Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tehoputki

Aloittaja Kanisteri, 17.09.09 - klo:22:51

« edellinen - seuraava »

-Jarkko-

Nyt olis derpi sendan vakio äänenvaimennin tiedossa, vielä kun saan hieman ulkomittoja niin katotaan jos saataisiin kaupat lukkoon.
Uusissa keewayn ja soliferin malleissa on teharin näköinen putki vakiona eli äänenvaimennin on pakoputken päällä.
Alkuviikosta meen käymässä tuossa eräässä mönkijäpurkaamossa kattomassa miltä 50cc mönkijän vaimennin näyttää.

Tätä siis sovitellaan tuohon kymcoon: http://s7.photobucket.com/albums/y275/agentti76/Palikkaa/?action=view&current=IMG_3085.jpg
Käyrän laippa pitää tehdä uusi, reikäväli heittää 10mm ja pitää tuota käyrää muutenkin hieman muokata, kotitallissa heftaan migillä kasaan ja töissä saa työkaveri tigillä viimeistellä. Tuossa äänenvaimennin tulee putken alapuolelle mutta katotaan nyt pitääkö se kääntää yläpuolelle.
Kun hitsaukset on valmiit niin putki menee naapurifirmaan polttomaalaukseen, nykyään on jokin pulverimaali joka kestää lämpöä.


-Jarkko-

Nyt olis Metrakit tehari sovitettu kymcoon, laippa piti tehdä uus, reikäväli heitti 10mm, käyrää hieman jatkaa.
Vaimentajana on keewayn vakioputken vaimennin mutta kyllä tuo silläkin räpättää mutta ei häiritsevästi.

-Jarkko-

Kymcon alkuperäinen pakoputki alkaa olla aika ruosteessa alkupäästä, sain siihen nyt kuitenkin uusittua pahimman kohdan.
Painoa tuolla putkella on 5.6kg joka on aika reilusti enemmän verrattua "tehoputken" näköiseen keewayn/soliferin vakioputkeen jolla painoa oli hieman yli 3kg vaimentajineen.

Eli millaista meteliä pitää nämä tieliikenteeseen myytävät korvausputket joita löytyy ainakin Giannelli Go & Metrakit Street malleina?
Kymcoon olis Giannelli saatavissa edullisesti.
Jos vaikka joku laittais youtubeen ääninäytteen...... ::)

Putkellakin on merkitystä äänneen eli onko paisuntakammio tyhjä vai välilevytetty, tuo metrakit joka mulla hetken oli kiinni, huuti samaan tyyliin vakiolla äänenvaimentajalla kuin yleismallisellakin.

jonik

Giannelli Go:lla ei ole pahat äänet, vastaa melko paljon vakioputkea. 70cc sylkän kanssa äänet on vähän vakiota kovemmat. Kurin kannattaa ottaa heti pois, löytyy prikka alkukäyrästä parilla hitsipisteellä. Metrakittiä ei ole ikinä ollut.
CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

-Jarkko-

No ääninäytettä ääninäytettä..... :o

juhsav

Jep jep Eilen sitte vein pajalle pösön tehoputken laittoa varten heti aamusta. Noo ovesta sisään ja tiskille ensin kysyttiin,että onko kuristettu putki vai kuriton,no minä siihen,että kuristettu,mutta jos suostuvat ottamaan kurin pois niin sitten ei laiteta kuristettua. Onnistuu sanottiin tiskintakana.Olin itse ottanut pois alkuperäisen kurin ja tehnyt uuden tilalle jossa oli 3mm isompi reiänhalkaisia,mutta ruokahalu kasvoi syödessä ja ei kun kaikki kurit pois!(kehuivat ,että ei huomannut tehdaskuriin ulkonaisesti mitään eroa)No myyjä sitten sanoi,että takuu loppuu siihen sitten kun putki laitetaan kiinni(1v jäljellä takuuta)no tottakai sen tiesin ja sanoin ok. No olin tilaillut edellisen pösön kanssa pelaillessani suuttimia ja kyselin kävisikö niistä jokin tapaukseen no oli 1 niin lähelle hänen mielestään osuva,että sen laittoivat elikkä 62 numeroa(alkuperäinen 54) sanoivat,että muuten kone leikkaa kiinni jos täyttä vinguttaa pitemmänaikaa. Klo oli 10.100 Am sanoivat,että tule hakemaan klo 14.00 Pm pois. Hän  kuulemma käy koeajamassa että toimii moitteettomasti.

No sinne sitten kivuttomasti onnistui kuulemma laitto. Kehui viellä,että ovat samoilla tilpehööreillä laittaneet useammankin laitteen. No ei kun vanha putki pakkarille kumilonkeroilla kiinni ja menoks. Joo ensin kun starttasin sairas meteli korvat soi ja kone ei käy kunnolla, ajattelin,että noh kone on vielä kylmä kyllä se siitä sit lämmettyään rupee pelittään ja shit ajelin kotioppäin siin no peli ei kulje etiäppäin kun juuri ja juuri 30km/h ja kovat on äänet ku mitkä pitäs olla varmaan korvatulpat kypärän sisällä! Sitten kun on saannu nopeutta toommoset noin 40km/h alle ja vääntää kaassua niin kyllä lähtee huh huh ja tuntuu ettei huippuja uskalla edes ottaa,mutta se meteli!! No kuka sitä kestää kuunnella  kokoajan? Ilalla duuniin ja vanha putki takasin ja kyllä oli kiva ajella vääntää alakierroksilla ihan toisella tavalla.Nyt loppu virittely maksokin 120â,¬ moinen touhu. Ei sen arvoista. Tänään vielä alkuperäinen suutin koneeseen niin sillä mennään! Että tälläinen tapaus tälläkertaa!!
Juha

