Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uuusi 2T käynti reistaa, sammuu jne?

Aloittaja Eki, 27.03.14 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

Samppa

Mulla on ollut joskus samaa oiretta uudella sylinterillä+männällä. Tyhjäkäynti oli kadoksissa ensimmäiset 100 kilometriä, sitten alkoi toimimaan. Toki ei tuo muuten oireillut (tuo Ekin nykiminen).

Veikkaus siten puolalle.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

#31
Miten Eki ajelit liikkeestä kotiin? Tuppi nurin, vai vähän rauhallisemmin? Mulla pyörii kauhukuvat mielessä, mutta toivotaan ettei ne toteudu

Ajelin noin keskimäärin 35kmh koko 60km:n matkan, välillä hiljempaa ja välillä noin 40kmh pieniä pyrähdyksiä .... Itsellä olisi nyt käsitys että ei saa bensaa tarpeeksi, sillä pystyy aina ajamaan tasan kilometrin ja sitten alkaa nykimään, elikä ei saa bensaa ja välillä taas seuraavaan nykähdykseen tulee tippa, heti kun hiljentää sammuu koko verme. Puolasta oli murtunut tulpalle tulevasta johdosta se pää mikä johdossa on kiinni puolassa, roikku puoliksi kierteistä irti, otin pois ja kun lyhenti hiukan oli johdon sisällä joku verriitti kuori, mikä nyt on pois ja kännystyy mielestäni huonommin nyt ilman sitä? Mulla on romuksi jääneessä ehyt johto ja puola mutta kädet verinaarmuja täynnä kun niitä on yrittänyt urkkia ja avata, hatutus on todella kovaa. Mittari ei taaskaan digipuolella toimi edes kolmen asteen lämmössä kun vasta ajettua sen kilometrin kaksi ... tanan, tana! %#?### Ps. jäähdyttyään noin muutaman minuutin käy ja kukkuu taas sen noin kilometrin .... samaa rataa mennään vaikka koko päivän ... jos pitää kaasua reilusti auki ei pysähdy mutta kulkee nykien, menee ihan ok pienen pätkän, sitten ei ja taas menee ja sitten nykii ja taas menee ... (Ajettu jo noin 120km)

EDIT:

Sovin lauantaiksi siis huomiseksi huoltoajan, ovat huoltomiehet ylitöissä, asia sovittu, vaihtavat toimivan digimittarin myös, sama kuin viimeksi. Elikä valkotaluinen ei tykkää kylmästä, näyttää vasta kun on ajettu 2-3km näillä aamukeleillä, pakkasella saa ajaa noin 10km ennen kuin alkaa heräämään, mustauluinen toimi entisessä oli mikä keli hyvänsä ....
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Ei nyt liity tähän ongelmaan mitenkään mutta minkäs takia hommasit uuden pärrän? Menikö vanhassa joku rikki? Ihan uteliaisuuttani kysyn  ::)

Eki

#33
Ajettu 24tkm+ ja remmi katkesi sekä väänsi kiertokangen pään variaattorista hiukan epäkeskoksi, muutenkin olisi alkanut osien osto pikkuhiljaa kun kaikkihan ne kuluu, kumin taakse jo kerkesinkin ostaa ja nyt entinen jäi varaosamopoksi, ehyet katteet jne, pakoputki tulee juurikin tänne myyntiin (tehari)!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Jännä kuulla mikä siinä on.

pekpel

Mielenkiinnolla kans odottelen tietoa huollon ja takuun toimivuudesta.
Itsekin olen miettinyt tgb:tä mutta firman huono maine ja itse saamani kohtelu liikkeessä on ollut vähemmän positiivista..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

#36
Lainaus käyttäjältä: kani - 28.03.14 - klo:18:38
Jännä kuulla mikä siinä on.
No nyt sinä Kani ja muutkin kuulevat: elikä kun otin automaattiryypyn liittimen tilapäisesti irti, niin nyt mennään eikä meinata, elikä vetää ja kulkee jonku 55kmh noilla jutuilla, toki on sisäänajossa vielä 300km:n verran. Täällä ainakin yksi ehdotti tuota asiaa, enkä katsomatta muista että kuka, mutta se auttoi heti, kaikille kommentoineille lämpimät kiitokset kiinnostuksesta sekä erinäisistä ohjeistanne, kokeilkaa myös tuota jos ilmenee vastaavaa! Silti vien maanantaina takuuhuoltoon, vaihdetaan mittari ja puolan verriitillä päällystetty pieneltä matkalta oleva tulpan johto sekä kierretään puolaan ja liimataan sinne päähän kiinni, kuten on tuossa vanhassakin TGB:ssä, sekä selvitetään miksi ei siedä automaattiryyppyä? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Hyvä!

Ja kiitokset, kun ilmoitit (taas) heti, mikä vikana oli.

