Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

speedfight 3 prikanpoiston jälkeen huiput silloin tällöin 25kmh!

Aloittaja masiina, 25.04.18 - klo:20:47

« edellinen - seuraava »

Eki

Ei sekään auttanut kuin hetken, tuo 6000:n kierroksen kohta on voittamaton este mopolle, se hyytyy aina sen kohdalla vaikka toimisi mm hihnanvaihdon jälkeen hetkenaikaa? Kun ei enää usko riitä, eikä viitsi ostaa mm uutta pakoputkea, sillä jostainhan se tehoton kuoppa kierrosalueella johtuu, alle 6000rms vetää erittäin hyvin ja kun pääsee yli sen 6000:n, niin taas lähtee menemään, kuten pitääkin. On vaihdeltu takavaria, on kokeiltu eripituisia variaattorin holkkeja, on pesty ilmanputsarin suodin, on vaihdettu kytkin sekä vastapainejousia, on pesty kaasari ja tarkistettu suutin, mikä v----u tässä vehkeessä voisi olla?On ajeltu pitkin keskisuomea eilen, tuli matkaa n300km, ei ole kivaa odottaa kun hyytyy matelemaan, että saisi esim alamäessä kierrokset nousemaan kriittisen kohdan yli ja meno olisi taas hetken ok.
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

Coastside

Kun tältä palstalta ei lääkkeet löyvy niin se lapinreissun paikka. Etsit sieltä semmosen vääräleukamanaajan ja annat sille kossupullon, niin se noituu mopos taas ruotuun. Jos se ei toimi niin työnnä se norjan vuonoon ilkeästi nauraa räkättäen. Siitäs saa noijuttu paska!
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

#48
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.07.22 - klo:07:34
Mikä kaasutin siinä on ja kuinka iso pääsuutin.
Gurtner PA 13.3 mm alkuperäinen, suutin tehtaanjäljiltä 50, nyt ostaessa oli 57.5 kun on tehoputki, tuntuisi pieneltä äkkiseltään minusta, mutta sillä on jauhettu minunkin alla jo ainakin 3000km, ei kiinnileikkaamisia ja kylmänä saattaa lähtiessä liikkeelle jopa hetken aikaa röpöttää, mutta vain hetken. Tulin juuri motonetista öljynostosta, kiihtyy mahdottoman hyvin, mutta se ikään kuin hyytyy hetkeksi n 6000 kierroksen kohdilla ja siitä kun yli menee, niin kulkua ja vetoa löytyy todella hyvin. Joskus jää junnaamaan niille lukemille (6000), mutta lievässä myötäisessä taas vietiin miestä ja mopoa vauhdin huumaan. :)
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

A_sentaja

Et menetä mitään,jos kokeilet n 10% suuremmalla suuttimella alkuperäisestä.onhan luistin neula keskilovessa varmasti?
Tehoputken kanssa on aina suutinsulkeisia ja kokemuksen mukaan tuo 10% on vähimmäisvaatimus,josta säätöjä aletaan etsimään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.07.22 - klo:13:15
Et menetä mitään,jos kokeilet n 10% suuremmalla suuttimella alkuperäisestä.onhan luistin neula keskilovessa varmasti?
Tehoputken kanssa on aina suutinsulkeisia ja kokemuksen mukaan tuo 10% on vähimmäisvaatimus,josta säätöjä aletaan etsimään.
Täytyy katsoa tuo neulan asetus, mikä se on, tuossahan on tosi pieni kaasari ja n 10% suurempi suutin, kuin vakiossa. Elikä puhtia saisi jollain 15mm kaasarilla, mutta kuluttaa nyt jo 3.5l/100km:llä
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

A_sentaja

Luistissa oleva neula,jossa on kolme uraa,on seegerin perusasento keskimmäisessä. Tällöin sopan suhde on hyvä joka osa-alueella. Kaasarin koko ei ole ratkaiseva,olen ajanut jopa 70cc pytyllä ihan vakiokaasarilla,mutta oleellista on oikeat säädöt. Jos kuollut kohta ei suuttimen suurennuksella poistu,voit kokeilla nostaa neulaa seuraavaksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Okei, kiitti vinkistä, on vaan purettava vaikea lokasuojan kiinnitys että pääsee käsiksi kaasariin, merkkiä en tiedä, näky olevan pikku ympyrä missä TK merkki? Tämä on toiminut tällä systeemillä huippuhyvin, ostaessa sekä itse rullia vaihtamalla, mm Lieksan reissulla olin ajanut jo Lieksaan, kun rupesi tekemään tätä kyseistä ilmiötä vasta siellä? Ostin Joensuun motonetistä 7.5g rullien tilalle 5.5g kun ei esim 6g rullia ollut, sillä pääsin suht vaivatta Hyvinkäälle, mutta kone tietenkin huutaa liian kevyillä rullilla, ostaessani oli 8.5g rullat ja toimi upeasti.
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 10.07.22 - klo:13:46
kuluttaa nyt jo 3.5l/100km:llä

Taitaa viedä jo vakionakin tuon matka-ajossa. Ainakin mulla Vivacity (Sama moottori) Vei matkassa ihan tolkuttomasti.

