Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 (yleistä keskustelua)

Aloittaja Anddy, 18.01.09 - klo:21:05

« edellinen - seuraava »

pugt200

Huomasin tänään, että Kouvolan Menokoneessa olisi uusi 2009 mallin nestejäähdytteinen Speedfight2 500 â,¬:n alennuksessa. Tekisi todella mieli vaihtaa uuteen, vaikkei vanhassa mitään moittimista olekaan.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 30.12.09 - klo:13:36
Huomasin tänään, että Kouvolan Menokoneessa olisi uusi 2009 mallin nestejäähdytteinen Speedfight2 500 â,¬:n alennuksessa. Tekisi todella mieli vaihtaa uuteen, vaikkei vanhassa mitään moittimista olekaan.
Siittä vaan! Onpahan sitten jotain "uutta" taas kevääksi.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

karkulainen

Samalla voi tehdä pientä vertailua... ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

pugt200

Vertailun teko olisi kyllä mielenkiintoinen ajatus mutta jostain pitäisi saada vähintään tonni välirahaa, koska kaksi vuotta käytetyn jälleenmyyntiarvo lienee n 1100 - 1300 â,¬. Ja noin halvalla harmittaa myydä 95-prosenttisesti käyttökelpoinen peli. 

pugt200

Selailin saksalaista "nettimotoa" ja etsin 2007-mallisia Speedfighteja. Olipa yllätys kun sivujen alin hintapyyntö oli 1200 â,¬ ja ylin 1900 â,¬. Olisiko SF2:sta tullut "klassikko" uuden sukupolven myötä?

JCrab67

Siskon tyttö hankki muutama viikko sitten Speedfight2 vuosimallia 2004 jolla ajettu 8200km ja kiikutti sen heti minulle tarkistettavaksi.
Hyvän oloinen peli näin kiinaihmeen omistajan näkökulmastakin  ;).

Muuten vakio, mutta ilman prikkaa. Huippunopeus enemmän kuin riittävä mutta mittari tuntuu valehtelevan aika rajusti.
Loivassa alamäessä mittari menee reilusti yli 80, lähes kohtisuoraan alas, mutta vauhtia takapuolituntumalla oli noin 60 +.

Säilötty lämpimässä ja huollettu liikkeessä säännöllisesti.
Viimeinen huolto 7500 tehty syyskuussa mittarilukemalla 8050, jossa myös kaasutin puhdistettu.
Parit naarmut tosin oli kyljissä mutta uskon että niitä tulee vielä lisää lähiaikoina :).

Muutama ensikokemus ja huomio joista voi olla apuja muillekin ...

- Akku, Varta merkkinen, oli tyhjentynyt mutta veden lisäyksellä, jota meni muuten reilusti ja kunnon latauksella on toiminut ja startannut loistavasti. Lähti myös aina helposti polkienkin käyntiin.

- Kone alkoi hyytyillä hetken ajon jälkeen risteyksistä liikkeelle lähdettäessä melko pahasti. Kävi hyvin tyhjäkäyntiä mutta kun piti lähteä liikkeelle niin boooo. Piti houkutella kiusallisen kauan ennen kuin alkoi ottamaan lainkaan kierroksia. Sitten toimi taas hyvin kun ei päästänyt kierroksia laskemaan. Hieman nolotti välillä huudattaa konetta suojatietä ylittävien puolituttujen edessä.

- Bensan saanti ongelmalta vaikutti joten ei kun konetta pesemään ja tutkimaan...

- Ilmanputsari oli todella puhdas niin kuin huollon jälkeen odottaa voi.

- Kaasarin, Gurtner, säätöruuvit vaikuttivat oudoilta. Tyhjäkäuntiruuvi, se jossa on se vieteri ja jota pääsee säätämään reiästä putsarin kannen ollessa kiinni, vaikutukset olivat enemmän kuin seosruuvissa?? Tyhjäkäynti ei oikein noussut missään asennossa. Seosruuvissa, luulisin, johon pääsee käsiksi vasta putsarin kannen irrotuksen jälkeen, ei ollut kantaa lainkaan vaikutti enemmän tapilta kaasarin kyljestä tulevan putken sisällä. Oma erikois työkalu säätöön? Muita säätöruuveja ei kaasarissa näyttänyt olevankaan. Outoa tai omaa osaamattomuutta, auttakaa viisaammat.

- Polttoaine hanan alipaine letku oli halkeillut tankin päästä oikein kunnolla ja suhisi mukavasti.
Pätkä pois ja hyytyily katosi lähes kokonaan. Tänään kylmässä ja sateessa hyytyili vielä mutta ei läheskään samalla tavalla kuin aiemmin. On muuten aika lyhyt tuo hanan alipaineetku, enää ei ole lyhennysvaraa.