Mopo siis nikottelee, kun ryyppy lähtee pois. Muistatko, kuinka paljon suurempi suutin tohon oli vaihdettu? Jokos sä ajoit ysikasilla?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

#38
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 28.03.14 - klo:18:52
Mielenkiinnolla kans odottelen tietoa huollon ja takuun toimivuudesta.
Itsekin olen miettinyt tgb:tä mutta firman huono maine ja itse saamani kohtelu liikkeessä on ollut vähemmän positiivista..
Nyt ainakin minun kohtelu liikkeessä oli täydet kympit, ensiksikin haettiin Myyrmäestä mersulla liikkeeseen, kun Hyvinkäältä matkasin lähimmälle mahdolliselle seisakkeelle, hoitivat liikkennevakuutuksen ilman centinkään kuluja mulle ja minun nimelle, Niko Sukeva oli isänsä kanssa kiireinen mutta neuvo kaikki kommervenkin mitä ikinä kysyinkin, myös oman uudenveroisen mittarin vaihtamisesta luvattiin varaosista hyvitystä, kaikki sujui kohdallani tosi ok! Eki

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 28.03.14 - klo:21:09
Hyvä!

Ja kiitokset, kun ilmoitit (taas) heti, mikä vikana oli.

Mopo siis nikottelee, kun ryyppy lähtee pois. Muistatko, kuinka paljon suurempi suutin tohon oli vaihdettu? Jokos sä ajoit ysikasilla?
Suutin nyt 70 tiettyjen asioiden takia, tulpan värin ja sen suhteen ettei kuumaleikkaa helposti kiinni, juu nyt mennään pelkästään jo 98 bensalla, suuttimen vaihdosta ilmoitettu heti huollon kaverille, kaikki huollon puolelta ok! ;)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Eikö se tarkota että lämpimänä seos pielessä jos ryypyn johto irti toimii? Silloinhan ryyppy on aina päällä? Isompaa suutinta?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Coastside

Vaikuttaa siltä että virittelyyn ryhdyttiin liian varhain ja varmistamatta seosta josta toimimattomuus aiheutui. Ehdotin ryypyn ylläpitoa koska oireet viittasivat tuohon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Eikä pelkkä pääsuuttimen vaihto suurempaan riitä, joskun tehdään suuria muutoksia moottorin hengitykseen. Myös tyhjäkäynnille ja osakaasulle pitää saada lisää bensaa.

Paha tietenkään mitään varmaa sanoa netin välityksellä, kun tietoa tulee pienissä erissä. Aluksi sain käsityksen, että mopo lopetti yllättäen toimintansa. Sitten jo kerrottiin, että imupuolelle on tehty muutoksia.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: kani - 29.03.14 - klo:12:08
Eikö se tarkota että lämpimänä seos pielessä jos ryypyn johto irti toimii? Silloinhan ryyppy on aina päällä? Isompaa suutinta?

Kyllä, mutta Partasta kompaten.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

#43
Lainaus käyttäjältä: kani - 29.03.14 - klo:12:08
Eikö se tarkota että lämpimänä seos pielessä jos ryypyn johto irti toimii? Silloinhan ryyppy on aina päällä? Isompaa suutinta?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Kyllä käsittääkseni ...

EDIT:

Talviajoon suositellaan noin 10 pykälää isompaa suutinta kuin kesäaikaan, itsellä liikkeen huoltomies hyväksyi täysin tuon 10 pykälän noston ja se että lyhyestä imukurkusta hioin kavennettua kumireikää keskellä kurkkua aavistuksen isommaksi ei se nosta tippaakaan moponi nopeutta, se tuo voimaa lisää ja suutin edesauttaa ettei kone leikkaa niin helposti kiinni. Moponi kulkee maximisaan 54kmh, mutta sitä ei arvaa luukutella sisäänajossa, katsastusmies totesi että kaupan olevien skootterien nopeushaarukka liikkuu noin 45-55kmh, omani edellisen samanmoisen skootterini hän mittasi speedometerillä 52kmh kulkevaksi ja hyväksyi sen semmoisenaan välittömästi (tarkistus 60€). Cdi boxini rajoittaa kierrokset 9000:n ja nopeus on juuri kuokkaa 52-54kmh elikä käytännön sallimat.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#44
Alkuperäiseen aiheeseen: missä voisi olla vika kun entinen tismalleen samanlainen skode toimi huippuhyvin 70 suutin kaasarissa, tulppa juuri sen oikean värinen, silloin oli myös kaasarin kurkkua käsitelty. Nyt ei toimi tuo automaattiryyppy kytkettynä virtoihin, eikä toimi vanhasta skodesta otetullakaan automaattiryypyllä, elikä jää päälle, MISSÄ VOISI OLLA VIKA? Olisiko mahdollisesti kaasarissa, en vie tätä ilmeisesti mihinkään huoltoon, kun on noita saman tyypin skoden osia mitä voi itse koittaa vaihtaa, mutta suoraan sanoen kyllä v****taa! :( Ps. olisitko Partanen ystävällinen ja aloittaisit vaikka oman topicin näille virijutuille, kun haluaisin käsitellä alkuperäistä aihetta enkä ruveta kinamaan esim. päivänselvästä asiasta että saako lain mukaan mopoon vaihtaa suutinta (voin tarvittaessa toimittaa vaikka mustaa valkoisella että: KYLLÄ SAA)!!!!!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.