Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2002 Vivacity silver sport

Aloittaja Plom, 09.03.11 - klo:18:24

« edellinen - seuraava »

Plom

tuollainen on kiikarissani, ennen sen näkemistä joka on monen viikon päässä niin olisi kiva tietää joitakin asioita.
- tavaratilan koko satulan alla ainakin kiinnostaa
- mittaristo, mitä mittareita on kun ajokm päivittyvät mekaanisesti

Antti R

Ajoin vm. 2005 Vivacityllä 11000 km. Hyvä peli, luotettava perustekniikka ja ihan pirteä kaksitahtinen. Ainoa vika joka vaati korjaamokäynnin oli öljypumpun hajoaminen jossain 8000 km kohdalla. Lisäksi jouduin vaihtamaan kaikki letkut. Letkujen haurastuminen aiheutti ilma- ja bensavuotoja. Näiden lisäksi vaihdettiin huolloissa kourallinen sytytystulppia ja variaatorin rullia. Integraalikypärä ei mahdu satulan alle. Minun Peugeotissa oli erilainen mittaristo: nopeusmittari viisarilla ja digitaalinen pa- ja trippimittari. Bensaa kului n. 3,2 l/100km.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

Plom

Kiitos, luinkin yhteenvedon tuosta reissupelistäsi. Näillä näkymin heti oston jälkeen tulee reilun 350 km:n ajomatka kotiin eli ostos tulee hyvinkin tutuksi. Huhtikuussa on tarkoitus kaupat tehdä.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Antti R - 09.03.11 - klo:21:04
Ajoin vm. 2005 Vivacityllä 11000 km. Hyvä peli, luotettava perustekniikka ja ihan pirteä kaksitahtinen. Ainoa vika joka vaati korjaamokäynnin oli öljypumpun hajoaminen jossain 8000 km kohdalla.
Hajosiko sulla itse pumppu vai poikkasko ainoastaan hihna? Tai siis, onko pösön 2-tahtisissa pumppu yleensä hihnakäyttöinen vai suoraan ratastettu kampuraan?

Noissa hihnavälitteisissä vaihtoväli on 3 vuotta tai 16 000 km ainakin Piaggiossa, joka kannattanee Plomin huomioida (jos siis hihnavälitteinen) vaikkakin merkki on eri.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Antti R

 Talviseisonnan jälkeen ekalla potkulla meni kone jumiin. Itse en sitä alkanut tutkia, vaan skootteri vietiin peräkärryllä korjaamolle. Kun hain skootterin, asentaja sanoi sylinterin olleen täynnä öljyä ja että vaihtoivat öljypumpun. Evästi vielä, että Pösö saattaa savuttaa jonkin aikaa.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

Plom

Tietääkseni siinä on sähköinen öljypumppu.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Antti R - 10.03.11 - klo:12:57
Talviseisonnan jälkeen ekalla potkulla meni kone jumiin. Itse en sitä alkanut tutkia, vaan skootteri vietiin peräkärryllä korjaamolle. Kun hain skootterin, asentaja sanoi sylinterin olleen täynnä öljyä ja että vaihtoivat öljypumpun. Evästi vielä, että Pösö saattaa savuttaa jonkin aikaa.
Tyyppivika melko monessa 2-tahtisessa. Valuttaa ja valuttaa ja pikkuhiljaa entistä enemmän. Kun yrittää talven jälkeen polkaista, niin kiksi ei liiku yhtää tai liikkuu todella tahmeasti (kone täynnä öljyä). Oireilee valkoisella savulla parin päivän käyttämättömyyden jälkeen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Plom

Myyjä laittoi emailia että tarvittaessa vaihtavat uuden takarenkaan ja akun ennen reissuani. :)

Plom

http://www.myscooterparts.co.uk/auto-scooter-parts-and-accessories/accessories/scooter/motorcycle/silver-rear-carrier/vb20138/893/ tavaratelinettä olen siihen vailla, tuo olisi noin 80 € postikuluineen. Löytyykö lähempää ja minkälaisia?