Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 ac keskijalka ja muuta esiintullutta polemiikkia.

Aloittaja A_sentaja, 07.07.21 - klo:16:40

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Pösön kaasarin ihmettelyä, koneessa kiinni oleva on ilmeisesti jokin tarvikekaasari, josta pääsuutinmerkinnätkin puuttuu nippelin päästä. Olettaisin tuon olevan kokoa 70, kun puolen millin terä menee sujuna läpitte.
Ostettava suutinsarja 74 eteenpäin, että saa sopansyötön kohdilleen kiukaan tulillelaiton ajankohdan koittaessa.

Edellinen omistaja siis vaihtoi kaasarin ja antoi vanhan kaasarin mukaan, tosin en siitäkään merkintöjä löytänyt, käyttikö pösö noissa gurtnerin kopiokaasaria jo tehtaalta tullessa jossain vaiheessa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Sepi6

Gurtner on niissä ollut mitä olen ropannut, tosin SF3 ei ole tarvinut ropata.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 11.01.22 - klo:15:05
Gurtner on niissä ollut mitä olen ropannut, tosin SF3 ei ole tarvinut ropata.

Niin epäilinkin, nuo pösöt jääneet multa tähän ikään vielä kokematta, kun ei niitä korjaamollekkaan koskaan tuotu.. ::)

Muuten, onko tuo pösön ratkaisu kaasuttimen paikaksi sivulle renkaan viereen sf2 mallissa miten kosteudelle arka?

Lähinnä vesi ja talvikeliä ajatellen, niin olisiko roiskesuojan rakentelu sitten paikallaan.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Pösön kommellukset jatkuu,nyt kesän aikana saatiin kone nippuun,mm manuryypyllä ryyditettynä,aivan uudella alakerralla. Kasaus sujui osin vanhaa tavaraa käyttäen,eli mg ja lukitusmutteri oli jo elämää nähneet.
Mistä päästääkin ilmitulleeseen ongelmaan, koeajon aikana kaikki toimi loistavasti.
Peli talliin ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen sammutus,ja magneetto kolahti kuuluvasti.
Tämän jälkeen kone ei toiminut,joten magneeton puolta tarkastelemaan,mg oli löysällä vaikka se oli satavarmasti kiristetty.
Irtiotettaessa paljastui kampiakselin kiilan virkaa toimittaneen tapin katkeaminen, syytä moiseen miettiessä,tulin johtopäätökseen ettei mg ole asettunut kunnolla kartiolle,taikka lukitusmutteri ol jo niin väljä ettei pitänyt.

Vsnhemmiten ilmeisesti tulee nuukaksi,sillä yleensä nuo kasataan aina uusilla muttereilla..😁

Nyt tässä uutta mg,tä ja mutteria odotellessa olen hautonut ajatusta kiinnittää mg ilman kiilaa,ajoituksen suhteen tulee luiltavasti vähän toistojumppaa,ennenkuin sattuu kohdalleen.

Ja tähän vielä varsinkin konenikkaria tyydyttävä lausahdus, " voi miksi möinkään sen aeroxin"...😁😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#64
Tässä tapauksessa virhe ei välttämättä ole asentajassa
vaan ehkä hivenen pitkässä tappikiilassa.
Kehoitan muitakin olemaan noiden kanssa varovainen.
Eli tässä tapauksessa Carenzin (tappikiila) kampiakseli
https://www.moposport.fi/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/130-241.jpg

Ja osu ja uppos, aerox carenzi kampiakselia ei saa tappikiilalla ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.07.22 - klo:12:07
Tässä tapauksessa virhe ei välttämättä ole asentajassa
vaan ehkä hivenen pitkässä tappikiilassa.
Kehoitan muitakin olemaan noiden kanssa varovainen.
Eli tässä tapauksessa Carenzin (tappikiila) kampiakseli
https://www.moposport.fi/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/130-241.jpg

Ja osu ja uppos, aerox carenzi kampiakselia ei saa tappikiilalla ;)

Ainakin mg,ssä olevat jäljet viittaisi siihen,että tappikiila on pohjannut ennen kartiota.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Tarina jatkuu, tässä aivan sattumalta tuli eteeni sf2 euro1 riisuttu motti, johon on vaihdettu laakerit ja stefat. Ja mikä tärkeintä kampura on perinteisellä kiilauralla. ;D

Joten ajattelin säästää hermojani ja korjuuseen menevää aikaa, ja siirrän tekniikan e1 mottiin ja lyön sen pösön alle.

E1 kone on ihanteellisesti ilman sitä kompuraa, joten kampikammion mahdolliset ohivuodot minimoituu yhdellä.

Nykyisen koneen nostan verstaan pöydälle ja ajan kanssa teen sitten katkenneen tappikiilan paikalle jonkin kestävän kohdistuspatentin, onhan tuossa koneessa kaikki kuitenkin uutta stefoja myöten, eli konenikkaria lainatakseni, olen kahden moottorin loukussa.. ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...