Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Fude

Aloittaja Tiina89, 15.06.07 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

Martti Aitolehmä

Lainaus käyttäjältä: kekra - 11.08.08 - klo:21:24
Kokeile toisella tulpalla.

Tulppaan tuli kerrassaan komea kipinä :o

Yksi liitin on irti.....mikäköhän se on. Se tuli esille tankin oikealta puolelta kun etsin automaattiryypyn johtoja ja siinä on vihreä ja violetti johto ja valkoinen liitin. Prkl kun en saa kuvaa kun ei infrapuna tunnu toimivan.

kekra

Lainaus käyttäjältä: Martti Aitolehmä - 12.08.08 - klo:21:51

Tulppaan tuli kerrassaan komea kipinä :o


Tulee varmasti kipinä kun kerran lähtee käyntiin mutta ajoinkin takaa että jos kärkiväli on esim. liian suuri niin saattaa oireilla niin ettei ota kierroksia. Tulppa voi lyödä hyvin kipinää muttei välttämättä toimi paineessa. Tosin noin uusi mopo kun on kyseessä niin ei luulisi tulpassa olevan mitään vikaa mutta jos varatulppa löytyy niin kannattaa kokeilla sillä.

Mites tyhjäkäynti? Käy ilmeisesti hyvin tyhjäkäyntiä?
Olet tarkistanut että kaikki letkut ovat paikallaan? Kun sanot että ei ota kierroksia täydellä kaasulla niin alkaako röpöttämään vai booaamaan?

Martti Aitolehmä

Hyvin käy tyhjäkäyntiä, mutta kun vääntää kaasun pohjaan niin ottaa aluksi kunnon kierrokset mutta parissa sekunnissa kierrokset putoaa puoleen ja alkaa aaltoilemaan. Kaasukahvaa kun palauttaa vähän takasin niin kierrokset nousee ja pysyy tasaisena. Kun kierrokset pudottaa pois kerralla, niin kone sammuu ja sen jälkeen saa startata n.15sek ja lähtee vain kaasu pohjassa käyntiin.

Kyllä letkuliitokset on hyvät. Pitäis vaan vielä kerran ottaa se kaasari pois ja puhdistaa kunnolla.

Kerran otin bensat letkulla puoliksi leikatusta limsapullosta johon tein korkkiin 8mm reijän letkulle ihan vaan testatakseni olisko vika ollut alipainehanassa. Ei ollut vaikutusta.

Martti Aitolehmä

Skootterilla oli ajettu 207km kun sen ostin. Ehkä siinä on ollut alusta asti käyntihäiriöitä, kun tyttö oli kyllästynyt ajamiseen.

Nyt sillä on ajettu 280km.

kekra

#109
Joo ihan selvästi vika on siinä ettei saa bensaa tarpeeksi. Sen kertoo jo sekin että kun löysäät kaasun niin sammuu ja joutuu sahaamaan pitkään ennenkuin lähtee uudelleen käyntiin.

Se onkin sitten kinkkisempi juttu mitä pitäisi tehdä. Uudella kaasarilla varmaan pelaisi ihan hyvin. Kaasarithan ovat näissä kinkeissä monesti hyvinkin ongelmallisia. Joskus ei saa pelaamaan lainkaan. Ainoa keino on vaihtaa uusi tilalle.

Oletko tarkistanut kiihdytyspumpun ettei ole mennyt jumiin? Pari vuotta kun seisoo ajamattomana niin saattaa hyvinkin tehdä sen.


Martti Aitolehmä

Otin kaasarista irti suodattimen putken ja silloin toimii mielettömän hyvin. Kierroksia ottaa ihan prkleesti eikä sammu vaikka kaasun päästää pois. Tasainen tyhjäkäynti.
Heti kun laittaa torven takaisin niin ei toimi (suodattimen kotelo auki ja superlooni on pois).

Miksi ei toimi kun on oma suodatin paikallaan?

Martti Aitolehmä

Tein lenkin ilman putsaria mutta ei jaksanut oikein mennä.
Jälleen kerran putsasin paineilmalla kaasarin ja teippasin sähkäriteipillä kumikurkkuputken koska siinä oli pieniä ulkoisia halkeamia. Käy yhtä huonosti kuin ennenkin >:(
Pääsuutin 85, tyhjäkäynti 31 ja neulanprikka keskikolossa.

Coastside

Olisi hyvä saada toinen kaasari imukauloineen siihen kokeeksi niin selviäisi onko vika siinä.

Minun mopossa temputtaa samalla tavalla kierrokset notkahdellen jos ilmanputsari ei ole kunnolla nipussa. Tosin se toimii ilman ulointa letkua ja sitä lyhyttä sisäputkeaan. Siten että kiihdyttäessä ilmenee pieni notkahtus tehossa tietyillä kierroksilla, mutta muuten se pörisee ja kiihtyy asialliseen 10 s 37 kmh 95 kg kuskilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Martti Aitolehmä

Tänään kiristin nippusiteellä ilmanputsarin putken kiinni runkoputkeen. Ilmaputken vetäisin jonkinverran "littaan" eli nyt saa vähemmän ilmaa. Toimii aika hyvin.
Pitäisiköhän hommata suurempi pääsuutin että mopo sais enemmän bensaa.

Eikös vika kuitenkin ole bensansaannissa.

Mikä on kaasarin oikealla puolella kyljessä oleva pieni kansi joka on kiinni kahdella ruuvilla. Sitä en ole koskaan aukaissut. 

ernski

millainen tulppa fudeen käy?

Pätmän

#115
Lainaus käyttäjältä: ernski - 27.08.08 - klo:10:41
millainen tulppa fudeen käy?
NGK C7HSA ja vastaavat. Omassani tällä hetkellä Denso U22FS-U.


Kenzy

Se on kiihdytyspumpun alipainekalvon kansi/pesä, sen voi toki avata ja katsoa, josko se kiihdytyspumpun kalvo olisi risa.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Martti Aitolehmä

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 02.09.08 - klo:10:22
Se on kiihdytyspumpun alipainekalvon kansi/pesä, sen voi toki avata ja katsoa, josko se kiihdytyspumpun kalvo olisi risa.


Tuota luukkua tarkoitin

Kenzy

Enpä ole moista luukkua edes bongannut omastani, en ole vissiin tarpeeksi tarkkaan kattonut. Veikkaisin, että tuo on vaan jokin koneistustekninen reikä, joka on tukittu tuommosella kannella, ei sen ihmeempää. Voihan se tuoltakin falskata, ei kai se haittane, jos tuon purkaa :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

kekra

Joskus olen käyttänyt auki tuota luukkua ja siellä on ihan samanlainen kalvo ja jousi kuin kiihdytyspumpussakin. Sitä en tiedä mikä tarkoitus tuolla on kun ei sinne mene mitään vipua. Jotenkin se kuitenkin liittynee kiihdytyspumpun toimintaan luulisin. Tuota luukkua ei muistaakseni ole niissä kaasareissa missä ei ole kiihdytyspumppua.