Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot kisbee rohisee

Aloittaja Skoparassaaja, 23.08.22 - klo:15:30

« edellinen - seuraava »

Skoparassaaja

Mäntä pytty remontin jälkeen kone pitää hirveetä rohinaa joka lisääntyy kierrosten mukaan. Pahenee siis. Variaattori uusittu myös. Oisko kampuran laakerit menny. Ei kyllä pitäny mitään ääntä eikä ollu väljää niinku ei ollu kk laakerissakaan. Minähän lie.

Coastside

Ettei vain irto-osa kolise siellä? Avattava se on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Jakoketjun kiristintä ei ole oikein asennettu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skoparassaaja

Taisin laittaa samallalailla kun oli. Mutta kuinka kuuluu laittaa ?

Coastside

#4
 Sen ruuvi pitää avata jotta jousi vaputuu. Sitten se irti sylkästä jotta saat tapin sisään, jota pitää jousikiila. Sitten takaisin kiinni ja jousella painetaan se tappi ulos ja sen tulpparuuvi kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skoparassaaja

Jousi oli irti. Laitoin kiristin tapin sisälle ja jousi perään ja korkki kiinni. Harmi kun ei videoita voi tänne laittaa. Ääni on niin ruma.

Coastside

Minun baotianin generaattorin ruuvi löystyi ja hankasi kiekon niitteihin kauhealla pärinällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skoparassaaja - 23.08.22 - klo:18:53
Jousi oli irti. Laitoin kiristin tapin sisälle ja jousi perään ja korkki kiinni. Harmi kun ei videoita voi tänne laittaa. Ääni on niin ruma.

voi olla myös kannen ja sylinterin välinen ohjuriholkki ketjun välissä tai,
pitkä ohjuriliuku pois paikoiltaan tai
jakoketju alapäästään rattaan sivussa yms yms.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skoparassaaja

Mikähän ruuvi on kyseessä.Ei mulla ole magneetossa ruuveja. Mutteri keskellä. 
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.08.22 - klo:22:30
Lainaus käyttäjältä: Skoparassaaja - 23.08.22 - klo:18:53
Jousi oli irti. Laitoin kiristin tapin sisälle ja jousi perään ja korkki kiinni. Harmi kun ei videoita voi tänne laittaa. Ääni on niin ruma.

voi olla myös kannen ja sylinterin välinen ohjuriholkki ketjun välissä tai,
pitkä ohjuriliuku pois paikoiltaan tai
jakoketju alapäästään rattaan sivussa yms yms.

Skoparassaaja

Sylinterin ja kannen ohjuri holkit niinku pitää.
Jakoketju ihan oikein. Eihän se käy jos ketju ei pyöri. Jako sekasin.

tapiovuorent

Kun nyt kannen osalta olet asiat käynyt läpi ( ilmeisesti myös nokka-akselin laakerit, joissa harvemmin on vikaa).
Voisiko kuitenkin olla niin, että kampiakselin laakeri/laakerit ovat tulleet tiensä päähän , juuri nyt.
Aina ei laakerivaurio ilmoita itsestään , akselin päästä kokeilemalla.
Vähintään yksi tapaus oli , että väljyyttä ei tuntunut , mutta käsin pyörittämällä jossain kohtaa "jarrutti".
Niin oli pari kuulaa ja kuulahäkistä osa öljypohjassa.
Itse epäilisin laakerivauriota , koska kierrosten kasvaessa ääni pahenee.

Coastside

Kuula voi haljeta. Kerran oli haljenneen sisällä pienempi ehjä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#12
Kuinka paljon kilometrejä mittarissa.
Miksi kampiakselin laakeriin olisi vikaa tullut
kun sylinteri ja mäntä remontoitiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Ei kukaan ilmeisesti ole väittänyt , että sylinterisarjaremontin yhteydessä , runkolaakerit olisivat hajonneet.
Voi vaan olla "sattumaa/huonoa tuuria" että laakerit hajosivat nyt. Voihan niissä ollut jo vikaa myös ennen remonttia , mutta muiden mahdollisten äänien vuoksi , ei havaittu.

konenikkari

"Kuinka paljon kilometrejä mittarissa"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)