Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Miten huolehtia akuista?

Aloittaja magnuken, 22.06.18 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

purgiaali

Sähkömopoissa tai fillareissa ei taideta ottaa tehoja irti akuista aivan samaan tapaan kuin Teslan autoissa joissa akkuja jäähdytetään ja lämmitetään tarpeen mukaan.  Teslassa muutaman minuutin ajo täydellä teholla luo niin paljon lämpöä, että auton tietokone alkaa rajoittaa maksimitehoja.

Norjajainen Bjørn Nyland testailee ja ajaa paljon kaikenlaisilla Tesloilla ja muidenkin valmistajien sähköautoilla.
https://youtu.be/C8CgeT_qpB0

konenikkari

Puhelinvalmistajat suosittaa, lataukseen 40% ja pois 80%.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Fisker autoon luvataan kuiva akku joka latautuu minuuteissa. Saa nähdä. Laturit olisi tiukoilla ja kalliita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

kyllä mun fillarin akku ainakin lämpiää, kun sillä ajaa, tai sitä lataa. ajossa vähemmän, latauksessa enemmän. mitään lukemia ei ole esittää, mutta sen verran, että kädellä huomaa, että on lämmin. kokemusta vasta tästä yhdestä kesästä. eli ajokelit on olleet jotain +26 astetta.

jarez

Omassa entisessä NIU M+ Litessä pidin lataustason aina 50-80% nurkilla ja jos pidempi siivu piti riipasta niin latasin tällöin 100% asti.

Nuo lithium akuthan eivät yleisesti tykkää että niitä pidetään piripinnassa.

purgiaali

Puhelimien litiumakkuja on tullut testailtua. Minulla on muutama vanha puhelin täällä ollut laturissa kiinni ja mobiilitukiasemana. Ei mene vuottakaan kun akku pullistelee, kun puhelin lämpiää mobiilitukiasemana. Tabletti toimii samassa hommassa paremmin. Tabletin isompi koko tarjoaa enemmän jäähdytyspinta-alaa ja akku ei lämpiä samaan tapaan kuin puhelimessa. Ei ole akku pullisistellut vaikka on ollut useamman vuoden kiinni laturissa.