Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

akrapovic/vastaava äänenvaimennin moposkootteriin?

Aloittaja Eki, 10.12.22 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Eki

Kysynkin näistä hyvä-äänisistä äänenvaimentimista, miten mahtaisivat sopia esim peugeot sf3 skootteriin, vaativat ilmeisesti alkukäyrän ja putkea vaimentimeen asti, mutta miten pelkkä vaimennin toimii ns pakoputkena, vai onko näissä sisäänrakennettu vastapainejutut tms? Tekisi mieli vastaavanlaista tuohon pösöön, on hyvät saundit ja se kaksitahtisen tiukka pärinä muuttuu huomattavasti miellyttävämmäksi: https://www.youtube.com/watch?v=mxB4QcF4-QQ hintahan on hirveä mm kuvan putkella, mutta samannäköisiä/äänellisiä löytyy muilta merkeilta edullisesti.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Ei toimi 2-tahdissa tuommonen läpivirtaava vaimennin. Aika ostaa nelari  ;) 

Coastside

Eki, sinä varmaan kaipat lapsuutesi aikaa? Silloin oli lasten polkupyörissä päristimet pinnoja vasten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.12.22 - klo:22:55Eki, sinä varmaan kaipat lapsuutesi aikaa? Silloin oli lasten polkupyörissä päristimet pinnoja vasten.
En suinkaan, vaikka itselläkin on ollut moisia räpättimiä pentuna, tykkäisin että skootterissani olisi vastaavat saundit kuin ihan vastaavassa skootterissa tuossa linkissä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Olen aina ihmetellyt jawa prätkien prutkuttavaa ääntä. Se ilmeisesti oli nelarien äänen jäljittelyä, olihan nelarit parempia ja kalliimpia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Ei tuollaista ääntä taida saada kuin nelitahti moottoreista. Tollanen krossipyörän räpätys.

konenikkari

#6
Toisille on tärkeää mopon haju tai väri
joillekkin taas ääni, toisille polttoaineen kulutus.
Prioriteetti kysymys, minun listani

Jarrut
muut ajominaisuudet
polttoaineen kulutus
säilytys ja kuljetusominaisuudet

värillä ei väliä
eikä äänellä eikä hajulla

Minä pidän mopoilusta
Eikäs mulla autokaan ole mikään mulkujatke hi
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Akrapovic putkiin iskee saksassa melupoliisi ratsioissa ja kilpi lähtee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Akrapovikin ääni on siedettävä
kunhan käyttäjä pitää näppinsä kurissa
ja antaa kaikkien sisuskalujen olla rauhassa
nelariin tarkoitetut ei käy ollenkaan 2T.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#9
Pitääkös joku kapista mopoa ns "mulkunjatkeena", itse en tietenkään, ei ole ikinä ollut mm ajokorttia ja siten ei myös autoa tai oikeaa moottoripyörää. Nämä moposkootterit ovat olleet runsasta reisaamista varten ja tietenkin haluan pitää siistin siistinä, niin ulkoisesti kuin muutenkin, ja monille on varmaan merkitystä myös äänisaundeilla, eihän niitä muuten olisi esim youtubekin täynnä. Huom, on taitanut joku ymmärtää väärin, en hae kovaa melua vaan vaimeaa ääntä, siihen voisi olla mm technicas silent pro hyvä ratkaisu, moposport puoti jätti virheellisen myyntinsä sikseen, vaikka lupaa infossa seuraavaa:
MOPOSPORT on toiminut jo lähes 50 vuoden ajan, jos haluat antaa meille palautetta tai et ole tyytyväinen tuotteisiimme tai saamaasi palveluun, ota meihin yhteyttä ja pyrimme ratkaisemaan ongelmasi ensi tilassa. Toiselle liikkeelle lähetin kyssärin kiinnitysraudoista sunnuntaina, vastaus oli meilissäni maanantaiaamuna: 
Terve Erkki,

Kiitos viestistänne! Valitettaasti Leovince ei irto-osana tähän kiinnikesarjaa tarjoa. Pahoitteluni.
Mukavat alkavat viikot!

Ystävällisin terveisin
Teemu, Tekant Oy
Gneissikuja 8 A4
90620 Oulu
www.tekant.fi/fi

su 11. jouluk. 2022 klo 18.39 Erkki Mynttinen (erkki.mynttinen@saunalahti.fi) kirjoitti:
Saako erikseen leovince homemade tt putken kiinnitysrautoja, putken mukana tulleet eivät käyneet 2014 peugeot malliin, oli kiinnitysreikä liian kaukana, elikä se yläpuolinen kiinnitysrauta liian pitkä. Mikäli saa sopivat, niin mikä olisi hinta-arvio? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#10
Modasin sitä yläpuolista kiinnitysrautaa, lyhentämällä magneetonpuoleisesta päästä ja viilaamalla pään pyöreäksi, kuten alkujaankin on. Reiän porasin n 1.5cm lyhyempään, maalasin ja kävin tänään kiinnittämässä, on parempi kuin alkuperäisenä, sillä putken pää nousi enempi viistoon, mikä on nyt sama viistous, kuin perän viistous sivusta katsottuna. Putki on muutenkin tehokäyrän mukaan todella hyvä, parempi kuin moni muu vertailun putki: Moposportista laitettu arvostelu nettiin, ei kovin mairittelevia arvosanoja saa, eikä ole enää itselle minkään ostopaikka, vastaavia arvosteluja oli runsaasti. Tilattu myös aliexpressiltä puhelimen kiinnityspidike, kiinnitetään peilin ja tangon väliin, tämä kevään-kesän reissuja varten, milloin tarvitsee navikointia.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

Paljonko Technigas Silent Pro vie skootterista nopeutta oikeaan tehoputkeen verrattuna? Sain 35 eurolla uuden pöntön Ebaysta, 15 euroa posti siihen päälle, toivottavasti ei tule liian laiska.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Minä en huomannut tehoeroa klommolle ajettuun alkuperäiseen. Silent pron sopivuudessa oli vituttavan paljon heittoa. Mukana tullut tiiviste ei sopinut vaarnoille ja takaholkki oli väärän mittainen. Ei ole paha ruostumaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

#13
Alkuperäisen kanssa ei varmasti ole ongelmaa, mutta Stage6 Pro Replica on aika tehokas, vaikka olenkin siitä liiat kierrokset säätänyt pois. Ensi viikolla pitäisi tulla tämä Silent Pro, saa nähdä onko suoralle laipalle vai vinolle. Laitan pytyn sen mukaan, kumpi sopii. Varmasti sopivan Silent pron olisi saanut reilu satasella, mutta tämä TGB Delivery on mysteeri, kuvissa näytti CPI putkelta. Kolmella kympillä olisi saanut vanhemman Technigasin, jossa suorakaide suojapelti. Tässä käyrä tuli mutkalle eteenpäin, jolloin voi toimia, jos valmistaja on viitsinyt jonkin vastakartion sinne sisälle laittaa.
Päivitys:
Luulin, että TGB on kiinalainen ja varma IE40QMB moottorin käyttäjä, mutta taitaa ollakin Morini. Ilmankos oli niin halpa pönttö. Kyllä tuon kiinni saa, kun hieman säädän sitä.
Aprilia Sportcity One 50 4t