Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda SW-T600

Aloittaja maximi, 29.02.12 - klo:18:56

« edellinen - seuraava »

PappaSkootteri

teretulemas, viiteen asti duunissa joten sen jälkeen... tuleeko muitakin kaffelle?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

pekpel

Tekasitpa taas ohimennen uuden miitti aiheen.. "Otto Wertailee Maggaroita ja Koiran suklaatia"
Miten tuo onnistuukin aina sulta ??
Launtaina sataa ja on huoltopäivä peti-, arki-, ja työkamppeitten kera.
Se Hanxin ajopuku alkaa olla jo surkeaa katseltavaa kun ei oikein pesuohjeilla puhdistu ja vedenpitävyys häipyilee suhteessta toiseen potenssiin  :o

Sunnuntai katsotaan miten mennään ja edetään, ei voi luvata yhtään mitään..
Mutta ehkä jospa joskus jolloin mielellään  8)

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

HiTec

Hiukka wanha topic, mutta ilmottaudunpa kuitenkin hopeasiipien "leiriin" minäkin. Karvan vaille viikon on cruisailtu allekirjoituksen vermeellä ja yhtä :) on meno ollut.

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

r2

Kylläpä on siisti tuo Wingi. Ei uskois 02:ksi. Mikä rengastus siinä on? Itse olen metsästänyt Michelinin Power Pure SC:tä joka tuntuu olevan lopussa joka paikassa. Motonet lupasi toimitusajaksi 1-3 päivää, mutta kun 3 viikkoa oli kulunut niin peruin tilauksen. Storm kehui että on varastossa (eilen tilasin) mutta katotaas ny....
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

juza

#19
Tuolta olen tilannut monta kertaa renkaita itselle ja kaverille: https://mprenkaat-store.com/skootterimopo-c-206.html?osCsid=6avmm7asjn2b8cq4e9iplpbib1
Noin viikossa tulevat suoraan saksasta kotiovelle kuriirilla noin 20€ kuluilla.

edit. pikasella vilkasulla molempia kumeja löytyy valikoimasta

HiTec

Lainaus käyttäjältä: r2 - 09.05.14 - klo:17:06
Kylläpä on siisti tuo Wingi. Ei uskois 02:ksi. Mikä rengastus siinä on?

No on! Kyllähän siinä tarkassa katsastelussa toki naarmujakin löytyy, mutta koska väri on met.harmaa ja pohjamuovi vaaleaa, niin todella hyvin nuo parit pienet raamut tuonne kyllä peittyy :) Vaan itselleni tärkeämpää on että tekniikaa toimii kuten pitääkin, pyörä on vakaa ajettava, lähtee laakista tulille kylmän kosteilläkin keleillä, kulkee nykimäti, kytkin ei jurraa aikä luista vaan ottaa kiinni ihan tasaseen, jopa ryömiminen onnistuu varsin sulavasti, mutta peli myös tarvittaessa lähtee kuin hauki rannasta. Myöskään jarruissa ei ole sanomisen paikkaa ja peilitkin pysyvät selkeinä. tärinättöminä kaikissa vauhdeissa. Tuo lyhyt ja leveä pleksikin sopii allekirjoittaneen mittoihin kuin nenä päähän, näpit pysyvät poissa siitä pahimmasta viimasta, mutta pleksi ei paukuta kypärässä edes moottoritienopeuksissa. En siis löytänyt teknisiäkään esteitä, miksen olisi tuota talliini ostanut - enkä ole kauppaani vielä kertaakaan katunut, päin vastoin! 8)

Takana aivan bränikkä Dunlop Scooting SX01


Ja edessä vielä kauden tai pari kestävä Bridgestone Hoop B03


Minun käytössäni varmasti riittää että kunhan on mustaa ja pyöreää, noita renkaiden ominaisuuksia tuskin koskaan tulen ulos mittaamaan, ei vain kuulu allekirjoittaneen ajotapoihin :-[
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

r2

Mulla on kanssa edessä Hooppi ja se on ihan kulunut rappusille. Kylmällä renkaalla kun lähtee ajamaan niin kantissa pompottaa ihan selvästi. Ja 50-60 vauhdissa tuntuu käsille vaikka olis ajanut jo pitempään. Epäilen että se rengas on alkuperäinen, huoltokirjasta lukaisin että Hoop on ensiasennusrengas. Taakse on siis vaihdettu jo Misukan PP SC.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

etotto


Minun käytössäni varmasti riittää että kunhan on mustaa ja pyöreää, noita renkaiden ominaisuuksia tuskin koskaan tulen ulos mittaamaan, ei vain kuulu allekirjoittaneen ajotapoihin :-[
[/quote]
aika mielenkiintoinen asenne , kun siihen ei aina voi itse vaikuttaa koska ne ominaisuudet mitataan , ja sillon toivois että alla olis esim. se 3m lyhyemmän jarrutusmatkan omaava rengas

oskuk

Lainaus käyttäjältä: etotto - 09.05.14 - klo:22:18
Aika mielenkiintoinen asenne, kun siihen ei aina voi itse vaikuttaa, koska ne ominaisuudet mitataan -ja sillon toivois, että alla olis esim. se 3m lyhyemmän jarrutusmatkan omaava rengas.

