Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

joni_k

mä vedin pari 20mm reikää sen varikopan pohjaan ;D

Coastside

Miksi tässä ketjussa. Aiheelle on oma projekteissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.08.19 - klo:12:47
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 30.08.19 - klo:09:39
mä vedin pari 20mm reikää sen varikopan pohjaan ;D

Suurin osa noista ns. kumihihnoista suorastaan rakastaa n. 60asteen lämpötiloja,
joka ihmiskädellä tuntuu kuumalta.
Hammastetut jakohihnat esim. toimivat jatkuvasti 60--80 asteen lämmöissä,
samoin esim laturinhihnat.

Tätä ei voi liikaa korostaa, varsinkin niille teinipojille jotka tykkäävät laittaa variin sen kevlarhihnankin vielä malossin multivarin kaveriksi.. 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

joni_k

#1608
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.08.19 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 30.08.19 - klo:09:39
mä vedin pari 20mm reikää sen varikopan pohjaan ;D

Ennuste variaattorisi osien pitkäikäisyydestä on peruttu  ;D

jaa no paljoa en menetä hihna kestää tai pysyy hyvänä 3000km normi kopalla ;D  äkkiseltään uskallan kyllä väittää että nyt ollaan lähempänä oikeita lämpötiloja.

muutenkin tollasta jos kirjotellaan niin faktaa pöytään ja äkkiä ennenkuin aletaan arvostelemaan. en oo koskaan ennen tollasia lämpötila suosituksia lukenu mistään mihinkään hihnaan.

joni_k

#1609
niin jotenka miten mun variaattori ei toimisi? käyttölämpötilan skaala on erittäin laaja kuten huomaat.   eikä tossa ole mainintaa mistään optimaalilämpötilasta josta höpistään.. huh huh  ;D

Coastside

Teollisuudessa niiden optimi on 22 C. Käyttöikä muutaman skootterin ajotunnit. Autoissakin kestää kauan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 30.08.19 - klo:20:09
niin jotenka miten mun variaattori ei toimisi? käyttölämpötilan skaala on erittäin laaja kuten huomaat.   eikä tossa ole mainintaa mistään optimaalilämpötilasta josta höpistään.. huh huh  ;D

Hihnan kumilaadulla on tässä ratkaiseva merkitys, normivari ja koppa sekä perushihna toimii suunnitellusti tietyn kilometrimäärän. Vähänkin kovemmalla seoksella oleva hihna taikka kevlar vaatii suuremmat lämmöt toimiakseen oikein.

Olen monta skootteria saanut toimimaan laittamalla pelkästään suositellun hihnan variaattoriin, kun asiakas on itse sinne jonkin virihihnan mennyt laittamaan ja tullut valittamaan huonoa kulkua.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kluput

#1612
Vanha skootteri alkaa olemaan sen verran huonossa kunnossa että olisi aika harkita seuraavan skootterin ostoa. 10 vuotta ja 2 skootteria (4t kiinanskootteri uutena ja Peugeot 2t-Vivacity käytettynä).

Vaatimuksena ainakin:
-Vähävikainen ja luotettava. Suuri osa ajoa Helsingin keskustassa (paljon täriseviä kivikatuja).
-Kypärän mahduttava penkin alle.
-Hyvä kiihtyvyys, ketteryys ja mukava ajaa.
-Hyvä iskunvaimennus?
-Sopiva aikuselle (180/75).
-Saisi pienellä vaivalla kulkea hieman vakiota kovempaa.

Kiinanskootteria sai olla vähän väliä korjaamassa mutta tuo Vivacity on ihan hyvin pelannut mutta jotain upgradea ehkä vielä kaipaisi.

Luultavasti sisäänajettuna olisi tarkoitus ostaa mutta mitään varsinaista budjettia ei ole. Mahdollisimman hyvää hinta-laatusuhdetta haetaan :)

jumpingstone

Mun mielestä Yamaha Aerox on ihan hyvä ja harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: jumpingstone - 06.09.19 - klo:18:29
Mun mielestä Yamaha Aerox on ihan hyvä ja harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.
Ehdottomasti, jos uutena sais. Käytettynä, koska nuorison suosiossa ja otollisena viritettävänä,,,Voipi olla varsin värikäs tarjonta.

MORPA

Voihan semmosen Aeroksinkin ostaa käytettynä, jos on valmis rakentamaan koko koneen uusiksi. Itte halusin vesijäähdytteisen 2T-skootterin ja ostin sinänsä ihan siistin Kymco S9lc:n, no koko kone uusiksi, ei ehkä halpaa mutta hauskaa ;D
Liikennesika.

yxrutanen

kyllä kiinan mouvikin kestää,ei kannata lippailla

joni_k

ei kyllä kestä. itellä on kiinnikkeitä halkeillu itsestään irti ja etukate on haljennu eikä oo ees ruuvia tms siinä kohtaa.

Sepi6

****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Mökkelö

Käytetty Ranskassa tehty Peugeot on myös varma valinta.