Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uudenveroinen Peugeot sf3lc

Aloittaja Eki, 05.11.22 - klo:13:38

« edellinen - seuraava »

Eki

Uudenveroinen Peugeot speefight 3 lc, hain eilen ylöjärveltä, junalla + bussilla kohteeseen ja kaupanteon jälkeen ajoin 130km Hyvinkäälle illalla sieltä lähdin noin 17.30, mopo kulki mittarin mukaan maximissaan 60kmh, elikä kun vähennetään noin 5kmh liikanäyttöä, niin todellinen nopeus 55kmh ja kone kiertää 10.000rsm. Aukaisin variaattorin, mitä ei ole kertaakaan aukaistu entisellä omistajalla, jarru clearenilla puhdistin, mittasin rullanjämät, 8g, rullakuppi oli rajoitinlevyllä kiinni, elikä siinä syy, että kulki mitä kulki ja kierti sen edellämainitun. Aiemmassa pösössä oli tehari ja jumittu helposti n.6000 kierroksen paikkeilla, kyllä se kuollut kohta löytyy tästäkin vakiputkella, toki menee helposti yli, mutta on kuin vaihdetta vaihtais. Kokeilin 8.5g rullilla mitä löytyy kotonta, löytyy, vauhtia tulee liikaa, täytyy kokeilla noilla 6.5g:n rullilla. Coastside oli jo arvostelemassa vaikken ollut muuta kuin saanut illalla myöhään ajettua kotia, hänelle tiedoksi, että kaikki oli ns tehtaan jäljiltä, ei oltu keretty tehdä mitään säätöjä variaattoriin, nyt ollaan ja on ok.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Paljonko ajettu anna olla vähintäin 8g rullat
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#2
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.11.22 - klo:13:55Paljonko ajettu anna olla vähintäin 8g rullat

Vakiputkella pelaa nyt 6.5g rullilla paremmin kuin 8.5g:n. & & Ajovalot, lyhyet ja pitkät parhaat mitä missään aiemmassa skodessa ollut ja kotonta löytyy kalliit vielä paremmat polttimopari, tarvittaessa, mutta ei tarvitse, sitten tietty kun simahtaa nyt olevista.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Vuosi per mopo on ollut tahti. Toivottavasti tuo kestää kauemmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.11.22 - klo:15:30Vuosi per mopo on ollut tahti. Toivottavasti tuo kestää kauemmin.
25 vuotta ja 24 skootteria, tänävuonna on ollut ainakin Gilera Runner ruisku, piaggio nrg ruisku, Peugeot sf3lc ja taas sama piaggio nrg ruisku tuli takaisin sylinteri vaihdettuna, nyt sitten tuli todella liki uudelta näyttävä peugeot sf3lc. Kyllähän näitä on ollut, toivottavasti tämä kestäisi pitkään, osia tietty joutuu välillä ostamaan jne, tuli huolto-ohje ja käyttöohje manuaalit, kahdet alkuperäiset avaimet jne.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Hieno pelihän tuo on. 11tkm on  mun mielestä aika paljon skootterille siinä kohin tehdään kiinalaiseen jo pyttyremppa viimeistään ellei ole tehty jo. Eli korjauksiin täytyy varautua. Toki merkki skootterit taitaa painia eri sarjassa.

