Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio nrg 50cc ruisku, vikavalo?

Aloittaja Eki, 01.10.22 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

Eki

Aukaisin pumpun lemmarin ja lyhensin nipassa olevaa letkua n 1cm sekä laitoin uuden lemmarin, syttyi keltainen vikavalo, kaikki kuitenkin toimii kuten ennenkin, mistä tämän vikavalon voi kuitata pois? Elikä letku oli irti rungon pumpusta, onko se mahdollisesti se pumppu mikä luon paineet, ei ole kuitenkaan se varsinainen bensapumppu. Huom: ainoa oireilu on että tyhjäkäynnillä käy 3000 ja välillä tippuu 2000 kierrokseen, missä sen kuuluisikin olla, olen itse säätänyt kaasuvaijerista turhat löysät pois, kulkee ja kaikki toimii kuten ennenkin, mutta se vikavalo jäi palamaan (keltainen)! Huom: annettu aavistus kaasuvaijerille löysiä, nyt käy tyhjäkäyntiä juuri sen 2000 rms, otettu akusta miinusjohto hetkeksi irti, ei auta vikavalon poistumiseen, ajettu noin 5km, toimii ihan kuin ennenkin, niin vauhdin kuin muunkin puolesta, nyt varmaan saisi tuon vikavalon pois kaverin luona kenellä on se säätö ja racejuttulaite.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

eli kaasuvaijeri ollut siis liian tiukalla ja kantanut sen verran ettei ns tyhjäkäyntipiiri ole ollut käytössä. oletettavasti ruiskumoottoreissa sellainen myös on. voisko tuossa olla sellainen homma jos tuo letku tyhjentynyt jonkun verran ja ennenkuin täyttynyt uudelleen tullut vikavalo polttoainepaine liian matala.

Eki

Varmaankin, koska paineethan tulivat kuuluvasti pois kun irroitin letkun, kaasuvaijeri on nyt sopivasti, elikä tyhjäkäynti on se 2000 rms. Kaveri laittoi viestiä että irroita akusta 10 minuutiksi vaikkapa miinusjohto, no irroitin illalla myöhään ja jätin irti yöksi, saa nähdä poistuuko vikavalo kun menen milloin kytkemään virrat?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Odotetaan tuloksia. Kyllä luulisi yön yli seisotus riittävän.

Eki

#4
Kävin kytkemässä mopon akkuun johdon kiinni, ei poistunut moottorin keltainen huomiovalo, luulisi että joku tietää täällä kun näitä "tietäjiä" on pilvin pimein ollut aiemmin ainakin? Googlettamalla löytyi jonkin prätkän huomiovalon resetointi, mutta ei pätenyt tähän, olisikin jo tämä mopoilu mennyt liian helpoksi ellei taas alkaisi tämä sama ruljanssi mitä tässä on ollut jo vuosikymmenet. Tiedän että saa tsekattua laittella mikä löytyy tutulta kaveriltakin, hän kerää nimellisen maksun mikäli haluaa raceasetukset, en halua niitä, enkä maksa esim vikakoodin poistoista, olen mielestäni tarpeeksi "hyvittänyt" myymällä kaksi mopoa pilkkahintaan: Aprilia sr50 ruiskun ja Gilera Runner pj:n, millä kaveri varmasti tehnyt voittoa satkumäärin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Vikakoodi ilmoitti kaasun vikakohteeksi, elikä se on tullut siitä kun kiristin kaasuvaijerista löysät pois ja jäi ns kantamaan, löysäsin jo eilen, mutta vikakoodi lähti laitteella pois kaverin luona.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 02.10.22 - klo:10:07Odotetaan tuloksia. Kyllä luulisi yön yli seisotus riittävän.
Turhaan kävin kaverilla poistattamassa vikavalon, se tuli uudestaan, mutta kun löysäsin kaasuvaijerin kireyttä hiukan, hävisi vikavalo itsestään heti löysäämisen myötä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

Tarrojen liimat lähtee sitrusliuottimella, liuotinta liimalle ja muovikalvo päälle tunniksi pariksi..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 17.10.22 - klo:19:08Tarrojen liimat lähtee sitrusliuottimella, liuotinta liimalle ja muovikalvo päälle tunniksi pariksi..
Parhaiten sain ihan ilman liottimia kaikki mitä pitikin saada, toki oli tarrjoenirroitus sprayta, mutta ei enää toiminut kun jo vanhaa ainetta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Kuumennus auttaa. Se pehmentää tarran ja liiman. Kun vetää kohtisuoraan pintaa vastaan, tarra kestää parhaiten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04