Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopo vai kevari

Aloittaja Midland, 31.07.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Midland

Kun nyt oon ajellu kohta vuoden kevariskootterilla-sitä ennen oikein tyytyväisesti moposkootterilla 10000km, oon vaan huomannu kuinka paljon rennompaa se vaan on. Se ainainen autojen jalkoihin jääminen loppui ja tulee käytyä toisilla paikkakunnilla-kävin kyllä mopollakin. Jos kevariin menee, pitää sit olla sitä tehoo kans-muuten pettyy pahasti ja jos on rahakysymys, on sekin tietty pointti. Nyt vaan jää paljon stressiä pois tos liikenteessä-skode se on, mut ei mikään laiva. Onks toi kevariin siirtyminen sitten kortti-vai rahakysymys? Sitä 65km/h on aikas kiva kans viilettää laillisesti..

pugt200

Poika hommaa juuri kevarikorttia ja rahaa palaa. Kortti maksaa 800 - 1100 euroa paikkakunnasta ja suoritustavasta riippuen. Ajopeli on selvasti kalliimpi ja huollot myös. Myös varaosien hinnoissa saattaa olla 3-4 kertainen ero, esim nyt mietin etujarrun uusimista ja se todella maksaa tähän kevari-derbiin. Ajokamat pitää olla aivan toisenlaiset, jos meinaa tehdä reissuja ja tietysti vakuutukset, joiden hinta nousee myös rajusti.

Plussapuolia on toki paljon mutta jos aikoo pysytellä taajama-ajossa, ei kevari välttämättä tuo ajeluun juuri mitään lisää.

Coastside

Ajoin muinoin Kawasaki 85 cc pikkukevarilla, jossa tehot oli 6 hv luokkaa, siis varsin pirteä niihin mopoihin verraten. No, siihen turtui eikä se niin hauskaa ollutkaan, vaikka noilla tehoilla 130 kg massalla ei hyydy mäkiin. Nyt mopon ja tuon ero olisi paljon pienempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Midland

Toi korttihan on kyllä iso homma ja siihen menee rahaa älyttömästi-aattelin vaan meitä joilla on se A-kortti valmiiks jo.. Mulla ei oo nyt varaa pitää autoo, mut mopo tai toi kevari menee. Tosin samalla rahalla se vois olla vaikka 250, mut se ehkä sitten myöhemmin. Täs kylässä on vanhoilla ukoillakin kevareita-kai just sen auton pidon kalliuden takia. Kevarit on usein vielä näppärän kokosii ja mukavia pyöritellä kylillä. Vakuutus on kyllä sitten kynnyskysymys jos on joku muukin ajopeli..

Motomummo

Vaihdoin hiljattain moposkootterin nelari kevariskootteriin ja sanoisin ajomukavuuden olevan aivan toista luokkaa. Kaksitahtisen jälkeen nelari ihanan hiljainen ja savuton. Mukava lähtee hiljaisesti aikaisin aamulla rivarin pihasta liikkeelle, varsinkin kun kaikki melkein nukkuu ikkunat auki.
Uusi skootteri tosin vain 108cc, kulkee max 90km/h, siis maantie ajossa saattaa vielä olla jaloissa, mutta itselleni vauhti sopiva ja on vara ottaa tiensivuun ja päästää kiireisempiä ohi tarvittaessa.
Olen ollut erittäin tyytyväinen. Itse pyörän hankinta ei paljoa kukkaroa rasittanut kun sain entisen mukavasti kaupaksi ja tämä uusi vähän käytetty.
Korttia ei tarvinnut ajaa. No vakuutusmaksu puolet kalliimpi kun mopossa, mutta laskeehan se bonusten myötä. Liikkuminen kuitenkin niin miellyttävää, että maksan mielelläni. Ja joka reissu skootterilla on pois autoilusta, joka vie bensaa huomattavasti enempi.