Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Rific

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 02.02.16 - klo:14:23
hölmö kysymys mitä eroa symissä ja baotianissa sitten on kerran mottina sama paska? ;D

Samat ja samat, SYMin motti on kuulemma laadukkaammista komponenteista kasattu. Tiedä häntä.

-Zone-

Kumpiakin olen korjannut, eikä musta niissä mitään muuta eroa ole ollut kuin tarrat katteissa. Yhtä heikkoja ne katteetkin on.
Yksi kymcon mottikin mulla on. Purin ja samaltakin sekin näyttää. Sitä en tiedä mistä kymcon parempi maine johtuu. Itsellä kun ei ole muuta kokemusta kymcosta kuin se kone.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 02.02.16 - klo:16:15
Kumpiakin olen korjannut, eikä musta niissä mitään muuta eroa ole ollut kuin tarrat katteissa. Yhtä heikkoja ne katteetkin on.
Yksi kymcon mottikin mulla on. Purin ja samaltakin sekin näyttää. Sitä en tiedä mistä kymcon parempi maine johtuu. Itsellä kun ei ole muuta kokemusta kymcosta kuin se kone.

Kyllähän lasista ja muovista voidaan valmistaa suht samalta näyttävä kuutio, mutta onko ne samoja?

xx851z

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 02.02.16 - klo:16:15
Kumpiakin olen korjannut, eikä musta niissä mitään muuta eroa ole ollut kuin tarrat katteissa. Yhtä heikkoja ne katteetkin on.
Yksi kymcon mottikin mulla on. Purin ja samaltakin sekin näyttää. Sitä en tiedä mistä kymcon parempi maine johtuu. Itsellä kun ei ole muuta kokemusta kymcosta kuin se kone.

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 01.09.14 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 31.08.14 - klo:23:47
Mun hyppysissä on käynyt arviolta 6-7 pikkuvenaista kantta. Nuo yhdet ohuet on ainoat jotka on tulleet vastaan. Kaikki muut on ollu noita paksuvenaisia. Tuli mieleen että oliskohan sillä osuutta asiaan mistä vuosimallilla koneen kansi on peräisin..
Virin ja varan 64 mm ja 69 mm näkyy olevan paksuja venoja samaten näkyy olevan stormin 64mm venat.


Kymcon venttiilissä oli kirjaimet VTC ja Google-haku VTC valve tuotti mm. oheisen tuloksen eli jos löydät kyseisen valmistajan venttiililejä niin ne ovat luultavasti ohennettuja. Oheisenkaan linkin takana eivät ole kalliit.

http://www.ebay.co.uk/itm/Intake-exhaust-valves-set-50cc-Gy6-scooter-139QMB-139QMA-engine-Jinlun-Sukida-/281175965621

No esimerkiksi venttiilit, ne on niitä ohennettuja VTC-merkkisiä kuten ylemmässä keskustelussa joskus totesimme. Minulla on skodessa paikallaan oleva + yksi varakone, molemmissa nuo VTC venttiilit.

Itseeni teki aikanaan Kymcossa vaikutuksen, että siinä on käytetty kumitiivisteitä paikoissa, joissa ei näe kalliimmissaskaan laitteissa. Varikopassa jokaisessa pultissa on kumitutti, samoin varikopan tiiviste on kumia. Jopa penkin alapinnalla, joka ottaa kypäräkoteloon, on kumitiiviste, samantapainen kuin auton ovessa joka vähentää pölyn menemistä koteloon.  Kaasari on erilainen kuin Baotianissa, samoin sähköt.

Laadusta en osaa sanoa, kun muita kinkkejä ei ole ollut.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

Rific

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 02.02.16 - klo:16:15
Kumpiakin olen korjannut, eikä musta niissä mitään muuta eroa ole ollut kuin tarrat katteissa. Yhtä heikkoja ne katteetkin on.
Yksi kymcon mottikin mulla on. Purin ja samaltakin sekin näyttää. Sitä en tiedä mistä kymcon parempi maine johtuu. Itsellä kun ei ole muuta kokemusta kymcosta kuin se kone.

Kiitos tiedosta, tälläistä juuri kaipaan. Eli ei ole järkeä maksaa merkistä, jos laatu on molemmissa sama. Mulla on mukavasti kyllä syötit vedessä hyvästä Kiinan skootteri yksilöstä. Eiköhän sellainen kevään mittaan ilmaannu.. Jos ei käytettynä niin sitten pitää harkita uuden tilausta netistä, marketeissa ei tunnu enää olevan tarjolla eikä kuulemma tule kun tiedustelin. Onko koneglans ainoa paikka mistä kannattaa harkita uuden tilausta?