Eki

#54
Ehkä aavistuksen vähemmän, kun vakisuutin on erilähteiden mukaan joko 50 tai 52, nyt on siten outo suutin että on 57.5, elikä oikein puolikas päälle, enpä ole ennen tavannut kuin parillisia, joskus parittomiakin kokoja, mutta en puolikasta?
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

Eki

#55
Ei ole kaasarista eikä suuttimesta kiinni mikään, nyt toimii toistaiseksi jo noin 50km:n ajetun matkan paremmin kuin koskaan, tehty seuraavat: 6.5g rullat, samat kuin aiemminkin, voideltu vesikestovaseliinilla liukupalat sekä etuvarin lautasen holkin mentävä reikä kevyesti. En tiedä mitä tapahtui, mutta kiihtyy hurjan hyvin, ei jää tippaakaan 6000 kierroksien paikkeille junnaamaan, lähtee valoistakin mopoksi kuin tikka pöntöstä jne. Jos kaikki on kiinni liukupalojen ja varilautasen aukon voitelusta, niin nehän eivät hirveitä kestä, kun pitäisi taas voidella, mutta tuntuu upealta kun toimii toistaiseksi äärimmäisen hyvin.
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

Eki

Nyt suoritin tänään toiseen kertaan vesivaseliinilla liukupalojen ohjaimien voitelun, sekä kevyt sipaisu variaattorin holkin mentävään lautasen reikään. Tulee niin uskomattoman pirteä ajopeli, mutta tietysti nuo vaseliinit kuluvat pois n 150-200km:n ajon jälkeen ja sen huomaa kiihtyvyydessä helposti. Mietin että tuskin olisi haittaa jos liukupalojen ohjaimet hioisi hienolla smirkelipaperilla pinnat todella sileiksi, ei ne nytkään pahat ole, mutta jos auttaisi variaattorin toimintaa, kuten tuo voitelu? Tuonhan holkin mentävän lautasen reiän ei pitäisi tarvita voitelua, mutta kyllä se voitelu auttaa ja todella kovasti, onko se sitten liukupalojen voitelu vai vaikuttaako sen holkinmentävän aukonkin voitelu?
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

Coastside

Ihmettelen miten vari kuluu kun mennä jollotat maatietä? Sehän kuluu kaupunkiajossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.07.22 - klo:21:46
Ihmettelen miten vari kuluu kun mennä jollotat maatietä? Sehän kuluu kaupunkiajossa.
Jos voitelen esim liukupalojen ohjaimet, sehän on päivänselvää että kun paahdat pysähdyksineen päivineen mm stadissa ja matkalla sinne ja milloin mihinkin, kuluuhan ne vaseliinit takuuvarmasti pois. Kun edellisen kerran laitoin ja n 200km myöhemmin huomasin ettei taaskaan kiihdy kuten laittaessani nuo liukupalojen voitelut, niin eihän niissä ollut jälkeäkään enää mistään voitelujäännöksistä. Kun vaihdoin uudet vastaavat rullat sekä suoritin edellämainitut toimenpiteet, oli mopo taas kiihtyvyydeltään ihan viimeisen päälle.
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

konenikkari

Löysin tommosen mainostekstin, aika humoristinen.

"Malossin Multivar variaattori on hyvin helppo asentaa ja muokata. Multivar variaattorin ansiosta pääset nauttimaan moottorin tasaisesta toiminnasta, paremmasta kiihtyvyydestä ja huippunopeudesta, koska suuremman halkaisijan ansiosta se toimii lisävaihteen tavoin.

Multivar toimii "kuivana" joten sitä ei saa / tarvita öljytä, ellei asennusohjeessa erikseen mainita. Pölyisissä olosuhteissa kannattaa rullat ja variaattorin liukupinnat puhdistaa likaisesta pölystä noin 200 kilometrin välein; näin pidennetään olennaisesti sen käyttöikää."
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.