Jos renkaita myydään 249km/h luokkaan, niin pitääkö siis ne ostaa?

HiTec

Lainaus käyttäjältä: etotto - 09.05.14 - klo:22:18
aika mielenkiintoinen asenne , kun siihen ei aina voi itse vaikuttaa koska ne ominaisuudet mitataan , ja sillon toivois että alla olis esim. se 3m lyhyemmän jarrutusmatkan omaava rengas

Juu juu, nipo nipo ;) Vaan jos 99,9% ajosta tosiaan riittää että eteenpäin noilla gummeilla pääsee eikä 14v motoilun + 28v autoilun aikana ole eteen vielä tullut sitä todellista tilannetta jossa se rengas olisi oikeasti jotain ratkaissut, niin... ::) Eli kun ajotyyliini ei kuulu kovia kiihdytyksiä, rajuja jarrutuksia tahi reippaita mutka-ajoja, niin todellakin helmiä sioille olisi moiset kalliit super-gummit allekirjoittaneen kulkupeleissä :-[

Ja jos sitten moton kanssa joskus tuo tilanne eteen tulee että ihan oikeasti törmätään jos ei kyetä stoppaamaan, niin tuossa kohtaa on jo aika monta aikaisempaa ketjun osasta pitänyt olla vinksallaan ja veikkaan että siinä on "pari" muutakin jarrutusmatkaan vaikuttavaa tekijää kuin vain se gummi. Autolla tilanne on hieman toinen kun elektroniikka huolehtii kaikesta, itse ei tartte kuin runnoa se jarrupoljin pohjaan ja lujaa 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

kissantassu

Moro,

Kulkineen hallintaan kuuluu tahto ja kyky, jos niitä ei ole/käytä niin kannattaa harkita millä kulkee. Sama vesillä.  Eikä se aina ole itsestä kiinni milloin renkaan ominaisuuksia tarvitaan. Hyvän ja huonon renkaan hintaero on melko pieni. Maksoin viime syksynä 80€ Michelinin takarenkaasta vaihdettuna ja tasapainotettuna, en pidä pahana hintana. Tosin vein takapyörän irrotettuna pajalle.
Eturenkaan saa halvemmalla, joten viallisesta renkaasta ei mielestäni kannata kärsiä. Misukka tuntuu hyvältä takana, joten eteenkin sellainen tulee.

Nuo Bridgestonet ovat tosi kestäviä, eturenkaan joutuu vaihtamaan iän takia (kovettuu).
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

oskuk

Voidaanhan me alkaa syyllistämään: nyt ei ola ajateltu kaikea turvallisuutta, jos ei ola ostetu parhaita mahdollisia kummeja ;-)

Hupaisaa, kun kuitenkin puhutaan sikavaarallisesta lajista, jossa 1, turvallisuuteen tähtävä teko olisi jättää ajamatta.

lehtijussi

Mielenkiintoinen rengas-topikki. Onks toi honda sw-t600 joku välikelin juttu, häh ::)

kissantassu

SW-T 600 ja SW-T  400 ovat uudempia versioita FJS-sarjasta.

Ketään en syyllistä, se tunne syntyy korvien välissä.
Kukin ymmärtää lukemansa kuten haluaa. Mitä nopeampi ja isompi kuljin, sitä enemmän voidaan vaatia kuskilta. Kun maksaa polttoaineesta liki 2e/litra ja maksaa kohtalaiset vakuutus maksut ja sitten valittaa hyvän renkaan isommasta hinnasta, niin voisiko tinkiä jostakin muusta kuin omasta ja muiden turvallisuudesta. Ajomukavuus on luku sinänsä.
Tämä on oma ajatukseni ja siihen voi suhtautua kuten haluaa.
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: kissantassu - 10.05.14 - klo:00:48
Kun maksaa polttoaineesta liki 2e/litra

Kerrottakoon kuitenkin että Hondalla saa ajaa maahantuojan ja esitteiden mukaan 95e polttoaineella eli sillä "halvemmalla"...
Kaikilla skootterilla kun ei saa...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T