- Polttoaine letkussa ei ole suodatinta lainkaan, tämäkin on aika outoa. Ensin luulin öljyletkua bensaletkuksi sillä siinä taas on suodatin.

- Käynnistyspoljin putosi kotikadulle edestakaisin ajellessa ja testaillessa mutta se löytyi ja kiinnitettiin kunnolla.

Kulku on nyt kutakuinkin kohdallaan sillä eilisen +15 lämmössä ei hyytyillyt juurikaan ja lämpimämpäähän  on luvassa kun kevättä edetään.

Muutama kysymys enemmän näiden kanssa ahertaneille, jos vaikka ongelmat palaavat niin kuin tapana on.

- Vakiosuuttimen koko ja mistä suuttimia saa? jos tulee tarvetta laittaa pari numeroa isompi kylmille keleille.
- Kaasarin säätöruuvit? mikä on mikä? taidan olla aika pihalla... Olen säätänyt enmmän nelitahti kiinalaisia ja paria Keewayta viimevuosina ja luulin tuostakin selviäväni mutta toisin kävi.
- Räjäytyskuvaa kaasarista? En avannut vielä kun tuntui toimivan paremmin ja huollossakin oli puhdistettu.
- Mitä huollon kaasuttimen puhdistus pitää sisällään? Sakkakupin tyhjennyksen lisäksi...?
- Räikeä mittarivirhe? Onko muilla vastaavaa? Pitää irrottaa GPS autosta ja kokeilla oikeat nopeudet ensi viikolla.

Kiitos etukäteen kaikille jotka jaksavat vastailla Peugeot noviisille.

Jari

#21
Meillä on Speedfight II LC -03 ja se kulkee ilman prikkaa 68 km/h tasaisella.

Edit; Mistähän löytyisi tavarateline Speedfightiin ?

Spede

Vakiosuutin taisi olla 51(?). ei varmaa tietoa mutta joku 50 pintaan
Hyytyilyä tekee itsellänikin ikävä kyllä mikäs toi alipaineletku on? voisi itsekin katsella.. Joskus hieman parani kun latsoin sytytysjohdon (menee tulpalle) siinä oli hapettumista tapahtunut.
Mittarivirhe on minullakin kovissa nopeuksissa noin 10 km/h ja 55 mittarin mukaan taisi olla hieman reilu 45 km/h tänään kun Nokialaisella katsoin (GPS).
Muihin en osaa vastatakaan :)

Jari

Käytetty teline löytyi mopopurkaamolta, 30 euroa rahteineen.
Uusi olisi maksanut 67 euroa.

Jari

Mitäs pösön huoltoihin sisältyy milläkin kilometreillä ?

pugt200

Fortecolla oli ennen Speedfightin manuaali pdf:nä mutta nyt en löytänyt sitä. Katson sitä huomenna duunikoneelta jos muistan. Eka huolto on 500 km tai 3 kk ja siinä vaihdettiin tulppa ja öljyjä. Sitten huollot 2500 km välein mutta esim omassa ei öle vaihdettu noiden mainittujen lisäksi kahteen ekaan vuoteen mitään.

Jari

Tarkoitatko tätä
http://www.forteco.fi/kayttoohjekirjat/Speedfight.pdf
Tuossa ei ole huolloista tarkemmin, tulpan tyyppi kerrotaan ja se ettei peräöljyjä tarvitsisi vaihtaa koskaan.
Ajattelin että vaihdan kuitenkin...

pugt200

#27
Juuri sitä. Mulla oli kuva, että siellä olisi myös huolto-ohjelma mutta eipä ollut. Kaivan siis paperimanuaalit ja huoltokirjan esiin.

EDIT: Huolto-ohjelma löytyi, muttei siellä ole lueteltu eri huoltojen kohteita. Huoltovälit ovat 500 km, 2500 km, 5000 km ... jne päättyen 57500 km. Kuudssakympissä pösö sitten ilmeisesti kuolee.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 06.06.10 - klo:11:48
Huolto-ohjelma löytyi, muttei siellä ole lueteltu eri huoltojen kohteita. Huoltovälit ovat 500 km, 2500 km, 5000 km ... jne päättyen 57500 km. Kuudssakympissä pösö sitten ilmeisesti kuolee.


;D ;D  Yleensä käytetään nuita tasalukuja,mutta ranskanpulla on eri maata.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

petsku

Löytyisikö mistään muualta peugeot speedfight 2 osia, kuin mc-scatterilta? Mc-scatter vaan tuuppaa vastaamaan/lähettämään osat niin hitaasti. ;D

Samalla kysyisin et onko kyseises skodes pakoputken kiinnityskohas tiivistettä? Meinas vähä vuotaa. No vois se siitäki vuotaa, kun niin ahtaas paikas ne mutterin kiristysruuvit, ettei saa kunnolla kiristettyä.

E: Kiitos, etukäteen. ;)