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Rific - 02.02.16 - klo:16:45
Kiitos tiedosta, tälläistä juuri kaipaan. Eli ei ole järkeä maksaa merkistä, jos laatu on molemmissa sama. Mulla on mukavasti kyllä syötit vedessä hyvästä Kiinan skootteri yksilöstä. Eiköhän sellainen kevään mittaan ilmaannu.. Jos ei käytettynä niin sitten pitää harkita uuden tilausta netistä, marketeissa ei tunnu enää olevan tarjolla eikä kuulemma tule kun tiedustelin. Onko koneglans ainoa paikka mistä kannattaa harkita uuden tilausta?

Vaikuttaa siltä, että olet päättänyt ostaa halvan kiinanrimpulan ja haet vahvistusta sille, koska useammankin keskustelijan toimesta on kerrottu kuinka eroa on.

Mutta sellaisia ne mieliteot on, ennen käynnistystä kannattaa ne mahdolliset metallilastut poistaa öljytiloista ja katsoa että kuinka monet jengat on tehtaalla väännetty rikki sekä kuinka moni ruuvi ja mutteri on löysällä.

Parempi etten sano kone glansista mitään, netistä hakemalla voi jotain löytyä.

Rific

#1431
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 02.02.16 - klo:17:08
Lainaus käyttäjältä: Rific - 02.02.16 - klo:16:45
Kiitos tiedosta, tälläistä juuri kaipaan. Eli ei ole järkeä maksaa merkistä, jos laatu on molemmissa sama. Mulla on mukavasti kyllä syötit vedessä hyvästä Kiinan skootteri yksilöstä. Eiköhän sellainen kevään mittaan ilmaannu.. Jos ei käytettynä niin sitten pitää harkita uuden tilausta netistä, marketeissa ei tunnu enää olevan tarjolla eikä kuulemma tule kun tiedustelin. Onko koneglans ainoa paikka mistä kannattaa harkita uuden tilausta?

Vaikuttaa siltä, että olet päättänyt ostaa halvan kiinanrimpulan ja haet vahvistusta sille, koska useammankin keskustelijan toimesta on kerrottu kuinka eroa on.

Mutta sellaisia ne mieliteot on, ennen käynnistystä kannattaa ne mahdolliset metallilastut poistaa öljytiloista ja katsoa että kuinka monet jengat on tehtaalla väännetty rikki sekä kuinka moni ruuvi ja mutteri on löysällä.

Parempi etten sano kone glansista mitään, netistä hakemalla voi jotain löytyä.

Mielipiteitä näistä on juuri niin monta kuin on kyseisen laitteen omistajia. Todella vaikea poimia sieltä seasta ne faktat. Jos tämä olisi kulkuneuvo nro. 1 niin toki ostaisin kalliimman ja laadukkaamman laitteen. Tällä kuljetaan nätit aurinkoiset kesäpäivät, ja jos tekniikka pettää niin otetaan auto alle, tai fillari.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Rific - 02.02.16 - klo:17:30
Mielipiteitä näistä on juuri niin monta kuin on kyseisen laitteen omistajia. Jos tämä olisi kulkuneuvo nro. 1 niin toki ostaisin kalliimman ja laadukkaamman laitteen.

En ole nähnyt mielestäni yhdenkään Kymcon omistajan moittineen skootteriaan, mutta aika moni persukinukin omistaja löytää kritisoitavaa kulkineestaan.

Zonekin muistaakseni on joskus tokaissut, että Kiinanskootterin ostajan kannattaa osata tehdä huollot itse.

Sama raha kuin uuteen markkinoiden halvimmasta päästä olevaan tarjokkaaseen, kannattaa mielestäni kyllä sijoittaa käytettyyn vähän laadukkaampaan, mutta jokainen tekee kuten haluaa, tuurissaan voi skootterilotto jopa onnistaa, tiedetäänhän huhuja joiden mukaan kiinanskodekin olisi kulkenut ilman ongelmia sen 10 000km.