jonik

Sulla on liian painavat rullat, siksi pääsee tehoalueelle vasta nuin kovassa nopeudessa. Vuotiko putki alkukäyrän/äänenvaimentimen liitoksesta? Varsinkin kun sylinterin ja alkukäyrän liitoksesta vuotaa, on äänet järjettömät. Toinen vaihtoehto on äänenvaimentimen vaimennusvillat tai niiden puute. Pienissä nopeuksissa teharilla ja vakioputkella ei ole äänissä huomattavaa eroa. Jos on, on jossain vikaa.
CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

A_sentaja

jep, juurikin näin, ja toisekseen tuo tehoputken ääni korkeilla kierroksilla ei ole häiritsevää jos villat ja vaimennin kunnossa.. Asentajilta taisi unohtua niin tiivisteen laitto, kuin pulttien kiristyskin, sekä keventää rullia, jos kerran ovat kehuneet laittaneensa ennenkin. Olisi silloin ollut suotavaa, että kone myös toimii, mutta kyse on virittämisestä joten rahoja et saa takaisin..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

juhsav

Joo koneessa vakiorullat muistaakseni 8G. Ajattelin itsekkin sitä rullan painoa,mutta sittenhän se kone vasta huutaakin jos pitää kierrokset saada viellä ylemmäksi ja äänet on jo nyt kovat! Tiiviit näytti kyllä liitokset olevan ja uusi putkihan oli kyseessä joten kyllä siel änkässä oli villat sisällä sen verran sitä kurkin,että huomasin jotain valkoista näyhtää olevan vaipan sisällä!
Muuten kun ajelin sitten testin tuolla isommalla suuttimella vakioputkenkanssa niin tuli kaasuun semmoinen ihmeellinen kuollut kohta noin neljänneskaasuun rupesi kone kakistelemaan,mutta sitten kun väänsi lisää kahvasta niin toimi taasen. Varmaan seokset oli jo sen varran pielessä sillä isommalla suutimella. No vika hävisi ,kun vaihdoin alkuperäisen suuttimen kaasariin. Nyt pelittää ja vääntää matalillakin kierroksilla ja metelikin on siedettävä joten saa olla semoisenaan! Näin sitä oppii pikkuhiljaa!  :D
Juha

A_sentaja

Eli sinulla oli kiinni jokin ns kisaputki,joissa vaimennin on lähinnä koriste.. Tehoputkikin voi olla hiljainen ja toimiva,mikä monelta mopomieheltä tahtoo unohtua.. Itse olen kokeillut mm gianellia ja leo vinceä ja ainakin nuo putket ei ääniltään juuri eroa vakiosta,,vasta kun hanat avaa kaakkoon alkaa putki ulista kivasti muuten ovat ihan kelpo pelejä. Ja säätöihin, skobon rullat ja kaasari kun on kohillaan hankittuun putkeen nähden, saat nauttia kiihtyvyydestä ja ripeästä menosta,vääntöä unohtamatta.. Esim itse aikanaan kokeilin roxissa ensin vakioputkea ilman rajoittimia, niin huiput oli 80 pintaan mutta sinne kiihtyminen otti aikansa. Noh löin vincen kiinni ja etsin rullat, sekä kaasarin säädöt kohilleen, huiput oli ed tuo 80,, mutta kiihtyvyys sinne oli ihan eri maasta, soralla veti mustaa juovaa ja ylämäkeen suun korviin.. Noh jokainen meistä taaplaa tyylillään.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

juhsav

Juu ei jaksa rusnata eikä ole enään paikaakaan laitella joten vakiolla pitännee ajella! Putki oli muuten Laserin X -pro. Edellisessä pösössä(speed fight2) oli samanlainen  Mutta ei  se siinä ääntänyt lähellekkään tuommoista meteliä ja siinäkin oli mulla vaki rullat eikä tuota vääntö ongelmaa ilmennyt. Tuota jetikkaa ostaessani tosin myyjä sanoi,että näissä on kovempi ääni kuin noissa muissa pösöissä johtuneeko siten äänen kovuus siitä? :o
Juha

mirqe

Morjens.

Täällä puhuttu noista putkien äänistä ym säädöistä.

Itse korvasin ruostuneen ja karstaisen vakioputken Stage6 Pro Replica (CE-hyväksynnällä) olevalla putkella. Vakioputki päästi aina komian savupilven ja "tuhauksen" sammuttaessa.  ;D Stagen kanssa ei ole enää mitään ongelmaa, kurikin on paikallaan  ::) Mutta äänet ovat aivan järkyttävät! Ei vuoda sylinterin ja alkukäyrän välistä. Sen sijaan, taitaa vuotaa änkän ja loppupillin välistä... Änkkä aina ihan öljyssä... Kattoo poliisit pahalla, nyt vielä tehovalvonta viikko meineillään.

Mitä pitää huomioida säädöissä, jos kuria lähtee ottamaan pois? Suutin reilusti isommaksi. Vakio on nyt kokoa 52. Rullat vp-ja kytkinjouset varmaan vaihtoon? Mopona siis peugeot trekker.