Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Kappas Vaan

Tässä voisi vaihtaa ajatuksia Baotianin eri malleista. BT49QT7 mallin tietoja on vaiikkapa tässä:

Hinta 700 -900 â,¬ ostopaikasta riippuen, myyvät ainakin Savenmaa, Myllymäki ja Wihonen nettikaupoissaankin.
Wihonen : 700 â,¬
# Moottori: 49cc, 4-tahti
# Max.vääntö: 3,5 Nm / 5500rpm
# Max.teho: 2,6 kw rajoitettu
# Huippunopeus: 45 km/h
# Sytytysjärjestelmä: CDI
# Vaihteisto: Automaatti
# Voimansiirto: Variaattori
  # Jarrut: Levy / levy
# Käynnistys: Sähköstartti + poljin
# Akku: 12V , 5A
# Etujousitus: SuperSUS
# Eturenkaat: 120/70-12
# Takarenkaat: 130/70-12
# Pituus: 1910mm
# Leveys: 755mm
# Korkeus: 1045mm
# Bensiinitankki: 4,5l
# Omapaino: 95kg
# Kantavuus: 150kg

Myllymäki: 799 â,¬
Moottori: 4-tahti, 1-sylinterinen, ilmajäähdytteinen
Kuutiotilavuus: 49,58 cm3
Puristussuhde: 10.5 : 1
Suurin teho: 2,2 kw / 7500 rpm
Suurin vääntö: 2,9 Nm / 7000 rpm
Suurin nopeus: 45 km/h
Mitat: pituus 1895 mm, leveys  755 mm, korkeus 1045 mm, akseliväli 1285 mm
Maavara: 80 mm
Akku: 12 V / 5 Ah
Sytytys: CDI
Käynnistys: sähkö- ja jalkakäynnistys
Kokonaispaino: 170 kg
Paino: 92 kg
Jarrut: levyjarrut
Jousitus: edessä erillisvaimennettu iskunvaimennin ja takana muuttuvanousuinen jousi & hydraulisesti vaimennettu iskunvaimennin
Runko: teräsputkirunko
Polttoainetankki: 4,5 L
Voitelujärjestelmä: paine- ja ruiskutusvoitelu
Kulutus: 1,85 l / 100 km
Renkaat: edessä 130/70x12" ja takana 120/70x12"
Vanteet:  alumiinivanteet

Savenmaa: 799 â,¬

Kappas Vaan

Soliferin Export on myös läheistä sukua, hinnaltaan 1295 â,¬ se on merkittävästi muita vaihtoehtoja kalliimpi. Oleellinen ero on eturenkaan koko 13".

Samppa

Kyllä tuo eturenkaan koko (siis suurempi eturengas) on vaan ajettavuutta parantava asia. Eli siitä voisi vähän "extraa" maksaakkin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-JonsKu-

Tähän "Baotian" -aiheeseen kannattaa sitten yhdistää kaikki nämä samat skootterit, joita myydään vain eri merkeillä.
Eli: Baotian, Fude, Milan Sport, Streamy, San Remo, Zoner ym...

Kappas Vaan

Samankaltaisuudestaan huolimatta noilla muilla kiinalaisilla merkeillä saattaa olla eroavaisuuksia Baotianiin, joten kannattanee käsitellä niitä omissa ketjuissaan.

Samppa

Tämä on totta. Esim. kokoonpanotehtaat saattavat olla eri.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

Englanninkielisen alkuperäisen käyttöohjekirjan mukaan mopossani on catalytic converter . Epäsuorasti tuo tulee ilmi lauseessa jossa todetaan lyijyttömän bensan lisäävään tuon zydeemin ja sytytystulpan käyttöikää. Onhan se pakoputki aika tuhdin oloinen , joten kyllä sinne varmaan katalysaattori mahtuisi.
Sanatarkasti lukee näin:" NOTE:Unleaded gasoline will extend spark plug and catalytic converter life."