-Zone-

#1433
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 02.02.16 - klo:16:42
No esimerkiksi venttiilit, ne on niitä ohennettuja VTC-merkkisiä kuten ylemmässä keskustelussa joskus totesimme. Minulla on skodessa paikallaan oleva + yksi varakone, molemmissa nuo VTC venttiilit.
Ei ollut tässä ko. koneessa (valitettavasti) noita ohennettuja venoja. Liekkö asia jollain lailla riippuvainen vuosimallista. Mahdollista on tietty että kansi on vaidettu harakirimalliin. Käytetyistä ei aina niin tiedä.
Materiaalit tuossa kymcon koneessa ei musta tunnu mitenkään erilaiselta verrattuna baotianiin. Laakereissa ei lukenut mitään yms. Aineiden seosanalyysi saattaisi jotain paljastaa mutta hyppysissä mikään ei tuntunut poikkeukselliselta. Yksi lohkon jenkakin korkkasi yhtä helposti liikakiristyksessä mitä baotianissa. Coastside vannoo irtomoottereiden nimeen, mutta mulla ei oikein riitä uskoa siihen että nekään olisi loppupeleissä laatutavaraa. Jos on coastside sattunut saavaan vain hyviä yksilöitä. Onhan niitäkin kun välillä nähty noissa mopoissa kiinniolevanakin. Jotenkin vain tuntuu ettei irtomoottoreita erikseen kasata mitenkään laadukkaammilla osilla.

Oikeastaan sinänsä mulla ei koko asialla ole niin kauheasti väliä onko kone sitten lähtöisin kymcosta ja olisiko se parempaa laatua vai ei. Joka tapauksessa siihen lentäisi virivaran halpa big bore kiinni ja seuraksi halpa isovenainen kansi+nokka. Kuinka paljon parempi tuo sitten enää olisi verrattuna baotianin koneeseen.. Joku voisi sanoa alakerta, mutta jos kone leviää jonnekin korpeen on se silloin aika sama hajosiko mäntä vai kiertokanki ;)

Edellisellä baotianilla jonka ostin uutena vedin 20 000km ja siinä oli purkaessa kampiakseli laakereiltaan uutta vastaava. Vieläkin voisi huoletta heittää lohkoihin ja antaa mennä. Eli siltäosin sattui kohdalle hyvä yksilö. Moni muu paikka siinä koneessa hajoskin vuosien mittaan, mutta alakerta oli hyvä. Nykyisestä sitten laukesikin taas kone noin 6000km kohdalla huonon öljypumpun rattaan hammaskosketuksen vuoksi. Aikalailla 2 ääripäätä on alakerran suhteen tullut baotian nimikkeellä koettua siis ihan itsekin. Ehkä kymco sijoittuu lähemmäksi ensimmäistä ehkä ei.. Viriosia mulla omassa käytössä siihenkin kuitenkin tulisi ja ne on sitten sitä laatua mitä ovat. Siksi en tuota kymcoa järin hirveästi hehkuta vaikka parempaa laatua olisikin.

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 02.02.16 - klo:17:38
tiedetäänhän huhuja joiden mukaan kiinanskodekin olisi kulkenut ilman ongelmia sen 10 000km.
Tästä kylästä löytyy pappa joka on vetänyt baotianilla lähes 40 000km. 11 hihnaa on kuulemma yhteensä hajonnut ja muutamia letkuja on vaihdettu ja kaasari siihen vaihdettiin uutena. Muutoin on tehtaan jäljiltä. Ajelee 30-35km/h osin varmaan siksikin, että taitaa värkki olla umpitukossa ja väljäkin jo. Käy kuitenkin ja etenee ominvoimin. Moni hyvä yksilökin on saattanut päätyä koulupojille. Hyppyreistä vetäminen, keulinta ja kuminpoltto ei paranna laatumerkkejäkään, saati sitten kinkkiä vaikka sattuisi oleen hyvä yksilö. Asialla on myös oma sanottavansa baotianin kestävyystilastoihin.

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 02.02.16 - klo:16:31
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 02.02.16 - klo:16:15
Kumpiakin olen korjannut, eikä musta niissä mitään muuta eroa ole ollut kuin tarrat katteissa. Yhtä heikkoja ne katteetkin on.
Yksi kymcon mottikin mulla on. Purin ja samaltakin sekin näyttää. Sitä en tiedä mistä kymcon parempi maine johtuu. Itsellä kun ei ole muuta kokemusta kymcosta kuin se kone.

