissa on schrader venttiili.  Siihen voisi liittää tavallisen painemittarin. Putken voisi lyhentää skootteriin sopivaksi.

Letkun venttiili meni. Koetan rengasventiilin sovittamista siihen. Kumikartio on liian suuri 10 mm reikään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#8
Venttiili liittäminen letkun päähän onnistui. 7 mm reikä jolla vanha vena läksi ja löin venttiilin 7,15 mm putken tiukkaa reikään, juotoksella tiivistäen. Saan siihen pumpun kiinni verrata painelukemia. Puoli baria alle kun vertasin digipumppuun.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04