Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

(todella)Pitkät matkat mopolla.

Aloittaja larentso, 01.12.15 - klo:15:31

« edellinen - seuraava »

larentso

Mites muuten teen tuon pakoputken karstanpoiston, itsellä kun ei ole mitään polttovehkeitä enkä viitsi alkaa pienelle kaupunkitontille kyhäämään nuotiota.
-Se on Suzuki CL50, eikä mikään isileasing-

pera8x

äkkiseltään sanoisin, että et mitenkään. voihan sitä kysästä jostain asiansa osaavasta huollosta, tai vaihtoehtosesti kiikuttaa ammattikoululle. peruskoulun yläluokilla ja amitsussa me ainakin poikasina mopon pakareita polteltiin happiasetyleenillä. uskoisin, että ottavata homman vastaan.

Kone1

Autossa ennen vanhaan poltettiin karstat putkesta, kun lämättiin pedaali lattiaan. Tai, oikeammin joku murjaisi, kun halusi kovaa ajaa, että poltetaan karstat putkesta.

pekpel

Vaijerinpätkällä ja porakoneella lähtee ainakin putken alkupää puhtaaksi, vaijeri pakoputken sisään sieltä sylinterin puolelta ja sitä pyörittää porakoneella niin puhdistuu isommista karstoista
Äänenvaimenninosa tarvii kyllä polttoa, mielestäni, vaikka toiset ovat onnistuneet ihan liuottamalla
Liuotushoitoa ei kannata antaa jos on villaa vaimentimessa
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Hannu TAisto

Moro.
Variattorin öljyt vaihtaisin. Alkaa oleen jo sen verran kilometrejä takana.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Hannu TAisto - 17.12.15 - klo:07:44
Moro.
Variattorin öljyt vaihtaisin. Alkaa oleen jo sen verran kilometrejä takana.

Jep, ihan hyvä homma. Taidat tarkoittaa PERÄVÄLITYKSEN/alennusvaihteiston öljyjä. Näissähän on yleisesti kuiva kytkin ja variaattori. Jotain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Samppa

Lovessa on 2-pykäläinen automaatti, jossa on öljyt ja ihan hyvä pointti, nuo kannattaa vaihtaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Hannu TAisto

Moro. Tuli vielä mieleen , että kannattaa ottaa koppa auki, sen jälkeen kun oot tyhjentäny variaattorin  öljystä. Siellä pitäisi olla jossain magneetti, joka kerää öljyn joukosta pienet metallihiukkaset. Se kannattaa putsata. Samalla näät onko kopan tiiviste kunnossa. Jos se kopan poiston yhteydessä hajoo, eli menee poikki, niin putsaa pinnat ja tee uusi " tiiviste " lämmön kestävällä massalla.

Terv : Hannu

Hannu TAisto

Moro.
Taas tuli yks juttu mieleen tuosta Loven huoltamisesta.
Kannattaa tarkistaa takavanteen boordit, että ne on kunnossa.
Eli , laita Love käymään, jotta pakari lämpiää. Irrota pakari ja sen jälkeen
löysää takajarru vaijeria siitä säädöstä, ota takavanne pois paikoiltaan
tarkista vanteesta " hammastus ". Jos hammastusta löytyy, niin kaikki ok.
Jos hammastus on minimaalinen, niin kannattaa vaihtaa uusi takavanne.