Kyllähän lasista ja muovista voidaan valmistaa suht samalta näyttävä kuutio, mutta onko ne samoja?
Jos katteen ruuvia kiristäessä muovi sanoo rits, naks ja halkes, mulle on ihan sama lukeeko siinä päällä olevassa tarrassa baotian vai sym.

xx851z


Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 13.07.14 - klo:17:20
Vähän on sähkömurheita ollut minun kymcossa. Kaikki tasasähköllä toimivat,eli muut kuin ryyppy ja ajovalot lakkasi välillä toimimasta. Vika oli helppo löytää kun taisi joskus aiemminkin tehdä samaa. Sulakkeet tuppaavat tärinästä hajota. Yhdestä meni lasi poikki, mutta lanka pysyi vielä ehjänä. Nyt oli sulakkeen toisen pään tulppa irronnut lasista ja lanka juotoksesta. Korjasin sulakkeen juottamallla sen takaisin kasaan. Typeriä tuumakokoisia sulakkeita kun ei pikaisella googlettamisella löytynyt lähikaupoista. Tietääkös joku mistä saisi pussillisen 6.3 x 25.4 mm 7A lasiputkisulakkeita halvalla.

Sulakkeen korjauksen jälkeen odottelin riemuissani pääseväni taas starttailemaan mopoa napista painamalla polkemisen sijaan. Vaan eipä tuntunutkaan starttaavan. Starttimoottori kyllä pyöri mutta bendix ei napannut kiinni. Suunnilleen vuoden vanha akku, joten ei kai se vielä sökönä ole. Muistelin että viimeaikoina startti on pyörinyt hieman laiskan puoleisesti. Tulipa mieleen kurkata josko olisi käynyt niin että lataussäädin olisi keittänyt akun kuivaksi. Arvaus osui oikeaan. 20 ml akkuvettä joka kennoon ja heti lähti mopo napista tulille. Pitääpä hieman tutkia tuon tarvikelataussäätimen toimintaa.

Öljyt eilen vaihdoin ja suodattimesta löytyi pieni murunen joka on varmaankin öljypumpun rattaasta. Johan sekin on 30tkm kestänyt.

Isompaa moottoriremonttia olen hieman suunnitellut, mutta vähän pistää päätä raapimaan kun ostoskorissa on osia mopon nykyisen myyntiarvon verran. Osat saisi kyllä halvemmalllakin, mutta kun noita gy6-motorin 35€ kampuroita kun olen soliferin kanssa rikkonut jo muutaman, niin en sellaiseen leikkiin enää halua lähteä.

Ihan akuuttia tarvetta remontille ei nyt tunnu olevan, joten kai tuolla kymcon alkuperäiskampuralla ajetaan  tänä kesänä 50tkm täyteen ennenkuin vaihdetaan.

Tuurissaan on kinuskeilla, millaisen sattuu saamaan. Nicillä Purgiaali on ollut ilmeisen hyvä Kymco, ajoi muistaakseni lähes 40 tkm alkuperäisellä koneella.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

Nuukailija

Laatu.

Merkki Y
P------------H

Merkki X
P-------------------------------H

Haitari erilainen, sitten mediaani mihin väliin enimmäkseen hihnalta pukkaavat yksilöt osuvat on pienempi kuin tuo haitari.

Siis onnella voi saada hyvän halvallakin.


lehtijussi

Olishan se suorastaan typerä ostaa kallista kun halvalla saa hienoa kiiltoa, ostaa nyt vaan se kinukki, kun on niin päättänyt.
Sama se muuten on, kumman ottaa. Kymco tai kinukki... ihan sama.
Niinku esim. autoissa Kiinalainen Land Wind on täsmälleen sama kun Range Rover, ei muuta eroa kun että kiinan hinta on kolme kertaa halvempi...

-Zone-

#1437
Lainaus käyttäjältä: Rific - 02.02.16 - klo:16:45
Onko koneglans ainoa paikka mistä kannattaa harkita uuden tilausta?
Tuota tuota. Mulla, eikä isälläni ole järin hyvää sanottavaa ko. puljusta.. En tiedä mitä muut on mieltä. Oman edelliseni romuni ostin uutena ihan vaan tuosta lähikaupungin marketista. Oli tarjouksessa 499€. Huollot ja remontit on olleet aina sivuseikka kun itse oon aina tehny. Ostin sen sillä periaatteella, että jos sillä 10 000km pääsee ja suurimman osan siitä nipussa pysyy se on ollu hintansa väärti. Kaiken kaikkiaan 20 000km sillä sitten tahkosin. Välillä hajos jotain sitten taas korjattiin. Eniten meni variaattorin osia ja remmejä. Kampiakseli oli kestävin koko vehkeessä kuten jo mainitsin. Nykyisen ostin 2000km ajettuna ja maksoin 160€ kun ei aiempi keski-ikäinen naisomistaja saanut käymään. Vikana siinä oli hapettunut cdi:n maajohto.

