Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 ei kulje

Aloittaja Sauli370, 04.10.13 - klo:14:22

« edellinen - seuraava »

openflow

Videosta selvisi ongelma: tyhjäkäynniltä, kun väänsit kaasua, kone hyppäsi helkutin rikkaalle. Kun kierroksia tuli lisää sen verran että kytkin alkoi ottamaan kiinnii, kuullosti moottori jo huomattavasti paremmalta -- seokset oli jo oikealla hehtaarilla.

Mahdollisia vika yhdistelmiä:
a) Ryyppy ei lähde pois päältä.
b) Tyhjäkäynti liian rikkaalla.
c) Kaasuttimen neula ihan liian ylhäällä.

Aloita vian metsästys tarkistamalla ryypyn toiminta.

Coastside

Putsari kannattaa tarkistaa myös ja koettaa vaikka ilman sitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sauli370

Lainaus käyttäjältä: openflow - 09.10.13 - klo:19:45
Videosta selvisi ongelma: tyhjäkäynniltä, kun väänsit kaasua, kone hyppäsi helkutin rikkaalle. Kun kierroksia tuli lisää sen verran että kytkin alkoi ottamaan kiinnii, kuullosti moottori jo huomattavasti paremmalta -- seokset oli jo oikealla hehtaarilla.

Mahdollisia vika yhdistelmiä:
a) Ryyppy ei lähde pois päältä.
b) Tyhjäkäynti liian rikkaalla.
c) Kaasuttimen neula ihan liian ylhäällä.

Aloita vian metsästys tarkistamalla ryypyn toiminta.

Moro!

Niin aattelin kanssa että varmaan videosta kun näkee ja kuulee niin saa parhaiten selvää mikä on vikana. Mutta hei kiitos paljon sulle! Lähenki tästä tutkimaan nyt ihan kunnolla vielä tuota kaasaripuolta. Tuo sähköinen ryyppyhän on ollu tässä merkissä ja mallissa kuulemma sellanene "ominaisuus" että alkaa kaikissa joskus temppuilemaan että se saataisi hyvinkin olla vikana tässä. Mutta vielä olisi muutama kysymys tästä:

-Onnistuuko niin, että ottaa ryypystä sähköpiuhat pois niin onko se silloin poissa päältä? Koska mulla on mopo lämpimässä tallissa ja lähtee ilman koko ryyppyä varmaan käyntiin.

-Jos ryyppy on kokonaan rikki voiko tuohon gurtnerin PA 13.3mm kaasariin laittaa manuaalista ryyppyä sitten tilalle?

-Minulla oli vakiosuutin 50 ja nyt on siis 62, voisiko tuo vika johtua sittenkin vielä siitä? eli jos oikea koko olisikin lähellä 55 tms. ? Kannattaisiko sitä kokeilla ensiksi ja sitten alkaa ryyppyä tutkimaan?

-Kierrokset alkaa laskemaan mulla kiihdytyksessä kun päästään 55-60 vauhtiin ja sitten vähän päästä taas alkaa nousemaan, mutta joko tuon ryypyn tai muun takia kun kone käy niin rikkaalla niin ei koskaan tunnu moottori ottavan huippukierroksia edes kaasupohjassa ja eikös tuolla putkella menis se n. 75 varmaan rikki, joten voiko vika olla kierrosten suhteen liian löysässä vp jousessa, koska nyt on vakio?

Entäs mitäs olisit mieltä noista rullista kun nyt on siis 8grammaa vakio 9, kannattaisiko kokeilla esim. 6 grammasilla, kunhan saa tuon seos suhteen nyt toimimaan?

openflow

Lainaus käyttäjältä: Sauli370 - 10.10.13 - klo:16:02
Onnistuuko niin, että ottaa ryypystä sähköpiuhat pois niin onko se silloin poissa päältä?
Ei. Ryyppy on kylmänä aina päällä, ja kun sen lämpenee se lähtee pois päältä.
http://www.skootterini.com/vianhaku-ja-korjaus/94-automaattiryypyssae-vikaa.html
Foorumin Haulla saattaa löytyä vielä lisää ryypyn toiminnan testaamisesta,
Lainaa
Jos ryyppy on kokonaan rikki voiko tuohon gurtnerin PA 13.3mm kaasariin laittaa manuaalista ryyppyä sitten tilalle?
Ei harmainta aavistustakaan.
Lainaa
-Minulla oli vakiosuutin 50 ja nyt on siis 62, voisiko tuo vika johtua sittenkin vielä siitä? eli jos oikea koko olisikin lähellä 55 tms. ? Kannattaisiko sitä kokeilla ensiksi ja sitten alkaa ryyppyä tutkimaan?
Ryypyn rikkoutuminen taitaa olla aika yleistä tässä mopossa, joten jo siitäkin syystä sen toiminta kannattaa tarkistaa. Pääsuuttimen pienentäminen saattaa aavistuksen lieventää tyhjäkäynnin jälkeen tulevaa röpötystä, mutta tuskin sillä korjaantuu.

Jos ryyppy toimii, kokeile tiputtaa kaasuttimen neulaa pykälä kerrallaan alaspäin ja katso sitten tapahtuiko mitään. Ja jos ei vieläkään auttanut, sitten kone käyntiin ja kokeile säätää tyhjäkäynnin seosruuvia laihemmalle.

Lainaa
Entäs mitäs olisit mieltä noista rullista kun nyt on siis 8grammaa vakio 9, kannattaisiko kokeilla esim. 6 grammasilla, kunhan saa tuon seos suhteen nyt toimimaan?
Arvaan, että 6g on liian kevyet. Kokeile sillä Top Racing vp-jousella, mutta pidä kytkin jouset vakiona.  Jos se Top Racing vp-jousi olisi ~15% jämäkämpi, kun vakio,  kierrokset nousisi 8g rulilla  ~1000 rpm.

Epäilen, että 8g rullat + vakio vp-jousi ei nosta kierroksia riittävästi.
9 --> 8 g
5000 -->5300 rpm
6000 -->6400 rpm
7000 -->7400 rpm
8000 -->8500 rpm

9 --> 6 g
5000 --> 6100 rpm
6000 --> 7400 rpm
7000 --> 8500 rpm
8000 --> 9800 rpm

plasmax

#19
Mopo yrittää kiertää muttei kierrä liian iso pääsuutin toinen mihin törmännyt hiljattain pariinkin otteeseen putsarin päästä se töttörö irti ja jesarilla tukit sen toisen reiän vaikuttaa kummasti. Se pitäis kulkea ilman kurilevyä ja vakio putkella 72-80 kun paikalla gurtnerin kokoa 56 oleva suutin "kesällä" seos ruuvia tosin joudut vähän aukasemaan lisää herkistää kierroksia

Jokusen kilometrin lenkin jälkeen kun pysähdyt jätä mopo käyntiin koita sormilla ryypyn pääli muoveja ne pitäis tuntua siltä kun lämpeäisi jos ihan kylmä ryyppy ei toimi

Coastside

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=134.msg89608#msg89608

Tuossa kokeiltu ryypyn korjausohje jolla mykkä ryyppy voi korjautua. Hapettuma on se todennäköisin vika koska mekaanisesti se on hyvin yksinkertainen. Se kuumenee päästään kuumaksi kun se toimii. muttei sen suojahattu joka lähtgee vetämällä pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04