Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

125cc nelitahdin kilometrit

Aloittaja latromster, 31.07.14 - klo:20:17

« edellinen - seuraava »

latromster

Kuinka monta kilometriä peruskoneesta saa säännöllisellä huollolla ja oikealla seoksella? Mulla on n. 11 tuhatta takana kevariluokan kiinalaisella ja kone kuulostaa kilinöiden perusteella samalta, kuin uutena. Mopoluokan laite oli noissa kilometreissä kaikilla muilla, paitsi 20w50 öljyillä äänekäs.

ko2610

Ei ole mitään suoraa verrannollisuutta. Hyvin hoidettu kone voi kestää ja kestää... tai sitten ei. Joku esitti joskus autoihin säännön, että litralle satatuhatta kilometriä ja koneremontti, mutta kun ei se suoraan mene niinkään. Lähinnä kyse on siitä, mikä on todennäköistä. Oma Saksalainen laatuauto oli jo melkein tuplalukemissa, kun öljynsuodatin korkkasi. Ilman sitä olisi mennyt vaikka ties kuinka kauan. Nykyinen sitruunapatonki on jo ylittänyt tuon arvion ja vain paranee. Piikissä lukemat kymppitonnin luokkaa ja kukkuu edelleen, 250 on jo ylittänyt tuon arvion ja edelleen etenee.
Älä tuijota kilometrejä, vaan huolla oman näkemyksesi mukaan hyvin. Sillä se kestää, minkä kestää.

pugt200

Nettimotosta näät kuinka paljon ajettuja piikkejä on myynnissä. Esim Hondilla ajetaan helposti yli 50 000. Nykyaikaiset öljyt ja tekniikka kestää paljon enemmän kuin vanhat nyrkkisäännöt lupaavat. Tavallisilla autoilla ajetaan hyvin hoidettuina puoli miljoonaa kun ennen kone hajosi sadassatuhannessa.
Sent from my Lumia 720 using Tapatalk

arla_m6

Mun poitsulla on 2008 mallin Huatian HT50QT-9 4-T ( http://www.moto-data.com/moto/Huatian-HT50QT-9-id-42.jpg ) jonka kone hajos kun en muistanut katsoa öljyjä siitä. Uudet osat maksoi saksasta tilattuna 110€. Taas laulaa. Kilometreja tuolla "kiinan-ihmeellä" 23800 km ja hyvin menee. Osat joita tohon on matkan varrella vaihdettu on kaasuvaijeri, takajarruvaijeri ja takavanne sekä takarengas. Tosin tämä ei ole 125cc mutta on ainakin samasta maasta kotoisin. Kyllä hyvillä öljyillä ja säännöllisellä vaihdolla on yhteys moottorin kestoon.

-arska-

harriveikko

Kaverilla on tommonen aasialainen ja sillä on päristelty jo yli kolkyttuhatta kuulemma.Ei pidä ylimääräisiä kilinöitä,eikä kolinoita.Tosin se kyllä huolletaan säännöllisesti ja talvisin tehdään perusteellisempi holto.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

konenikkari

#5
Ehkä kuitenkin viimeistään siinnä 30.000 kilometrin kohdalla,
kannattaa katsoa piikkisessäkin,kuka komentaa.
Se toinen vaihtoehto, että mäntä käy kurkkaamassa kuka kaasua vääntää,
on se kalliimpi vaihtoehto.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Midland

Apriliassa nyt 67.015km ja huoltokirjan mukaan moottoria ei ole koskaan avattu. Olishan siinä jo lisälaitteitakin jotka vois hajoilla: öljypumppu, vesipumppu, bensapumppu, laturi -moottorihan on siis Rotax 120. Normaalihuoltojen lisäksi hiljattain vaihdoin etupyörän laakerit, joka on nyt sitten 2. kerta näihin kilometreihin huoltokirjan mukaan. Ostin täksi kesäksi myös isomman takaboxin ja tuulisuojan, joka on osoittautunut todella hyväksi hankinnaksi. Nyt jaksaa mennä huippunopeuteen paljon helpommin ja vastatuuli ei haittaa. Niska kans säästyy pitkässä ajossa ja avokypärä ei tee lähtöä päästä yli 80km/t nopeuksissa, niinkuin ennen -suosittelen! Tolta se nykyään näyttää: https://www.flickr.com/photos/8001840@N05/14686189914/