Samppa

Kyllä nuo katalysaattorit alkavat olemaan nykypäivää, tukkimassa myös skoottereiden putkia. Mitäs tuohon myyjän toimesta tehtyyn ensihuoltoon nyt sitten kaiken kaikkiaan kuului?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

Ensihuollosta ei tullut mitään dokumentteja, mutta kaikki osat olivat mopossa paikallaan, koeajoa myyjän toimesta kolme kilometriä, öljyt ok ja tippa bensaa tankissa. Mopon toimivuus siis tarkistettu. Tyhjäkäyntiä täytynee säätää hiukan pienemmälle. Ajoin tänään 7 km testiajoa ja kaikki tuntui toimivan hyvin - vain sisäänajonopeuden pitäminen tarpeeksi pienenä tuntui vaikealle. Mopo vastasi kaasuun pirteästi ja jarrut tuntuivat tehokkailta. Ainoa pieni ongelma on omaksua oikea tekniikka mopon keskituelle nostamiseen.

Samppa

Toivotaan että ongelmat jäävät tuohon "oikean tekniikan löytymiseen keskituelle nostamisessa"  ;) Hyvä että olet päässyt jo liikenteeseen. Sisäänajo kannattaa tosiaan ajaa huolellisesti valmistajan ohjeiden ja suositusten mukaisena. Muistathan säätää tyhjäkäynnin vasta sitten, kun kone on normaalikäyntilämpöinen, ettei käy kuin eräälle jampalle joka sääti tyhjäkäyntiä silloin kun kone kävi vielä ryyppypäällä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

Muistan toki ja naapurillani on ollut Fude Classic jo neljä vuotta, joten opastusta tarvittaessa saatavilla hyvinkin läheltä. Ensiasennusrenkaat muuten vaikuttavat aika kovilta eli muovipitoisilta. Niiden käyttäytyminen jää nähtäväksi kunhan ensin notkistuvat käytössä.

Kappas Vaan

Löysinpäs tehtaan sivuilta seuraavan kuvauksen mopostani:
BT49QT-7

 

Painting of plastic part that adopts Italian technology, which enjoy the advantages of high strength, smooth cover, brilliant surface and uneasy damaged. It’s a kind of luxurious limousine painting.

Exhaust pipe is produced by completed lighted solidification Japanese painting.

The rear disc brake is made by special aluminum so as to avoid twisting which is made by iron. It can help breaking more s safety, steadily. Meanwhile this can also help decreasing the attrition of the rear hub.

Front and rear high-qualified big tyre can makes driving safe and steady. Rear tyre with the size 130/70-12’is more suitable to the European road situation.

Seat that with the standard of 300,00times strongly wearproof, good flexibility and the comfortable character. It’s nearly same with the Japanese standard. It is formed through the way of microtherm foaming. No distortion and no rupture after using under long time.

The engine is equipped with high energy CDI that makes the fuel burning completely and more environmental.
The cable is made by special manufactured steel line from Baogang Factory in Shanghai, which enjoy the wearproof character as well as toughness.

The lights are made by Philip’s parts. The luminosity is over 20000cd and is 10000cd higher than the national standard. The life span of front lamp is about 200 hours, turning signal light is 500 hours and speedometer light is 1000 hours.

Our company individually studies the new style speed-limit technology. The driving steadily, speed increasing is well. The merit character can be showed clearly in the keeping and renewal of driving. It can give you the cool driving feeling.

                                                                                                                                                   

Samppa

No Kappas Vaan, joko kilometrejä on kertynyt ja siinä samassa kokemuksia?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

19 km on mittarissa , kiero takavanne antaa aiheen odottaa myyjän vastinetta sähköpostitse. Mopo tallissa kunnes selvä kannanotto sähköpostiini rapsahtaa, Ajettavuus muutoin hyvä , ajoasento tilava sekä peilit hyvät.

Samppa

Mielenkiintoista... Tuota en olekkaan ennen näissä kuullut, Kiinalaisissa mönkkäreissä tosin. Toivottavasti kaikki sujuu myyjän kanssa ongelmitta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.