Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR50 R huippukierrokset tehoputkella?

Aloittaja mopotinx3, 04.10.20 - klo:09:13

« edellinen - seuraava »

joni_k

itellä on kaksi sellasta usb liitettävää kameraa..mietin että se kamera osuus on aika pitkältä matkalta semmosta kovaa muovia taittuuko se pakoputken mutkissa..

Palosella

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 22.10.20 - klo:05:48
itellä on kaksi sellasta usb liitettävää kameraa..mietin että se kamera osuus on aika pitkältä matkalta semmosta kovaa muovia taittuuko se pakoputken mutkissa..

Mulla on kanssa semmonen. Joku 4-5cm se kova osuus, niin tuskin kovin pitkälle pääsee putkeen poraamatta "tarkistus"reikää putkeen.

mopotinx3

Sen verran tuli tutkittua IE361 pakoputkea, että polkupyörän pinna meni helposti mutkaan asti, se ei siis ole kammiovaimennin.Siinä on mutka myös ulostulossa, joten taitaa olla turha sotkea hienoa kameraa mustaan nokeen.
Jos laittaa tuollaisen kameran auton kynnyksen sisälle katselemaan, voi mennä yöunet.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Jos siellä tuketta on niin rautalangalla sen huomaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

#19
Katselin Kiinan tarjontaa. Halvin letkukamera 2m joustavalla letkulla oli 8,20€ kotiin toimitettuna. Nyt tietää, että onko Black Friday oikeasti halvempi kuin nykyinen hinta. Pitää vertailla. Käytetyn tehoputken saa noin 50 eurolla+ posti, joten se 8,20€ on ehkä turha investointi.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Eki

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 18.10.20 - klo:18:01
Alkukäyrässä on prikka ainakin tehoputkissa.  Tuon äänenvaimennin/paisuntakammion jälkeinen mutkaputki oli kirjoituksen mukaan kuristettu.
Enää en muista mistä tämän luin. Siinä on vielä sitten se absorptio-vaimennin tuon mutkan jälkeen. En raaski ruveta rälläköimään omaa mutkaputkea asian tarkistamista varten, se on vaikea puikolla hitsata yhtä hyvä sauma.
Tämmöinen sopiva tehoputki missä on ns suppilo (virtausten rajoitin), mikäli sitä ei poista, onko hyväksytty putki lain mukaan? Itse en tarvitse, on joskus kokeiltu ja äänet huomattavasti kovemmat kuin vakiputkessa sekä tehopiikki tietyllä alueella. Joskus ostin ja asensin vakio piaggio typhoniin ns "uuden" mopoilun alkuaikoina Gianellin tietyn putken, kun lähdin kokeilemaan pihasta, niin pelästyin kun keula nousi ylös, elikä oli tosi raju vaikutus. Tein vaan tyhmyyttäni silloin sen virheen, että en muistanut isontaa suutinta ja niinhän se kuumaleikkasi jossain lähellä Lahtea, onneksi pääsi ajamalla vielä kotia, mutta enää ei saanut sammuttamisen jälkeen käyntiin. Se verme myytiin ja haettiin Lieksasta asti peräkärryllä, oli liki uusi typhooni.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Vesako

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 23.10.20 - klo:09:56
Katselin Kiinan tarjontaa. Halvin letkukamera 2m joustavalla letkulla oli 8,20€ kotiin toimitettuna. Nyt tietää, että onko Black Friday oikeasti halvempi kuin nykyinen hinta. Pitää vertailla. Käytetyn tehoputken saa noin 50 eurolla+ posti, joten se 8,20€ on ehkä turha investointi.

Moi. Onko sulla linkkiä tuohon letkukameraan?
Vespa LX 50
Honda CM 400 T
Sipoo

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 08.10.20 - klo:09:47
Siinä olisi oikein pakoaukon tukipalkki keskellä aukkoa ja muutenkin isot reiät. 
[/quot


Jos haluat vielä varmistaa lämpökestävyyttä männälle, niin poraa sen pakosillanpuoleiselle helmalle pari pientä reikää, juuri sillan kohdille männän ollessa ykk,ssa.

Voitelu varmistuu,eikä lämpöleikkaus ole niin herkkää, tässä on ollut muutama pytysarja ihmeteltävänä,ja mäntä saanut lämpöä juurikin paon puolella, kun tuo pakosilta ollut kyseessä.
tosin pytyt olleet nuorilla pojilla kovassa ajossa, mutta näkisin tällä olevan vaikutusta ihan normiajossakin,haittaahan siitä ei ole.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

mopotinx3

Tiedusteltiin linkkiä, mutta en ottanut ylös.  Löytyy kuitenkin Aliexpressistä helposti "Car endoscope camera" haulla. Kalliimpiakin oli runsaasti tarjolla.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Sepi6