konenikkari

Niin siis Paljonko ajettu tuolla Ekin mopolla, anna olla vähintäin 8g rullat.
Ekiltä kysyin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.11.22 - klo:17:56Niin siis Paljonko ajettu tuolla Ekin mopolla, anna olla vähintäin 8g rullat.
Ekiltä kysyin.
Olen vastannut ja muutenkin ilmoittanut että 11.000km aika tasan tarkkaan, tuohon on suht helppo tehdä tarvittaessa pytty/mäntäremppa, satulakaukalo 4 ruuvilla kiinni ja kohteeseen pääsee käsiksi purkamatta sen kummemmin, mutta ajellaan nyt ensiksi tämä mäntäjuttu loppuun, uutta pösöä en pystyisi ostamaan, hinta taitaa hipoa liki 4000 euroa. Nyt täytyy käydä tänään puuilossa katsomassa että löytyykö tarpeeksi pieniä prikkoja variaattorin rajoitinlevyn alle? Muut poistelevat kyseistä levyä, minulle suositellaan vähän joka taholta sen takaisinlaittoa???
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 06.11.22 - klo:08:32
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.11.22 - klo:17:56Niin siis Paljonko ajettu tuolla Ekin mopolla, anna olla vähintäin 8g rullat.
Ekiltä kysyin.
Olen vastannut ja muutenkin ilmoittanut että 11.000km aika tasan tarkkaan, tuohon on suht helppo tehdä tarvittaessa pytty/mäntäremppa, satulakaukalo 4 ruuvilla kiinni ja kohteeseen pääsee käsiksi purkamatta sen kummemmin, mutta ajellaan nyt ensiksi tämä mäntäjuttu loppuun, uutta pösöä en pystyisi ostamaan, hinta taitaa hipoa liki 4000 euroa. Nyt täytyy käydä tänään puuilossa katsomassa että löytyykö tarpeeksi pieniä prikkoja variaattorin rajoitinlevyn alle? Muut poistelevat kyseistä levyä, minulle suositellaan vähän joka taholta sen takaisinlaittoa???

Minulla on sf2 ja laitoin rajoitinlevyn takaisin,kun ed omistaja sen poisti,terästin prikkasarjalla sitä hieman ja varin toiminta muuttui paljon mielekkäämmäksi,kuin ilman levyä..😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#9
Kun ajaa paljon, ei vuosittainen männänvaihto ole iso kulu eikä iso työ talvisin. Samalla seuraa laakereiden kuntoa.

Tiivisteet voi maksaa enemmän kuin mäntä 15-20 €.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Muuta ei juuri tarvinnut tehdä kuin säätää kaasukahvasta turhat löysät pois, helppo kun säätö on katteiden ulkopuolella ja tilasin vaimennivillan putkeen sekä vaihdoin, nyt on upeat vakiputken saundit.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.11.22 - klo:14:03Kun ajaa paljon, ei vuosittainen männänvaihto ole iso kulu eikä iso työ talvisin. Samalla seuraa laakereiden kuntoa.

Tiivisteet voi maksaa enemmän kuin mäntä 15-20 €.
Kyllä se on kerrostalo olosuhteissa hankalaa talvisin, meillä on säännöissä mm kielletty autojen ja muitten ajoneuvojen rempat ja pesemiset kerrostaloalueella, mikä on täysin ymmärrettävää. Pestessä valuu likavedet, öljyiset jne sadevesi viemäreihin jne. Tuossa on varmasti muuten suht' helppo vaihtaa sylinteri, mäntä sekä neulalaakeri, tulee helposti kaikki esille kun poistaa satulakaukalon, mikä on kiinni pohjastaan vain neljällä pultilla.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#12
Olen todella tyytyväinen, katteet ja kaikki muukin mopossa "uudenveroisia", ainoa mikä uusittu, on merkkiakku, seissyt talvet ja ajettu vain kesäaikaan. Kerrankin oli todella rehti myyjä, aiemmin olen joutunut moittimaan ns muutaman myyjän epärehellisyyttä. Mikäli ukko on kunnossa tulevana kesänä, tällä on hyvä jatkaa reissaamista. Tilasin tänään uuden tehoputken, en tarvitse lisää vauhtia vaan hyvää kiihtyvyyttä lähinnä kaupungeissa ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.11.22 - klo:10:07https://youtu.be/-VZZBhuS6z0

Tuossa se myös pörisee.
Tuo on ihan kuten se ensimmäinen pösöni, mikä hajosi Hämeenlinnaan, samanlainen tehoputkikin, tämä nykyinen on aavistuksen erilainen mm vanteiltaan sekä katteiden maalauksiltaan, jopa joku erityinen texti lukee katteissa, Ice Blade?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.