Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa LX 50 4t 4V (vm 2012) - prikka? suutin?

Aloittaja ah66533, 04.06.13 - klo:12:21

« edellinen - seuraava »

ah66533

Tuli hankittua tuollainen Vespa LX 50 4t 4v skootteri

Osaakos joku sanoa, että millaisia keinoja ko. skootteria olisi saada vähän tehokkaammaksi? Olen lukenut prikan poistosta ja suuttimen vaihdosta. Olen myös lukenut, että näiden avulla voisi huippunopeutta saada kasvatettua noin 10km/h (tai jotain sinnepäin).

Pystyisiköhän joku vahvistamaan, että onko ko. operaatiot mahdollisia vuosimallin 2012 LX 50 4t 4V Vespalle?

Ja jos haluaisin tällaiset operaatiot tehdä, niin missä tällaisia muutoksia tehdään? Itse en osaa/halua näitä tehdä vaan mieluusti antaisin homman jollekin, joka sen osaa. Tampereella asustelen, joten jos joku tietää lähistöllä jonkin paikan, niin saa kertoa.

DjRike

Omasta Lx 50 mallia -11 poistatin prikan. Gepsillä mittasin 60 km/h joten pysyy liikenteen vauhdissa, mutta ei ylitä maagista 65 kilsan rajaa.

konenikkari

#2
Lainaus käyttäjältä: RollerRocker - 08.02.18 - klo:22:31
Prikka pois
Keveämmät rullat variaattoriin niin kiihtyy napakammin, ehkä 4g
Suuttimen vaihdoin, kokemuksia ei vielä
4t cdi boxin sahaaminen kierrosrajoittimen eliminoimiseksi

4G rullilla ei skutusi koskaan saavuta huippunopeuttaan, cdi boxin sahailu siirtää vastuun ylikierroksista, käyttäjälle.
Suuttimen tarpeeton suurentaminen aiheuttaa palamatta jääneen, ylimääräisen polttoaineen päätymistä voiteluöljyn joukkoon.
Liika polttoaine myös huuhtelee pois sylinterin seinämässä olevan öljykalvon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jumpingstone

Moi
Hiukan omakohtaisia kokemuksia aihetta sivuten. Mulla oli 4 tahtinen sym symphony. Kulki vakiona hikisesti just 40km/h. Otin variaattorista prikan pois niin kulki n. 50km/h. Kiihtyvyys oli tosi laiska ja hyytyi kaikkiin makiin tosi pahasti. Seuraavaksi ostin rajoittamattoman  cdi boxing jonka jalkeen kulki tasaisella n. 65km/h. Vastatuuleen tai ylamakeen menu aika huonosti. Myos kiihtyvyys liikennevaloista lahdettaessa oli niin huono, etta vitutti kun ei oikeen pysynyt muun liikenteen vauhdissa. Mopo kesti rajoittamattoman  cdi boxing kanssa ajaa n. 1000km ennen kuin moottori hajosi.

Mita tasta opimme? Mina opin etta 4 tahtiset mopot on paskoja ja niista kannattaa pysya kaukana. Joku muu olisi ehka oppinut etta mopoa ei kannata virittaa.

Seuraavaksi osti. Piaggion koneella olevan Aprilia SR50 motardin. Se kulki vakiona n. 45km/h. Variaattorin prikka poistettuna kulkee hieman reilut 60km/h ja kiihtyvyys ja maen nousukyky on mopoksi ihan riittava. Olen ajanut silla nyt 8000km, mitaan vikoja ei ole ollut ja edelleen toimii kuin uutena.

Taman kokemuksen perusteella sanoisi  etta 4 tahtista mopoa ei kannata ostaa ja jos  sen on jo  ostanut, niin rajoittamatonta cdi boxia ei kannata laittaa.

Coastside

Oikea rullapaino ja varoo alamäessä huudattamasta niin moottori kestää. Toisaalta rajoitettu estää kovat kierrokset aina. Yli tehohuipun ei kannata kiertättää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jumpingstone

Sanottakoon viela, etta oletin koneessa olevan semmoiset varmuuskertoimet suunnittelussa etta suunnilleen 65km/h olisi viela OK, siis se minka se tasaisella kulki. Koskaan en alamaessakaan paastanyt nopeutta karkaamaan sen  yli. Silti vaan hajosi..

Sepi6

#6
4T ja 2-venttiilisessä Piaggiossa (C445M moottori) vaihdoin pääsuuttimen 78 -> 80, selkeästi oli laihalla kun "aivasteli" putsariin päin, tilanne voi olla eri tuossa 4-venttiilisessä. Veto parani tuolla hieman, suomen kylmään kevät ja syksy keleihin parempi. Prikan vaihdoin 2mm paksuun (orkkis n 6mm), tuolla nopeus jää hieman yli 50km/h.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.