****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Vesako

Vespa LX 50
Honda CM 400 T
Sipoo

mopotinx3

Löysin käytetyn Giannelli Record putken edullisesti, joten nyt selviää onko pakoputkessa jarrua.  Toiveissa oli Yasuni R,  mutta sellaista ei ollut tarjolla. Pitää googlata, jos netistä löytyisi mittoja Yasunille.  Satasen mopoon ei viitsi ostaa 170 euron putkea, mutta viisikymppisen maltoin laittaa.
Pöntön jälkeinen vaimennin pönttö on yli 10 tuumaa pitkä, varsinainen Holmesin Jussi. Kiinnitysrauta vain pitää hitsata, muuten pönttö oli siisti, lähes ruosteeton.
Aprilia Sportcity One 50 4t

mopotinx3

Nyt on tehoputken kiinnitysraudat tehty. Onneksi putkessa oli 2 peräkkäistä reikää, joten oli kätevä laittaa lattaraudat päällekkäin, toinen moottorin yläkiinnikkeeseen ja toinen alas. Raudat pysyy hyvin ojennuksessa  niillä kahdella pultilla. Paksuseinämäinen 8mm sisämitta asennusputki oli vaikeampi, mutta ulko-oven tukeva romusarana tarjosi sopivaan materiaalia.  Kohta pääsee koeajolle, ilmanputsari letkun laitan takaisin ennen testiä. Netistä löytyi hyvin mittoja 11000 kierroksellekin, mutta turhan kova väsääminen on näissä kiinnityksissä. Kovat kierrokset vaatisi kampiakselin vaihdon, joten tämä viritys saa riittää.
Aprilia Sportcity One 50 4t

mopotinx3

#28
Giannelli Record on nyt testattu. Vakiosylinteri ei anna oikeastaan minkäänlaista piikkiä. Vauhtikin on lähes sama. Kova ääni ehkä hieman harhauttaa, mutta ei tässä ole yhtään lisää tehoa ruiskusr:n vakioputkeen verrattuna. Pienet reiät sylinterissä eivät toimi ja ehkä 17,5mm kaasutin on surkean pieni. Kokeilin myös toista CDI-boksia, ei eroa.
Katsotaan, jos viitsisi asentaa  varalla olevan viilatun pytyn, jossa männän ajoituksia on pidennetty.  Voi kun saisi säätää sytytystä, niin saisi sen puolen tarkistettua.
Muistissa on vielä Generic 2-t, joka muuttui aivan toiseksi mopoksi tehoputkella. Hyökkäsi aivan hirveästi ja pyyti heti isompaa suutinta. Nyt sama suutin kelpasi putken vaihdon jälkeen. Siirryn katsomaan CNBC residenttikamppailua, kun ei mopo remontti suju.
5.11. Yön yli nukuttuani päätin tarkistaa sytytyksen, onko se 20 asteen ennakko oikeasti siellä. Maalaan magneettoon ja lohkoon valkoiset viivat ja sitten stroboskoopilla tarkistan tilanteen. En ole tuollaista vehjettä pitkään aikaan tarvinnut, kun autoissakin on nykyään kiinteä ajoitus ja tietokone laskee kaiken. Se taisi olla Escort tai Sierra missä laite oli viimeksi käytössä. Se ottaa sytytysjohdosta pulssin tai toinen versio tulee mekaanisesti tulpan ja sen hatun väliin. Katsotaan, kumpi toimii.  Hitsaamalla pitää ennakkoa lisätä, jos tarvetta on. Magneeton päältä on helppo vähentää ennakkoa Dremelillä. Suunnittelin joskus säädettävää kiinnikettä pick-upille, mutta eihän se sytytys mihinkään siirry, kun kerran on saanut oikeaan kohtaan. Paras tulisi, kun voisi kaasutella ja säätää samanaikaisesti ajoitusta. Veikkaan, että ennakkoa ei ole tarpeeksi, kun tuo muuten hyvä kierrosten otto tyssää 9000 kierrokseen.
6.11. Sytytys tarkistettu, ei ollut yhtään heittoa, tasan 20 astetta stroboskoopin mukaan.  Tästä täytyy vetää se johtopäätös, että sylinteri ja kaasutin jarruttavat kierrosten ottoa. Vakiopytyillä ei kerta kaikkiaan pääse 9000 kierroksen yli, on vaihdettava pytty parempaan, niin tämä tehoputki pääsee näyttämään kykynsä.
Teho riittää 9000 kierroksellakin yli 80 km/t vauhtiin, joten tyydyn vain vaihtamaan tuon viilatun vakiopytyn kevään koitoksiin. 19mm kaasutin pitää kuitenkin hommata, kun niitä saa älyttömän halvalla. Imukaula ei riitä isommalle. Hyvä kun tuli tulppa samalla tarkistettua, se oli BR8ES, vaikka pitää olla BR9ES.
.
Aprilia Sportcity One 50 4t