Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Öljypumppu

Aloittaja keijopel, 18.08.07 - klo:07:18

« edellinen - seuraava »

keijopel

Pitääkö öljypumppua säätää rikkaammalle sisäänajon ajaksi?

A_sentaja

Ei välttämättä tarvitse, jos rauhallisesti ajelet mutta ei se pahaakaan tee jos hieman säädät syöttöä.. Olen joskus itsekkin niin tehnyt ja kummin mopoon säädin isommalle kun siinä teho 50cc pytty kiinni.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

fillaripongari

Lainaus käyttäjältä: aeroxtuning - 18.08.07 - klo:08:31
Ei välttämättä tarvitse, jos rauhallisesti ajelet mutta ei se pahaakaan tee jos hieman säädät syöttöä.. Olen joskus itsekkin niin tehnyt ja kummin mopoon säädin isommalle kun siinä teho 50cc pytty kiinni.
Mitä sitä pummppua ropeloimaan uudesta moposta, menee vielä takuu mahdollisuus kun takuuaikana itse ronkkii, helpompi kun sopivasti lisää 2t öljyä suoraan pensan sekaan, mutta siinä onkin oltava tarkka mitta ettei sitä menisi liikaa, en osaa sanoa mitenpaljon sitä pitäisi täyteen tankkiin lisätä, kun se oma voitelukin pelaa.
Mitä mahtaa muuten oman öljypumpun syöttämä oljymäärä olla per bensa litra, mikä se brosentti määrä näissä uusissa mopoissa on?

A_sentaja

Ei minun tietääkseni takuu koske öljypumpun säätöä, öljynkulutushan siitä vain lisääntyy ja kone likaantuu ehkä hieman enemmän, mitä kyllä nykyöljyillä tuskin hirveästi tapahtuu. Tuota öljynkulutusta en ole kyllä koskaan itsekkään tsuumaillut, mutta sen voi kyllä laskea karkeasti tankin tilavuudella ja öljypänikän tilavuudella. Ei se kyllä paljoa ole kun seospelitkin toimii 2,5 prossan puurolla ja enduropuolellakin isot varrtilitraiset pelaa hyvin tuolla seoksella joskus tosin 3-4 prosenttistakin olen käyttänyt rajummassa ajossa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Kyllä se seos taitaa nykyöljyillä tippua sinne 2 ja 3 prosentin väliin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.