Minä en ostaisi yhtään kiinalaista enää uutena ja 200€ on aivan maksimi mitä maksan käytetystäkään, oli ajettu sitten vaikka kuinka vähän. Jos remonttitaitoja ei ole niin unohda suosiolla vaan se kiinalainen. Mun mielipiteitä ei kannata lukea niin, että jotenkin mainostaisin sulle baotiania kymcoa enemmän jos niin ymmärsit. Kiinalainen 4T pitää ottaa harrasteena jota välillä korjataan ja ollaan onnellisia kun välillä se pelaa, pelkkää kulkupeliä hakeva lähes aina pettyy. Se joka on ennen ajanut 2T skootterilla pettyy myös 4T vakiokiinanromun aneemiseen suorituskykyynkin.

konenikkari

#1438
Lainaus käyttäjältä: Rific - 02.02.16 - klo:16:45
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 02.02.16 - klo:16:15
Kumpiakin olen korjannut, eikä musta niissä mitään muuta eroa ole ollut kuin tarrat katteissa. Yhtä heikkoja ne katteetkin on.
Yksi kymcon mottikin mulla on. Purin ja samaltakin sekin näyttää. Sitä en tiedä mistä kymcon parempi maine johtuu. Itsellä kun ei ole muuta kokemusta kymcosta kuin se kone.

Kiitos tiedosta, tälläistä juuri kaipaan. Eli ei ole järkeä maksaa merkistä, jos laatu on molemmissa sama. Mulla on mukavasti kyllä syötit vedessä hyvästä Kiinan skootteri yksilöstä. Eiköhän sellainen kevään mittaan ilmaannu.. Jos ei käytettynä niin sitten pitää harkita uuden tilausta netistä, marketeissa ei tunnu enää olevan tarjolla eikä kuulemma tule kun tiedustelin. Onko koneglans ainoa paikka mistä kannattaa harkita uuden tilausta?

Sana laatu mainittu, ehkä olisi syytä miettiä, mistä se laatu muodostuu.
Onko se sitä kun rekka tuo pihaan "jonkun", eikä kuljettaja, edes jätä puhelinnumeroaan.
Siinä sitte seisot sen "jonkun" kanssa.
Vai onko se sitä, että ostat moposi kauppiaalta joka on olemassa vielä huomennakin, ja osallistuu, jos ongelmia on.
Mietipäs sitä.
Laatu koostuu monista eri tekijöistä jotka tulevat esiin mopon käyttöikänä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.02.16 - klo:19:46
Sana laatu mainittu, ehkä olisi syytä miettiä, mistä se laatu muodostuu.
Onko se sitä kun rekka tuo pihaan "jonkun", eikä kuljettaja, edes jätä puhelinnumeroaan.
Siinä sitte seisot sen "jonkun" kanssa.
Vai onko se sitä, että ostat moposi kauppiaalta joka on olemassa vielä huomennakin, ja osallistuu, jos ongelmia on.
Mietipäs sitä.
Laatu koostuu monista eri tekijöistä jotka tulevat esiin mopon käyttöikänä.

Laatu on myös täysin eri juttu ostajalle, myyjälle, huololle, markkinoinnille, ostajalle joka on tekniikasta perillä jne.

Jollekkin laatu on se kuinka hienosti katteet kiiltää.

Itse ostotilanteessa näen laadun todennäköisyytenä millä ei tarvitse vekotinta heti alkaa korjailemaan, vähän jokainen näkee laadun eritavalla.

Myynnin jälkihoito on osa myynnin laatua, josta kerroit esimerkin ja kuten mainitsit laatu koostuu monesta asiasta.

Joillain ostajilla on sitten hyvinkin omanlainen käsitys laadusta.

Se mitä ensimmäistä kiinalaista ostava ei välttämättä osaa mieltää on sellainen hassu seikka, että uusi kiinanskode voi ihan käytännössä olla kehnompi toimintavarmuudeltaan, kuin se romulta näyttävä käytetty laatumerkki.

Huoltohistoria, käyttöhistoria jne. kertoo sitten paljon myös.

Ei munkaan skootterista päälleppäin uskoisi, että siinä on käytännössä täysin uutta vastaava kone, jossa on rahaa kiinni enemmän kuin käytetty samanikäinen maksaa.