Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uuusi 2T käynti reistaa, sammuu jne?

Aloittaja Eki, 27.03.14 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

#61
Sampalle: kyllä todella toimii, 60km:n matkan tulin juuri Espoosta Hyvinkäälle ja kahdeksas skode on nyt tämä, yksikään ei vedä kiihtyvyydessä vertoja tälle noista aiemmista, lähtee liki keulien paikaltaan ... :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Partanen

#62
Hyvä että tuli kuntoon.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekpel

Hyvä että mopo kulkee..
Mikähän o-rengas se on ollut joka uupui ja joka voisi näin dramaattisesti vaikuttaa ?

Hyviä kilometrejä sinnepäin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 31.03.14 - klo:17:48
Hyvä että mopo kulkee..
Mikähän o-rengas se on ollut joka uupui ja joka voisi näin dramaattisesti vaikuttaa ?

Hyviä kilometrejä sinnepäin.
Ei tietoa, mutta huoltomies sanoi että puuttui o-rengas, sääteli samalla mm. neulaa rikalla ym pieniä juttuja, nyt pysyy myös 1500 kierroksen tyhjäkäynti kohillaan, kunhan vaan on mopeti ajettu lämpimäksi. Se ei sillai kulje että menisi johonkin 70kmh, mutta voimaa kyllä löytyy ja saisi varmasti helposti kulkemaan huomattavasti lujempaa, vääntöä/kierroksia riittää mopoksi!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 31.03.14 - klo:17:48
Hyvä että mopo kulkee..
Mikähän o-rengas se on ollut joka uupui ja joka voisi näin dramaattisesti vaikuttaa ?

Hyviä kilometrejä sinnepäin.
Voisiko olla ryyppymotikan O-rengas?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-Zone-

#66
Ryypyn O-renkaaseen minä taas en oikein usko kun ongelmia ilmeni ilman ryyppyä (eli ryyppy pois päältä) ja silloinhan ryypyn mäntä on alhaalla tukkien koko ryyppykanavan jolloin sitä kautta ei virtaa ilmaakaan.

Samppa

#67
Zone, saatat olla oikeassa. Mietin lähinnä sitä, kuinka paljon huollossa skootteria ruuvasivat eli purkivatko koko kaasuttimen atomeiksi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

#68
En kysellyt huoltomieheltä mikä rengas se kaasarissa on ollut, minulta semmoinen ei ole taatusti sieltä tippunut kuitenkaan.

EDIT:

Ei purettu ilmeisesti ainakaan atomeiksi. Minun kohdallani kaikenlainen vääntäminen loppuu tästä asiasta tähän! Eki :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Partanen

#69
Mä veikkaan imukurkun o-rengasta, jos siellä sellainen on. En löytänyt nettikauppaa, josta voisi katella räjäytyskuvia. Jos imukurkun tiivistys ei ollut riittävä, niin sehän aiheuttaa hävyttömät imuvuodot, joista seuraa laiha seos.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Mr X

Lainaus käyttäjältä: Eki - 01.04.14 - klo:12:49
En kysellyt huoltomieheltä mikä rengas se kaasarissa on ollut, minulta semmoinen ei ole taatusti sieltä tippunut kuitenkaan.
Nyt kysymään tarkemmat tiedot sieltä huollosta, että saadaan mielenrauha... :)

Lainaus käyttäjältä: kani - 01.04.14 - klo:10:36
Hienoa että Eki sai hyvää apua modularboxilta ja pisteet siitä heille että skootteri on nyt kunnossa.
Eikös tämän saman firman kanssa ollut jotain vääntöä jonkun mittariston kanssa vai muistanko väärin...

Eki

#71
Sorry mutta minua ei kiinnosta se rengas, kyselkää huollosta Virolaiselta huoltomieheltä 0400258934 Tgb huolto, itselle on nyt tärkeintä että kukkuu ja pelaa. Oli toimimattoman digimittarin takia, kaikki hoidettu ja saatu kauan sitten toimiva ja sovittu kun lähettivät uuden mittarin, koska tuotesuojalaki edellyttää kun on ollut kylmässä toimimaton uudesta asti, sama tässä uudessa skodessa mutta tiesin ja mullahan on uudenveroinen se mikä toimii, varaosana mikä luvan kanssa vaihdettu itse jne, elikä ok! ... Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

#72
Edit: Ylimääräiset laillisuuskeskustelut poistettu. Jatkakaa yleisellä keskustelualueella.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Mr X

Lainaus käyttäjältä: Eki - 01.04.14 - klo:13:23
Sorry mutta minua ei kiinnosta se rengas, kyselkää huollosta Virolaiselta huoltomieheltä 0400258934 Tgb huolto.
Eivät antaneet tietoa. Mutta on tämä siltikin ilman kyseistä tietoa mahtava ketju tälläin jälkikäteen lukaista läpi kaikkine käänteineen ja sivujuonineen.

Todella huonoa tuuriahan tuo oli, jos kerran se yksi ja ainoa malli sattu kohdalle, josta kaasarista tarveaineita puuttu.

Eki

#74
Kaikki ovat ihmisten tekemiä, aina voi olla ns. maanantaipäivän kappaleita, joko siitä ei ole puuttunut mitään O-rengasta, minä en voi tietää koska huollossa oleskelu ei ole sallittua. Minulle vain todettiin että moinen sieltä puuttui, voi olla hyvinkin joku tekosyy kun eivät ihan heti saaneet vakiosuuttimellakaan toimimaan ja näköjään eivät anna ulkopuolisille toisten huoltotietoja jos eivät suostuneet kertomaan? Edit: Kun mulla on nyt kaksi näitä Mikunin kaasareita, avasin pohjan mihin saa laitettua haluamansa suuttimen, katsoin ihan kaikki lävet läpeensä niin ei näissä ole missään kohdassa näkyvillä mitään O-rengasta, ei sitten ensimmäistäkään. En tiedä jos koko hoidon purkaisi atomeiksi voisi semmoinen löytyäkin, mutta tuntuu että oli joku huollon heitto olemattomasta renkaasta, pesin bensalla ja asensin uudet ehommat pohjankiinnitysruuvit, joutaisi vaikka myydä tai pitää ns. varaosana! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.