Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

-Peugeot trekker -98 / KEULA ONGELMA/ KYSYMYS

Aloittaja Rando, 09.09.11 - klo:22:50

« edellinen - seuraava »

Rando

moi kaikille! otin tossa tänään keulan irti Peugeot Trekkeristä kun se klappasi aivan helvetisti. yllätyksekseni huomasin että keula laakerit olivat jotenki oudosti ( alemmat) ja sittenkun sain keulan irti, niin huomasin että keulan se putki vai mikä onkaan niin on vino. onko tuo normaalia vai ei? kun näyttää menevän jotenki niin sulavasti...


KUVA:

Kiitos jo etukäteen.


-Rando.

Coastside

#1
Se on ilmeisesti tehty tuohon kulmaan, muuten sillä ei enää olis pystynyt ajamaan. Jos murtumia yms. ei näy ja molemmat on samassa kulmassa, on se kunnossa. Jos vähänkin epäilyttää, tarkastuta se ammattilaisella ja voi tännekkin postata kuvaa yksityiskohdista. Alkava murtuma voi ilmetä laakerivälyksenä tai takerteluna.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rando

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.09.11 - klo:23:17
Se on ilmeisesti tehty tuohon kulmaan, muuten sillä ei enää olis pystynyt ajamaan. Jos murtumia yms. ei näy ja molemmat on samassa kulmassa, on se kunnossa. Jos vähänkin epäilyttää, tarkastuta se ammattilaisella ja voi tännekkin postata kuvaa yksityiskohdista. Alkava murtuma voi ilmetä laakerivälyksenä tai takerteluna.


juu meinaan siis tuota putkea tossa. laakerit on klapannu eli laakerivälys on ollut olemassa . tänään juurisentakia avasin tuon koko jutun.

murtumia yms ei näy, vähän naarmuja vaan ja kulumia. mutta minkäänlaista halkeemaa/murtumaa ei näy.

juhsav

Kyllä pikkusen arveluttaa luulisin että on tuupattu jotain päin suorassaa kulmassa en usko että kuuluu olla tuommoinen! Kannattaa ehdottomasti tarkistaa!
Juha

Coastside

Pelkästään tuollaisen yleiskuvan perusteella ei voi tehdä arviota eikä ilman historiatietoja siitä miten se on tuohon päätynyt. Jos taipuma on noin suuri, se tuntuu ajossa jos yleensä mahtuu toimimaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rando

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.09.11 - klo:10:15
Pelkästään tuollaisen yleiskuvan perusteella ei voi tehdä arviota eikä ilman historiatietoja siitä miten se on tuohon päätynyt. Jos taipuma on noin suuri, se tuntuu ajossa jos yleensä mahtuu toimimaan.


kyllä se on mahtunut toimimaan, ja sillonkun oli vielä kiinni niin näytti siltä että keulassa ei olemitään vikaa. ( klappas vaan ) ainaki jos nyt ku ajattelee etät jos toi ois ihan suora, niin se ei edes pakolla menis tuohon. mistäs tota vois tarkistaa että kuuluuko sen olla noin vino vai ei??

Coastside

#6
Geometrian voi summittaen tarkistaa mittailemalla. Skodu tuettuna normaaliin asentoonsa voi piirtää lattiatasoon sen mittoja. Rungon haarukan putki osoittaa tiettyyn kohtaan lattiassa, jonka saa vaikka fikkarin valolla sen läpi ja merkkaamalla valoläikän keskikohdan. Siihen poikkiviiva.
Putken läpi voi myös tähdätä ja astettaa merkki siihen. Putkeen voi kiinnittää sovitteella laserpointterin kunhan sen saa keskilinjalle ja suoraan. Haarukka paikoilleen ja pyörän akselin kohdasta luotilangalla lattiaan viiva. Sen täytyy olla useita senttejä taaempana kuin em. merkki. Etäisyys voi vaihdella jonkin verran eri rungoissa.

Ehjästä skodusta kannattaa tehdä malline jolla pikatarkistaa oikean haarukan asennon jos epäilee vääntyneen. Iskarien putkien on aina oltava samansuuntaiset. Se on selvin merkki vauriosta jos eivät ole. Suoralla levyllä sen voi tarkistaa asettamalla sen putkia vasten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rando

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.09.11 - klo:12:26
Geometrian voi summittaen tarkistaa mittailemalla. Skodu tuettuna normaaliin asentoonsa voi piirtää lattiatasoon sen mittoja. Rungon haarukan putki osoittaa tiettyyn kohtaan lattiassa, jonka saa vaikka fikkarin valolla sen läpi ja merkkaamalla valoläikän keskikohdan. Siihen poikkiviiva.
Putken läpi voi myös tähdätä ja astettaa merkki siihen. Putkeen voi kiinnittää sovitteella laserpointterin kunhan sen saa keskilinjalle ja suoraan. Haarukka paikoilleen ja pyörän akselin kohdasta luotilangalla lattiaan viiva. Sen täytyy olla useita senttejä taaempana kuin em. merkki. Etäisyys voi vaihdella jonkin verran eri rungoissa.

Ehjästä skodusta kannattaa tehdä malline jolla pikatarkistaa oikean haarukan asennon jos epäilee vääntyneen. Iskarien putkien on aina oltava samansuuntaiset. Se on selvin merkki vauriosta jos eivät ole. Suoralla levyllä sen voi tarkistaa asettamalla sen putkia vasten.


kiitti vastauksestasi. yks frendi sano että se kuuluu olla tuollainen, ja mitä nyt pari testiä tein, niin jos se olis suora, niin sanoisinpa että mahdotonta ajaa ku ottaisi kiinni katteisiin. kiitos Coastside: lle ja muille vastaanneille! :)

juhsav

OHO. No nyt ollaan taas pikkusen viisaampia ja tiedetään jotta tuommonenkin on mahdollista!
Juha

Rando

joo tuli tänään iskettyä keula kiinni ja putsattua noi laakerit jne nyt ei enää keula klappaa. :) kyllä se kuuluu olla tuollainen, kovasti kyllä ihmettelen... o.O

Samppa

Minkä merkkinen tuo etuhaarukka on? Onko se Showa?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Rando

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 19.09.11 - klo:11:21
Minkä merkkinen tuo etuhaarukka on? Onko se Showa?


ei oo kyllä hajuakaan... mistä sen näkee? ... :D

Samppa

Lukee punaisella tekstillä, siis jos on Showa eli tuskin on. Olisi vain yksi Showan haarukka hakusessa ja kartoittelen samalla missä merkeissä sitä on käytetty.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

lemmu

Kyllä tuo shova on, lukkee hienosti kaiverrettuna akselinreijjän yläpuolella.
Never Ride Faster Than Your Guardian Angel Can Fly!