Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nokeaa tulpat, mitä saa liikaa tai liian vähän?

Aloittaja Eki, 16.07.19 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.07.19 - klo:14:07
Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.07.19 - klo:08:38
https://www.mc-scatter.com/skootterien-osat/varaosat/aprilia/sr-50-ditech-piaggio-kone-/138239-cdi-piaggio-50cc-purejet-2000- veikkaan että tämä osa on jotenkin rikki, tismalleen samanlainen kuin skootterissani. Tässä näyttää olevan myös CDI, eikös tuo ECU säätele mm sytytys ennakot jne, hintava osa on, kun löytäis jostain purkuosista?
Ok, en ole ostamassa näillä näkymin mitään osaa, jostain ihmeen syystä toimi tänään siten kun pitikin, alussa vähän nyki, en ajanut kuin noin 40km. Ostin motonetistä jäähdyttimen vuotoihin tarkoitettua pulveria ja laitoinkin, toki vuoto on pieni mutta kuitenkin.

Ei kannata ostaa purkuosaa, myyjäkään ei voi taata ko.osan varmaa toimintaa.
Semmosta voisit kokeilla, irroita tulpanhattu,
aseta pelkkä sytytysjohdin n. 5mm päähän moottorin rungosta,
senverran pitkää sinihehkuista kipinää pitää tulla., keltainen ei kelpaa.
Testi kannattaa suorittaa iltahämärissä, kirkkaassa auringon paisteessa ei kipinää näe kunnolla.
Joko mittasit, tulpanhatun vastusarvon (5K) pitää olla.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 24.07.19 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.07.19 - klo:08:38
https://www.mc-scatter.com/skootterien-osat/varaosat/aprilia/sr-50-ditech-piaggio-kone-/138239-cdi-piaggio-50cc-purejet-2000- veikkaan että tämä osa on jotenkin rikki, tismalleen samanlainen kuin skootterissani. Tässä näyttää olevan myös CDI, eikös tuo ECU säätele mm sytytys ennakot jne, hintava osa on, kun löytäis jostain purkuosista?

Sun skodu on sitten ilmeisesti vm 2008 tai vanhempi..

Edit: osa nr 3 on CDI ( ECU)  ja nr 11 sytytyspuola, tässä kuvassa: https://www.easyparts.nl/showdrawing/12792/111816/544/0-4019-1-m415-m28822-m364-m1828-m18335-m12792-s14933-d111816/Voltage-Regulators---Electronic-Control-Units-(ecu)---H.T.-Coil.html
2008 on juu.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.07.19 - klo:15:09
Jää on voinut tehdä tuon halkeaman ja entinen omistaja ehkä tiivistänyt sen? Töhnä kertoo vuodosta. Kylmää vettä kuumaan kanteen tekee siitä myös selvää.
Minun mielestäni siinä ei sittenkään ole halkeamaa, on valujäännöksiä, se nippa tai letku vuotaa aavistuksen, uusin letkun kun saan aikaiseksi ja toivottavasti nipan vuoto loppuu kun on laitettu pulveria jäähdytysnesteen sekaan?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#63
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 24.07.19 - klo:15:58
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.07.19 - klo:15:51
Tuo ditech/purejet puola on spesiaali osa, sisältää käämien lisäksi muutakin elektroniikkaa,
ei voi esim. testata perinteisillä puolantestauslaitteilla.

Niin on, siksi sitä jossain nimitetään harhaanjohtavasti CDI:si

Ekille : Uusia alkuperäisvaraosiakin myydään eri hinnoilla eripuolilla eurooppaa, hyvänä esimerkkinä tuo linkkini tuohon samaan osaan mistä mc-scatter pyytää käytettynä 97,50e ,    samaa orggisosaa uutena saa easypertsilta n 75 euroa
Näin, mutta sekin on minulle iso raha kun se vika ei välttämättä olekaan siinä?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Tässä vaki tulpanhatussa (kumipäällysteinen), on vastus 5k.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

onhan tuossa jotakin häikkää  kun tyhjäkäynti kylmällä moottorilla pätkii tuollalailla..katselin videosi.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.07.19 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.07.19 - klo:15:09
Jää on voinut tehdä tuon halkeaman ja entinen omistaja ehkä tiivistänyt sen? Töhnä kertoo vuodosta. Kylmää vettä kuumaan kanteen tekee siitä myös selvää.
Minun mielestäni siinä ei sittenkään ole halkeamaa, on valujäännöksiä, se nippa tai letku vuotaa aavistuksen, uusin letkun kun saan aikaiseksi ja toivottavasti nipan vuoto loppuu kun on laitettu pulveria jäähdytysnesteen sekaan?
Jos se on likainen valujälki, se katoaa hiomalla. Hio ja pyyhi  likaisella öljyrätillä. Halkeamaan jää likaa kun hinkkaat sen lian pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#67
en suosittele mitään kötöstys vippaskonsteja litkuja nesteen sekaan. siinä ei mene kuin syyläri tukkoon ja vesipumppu sanoo poks. jos se kansi vuotaa niin nesteet pihalle ja se nippa irti tai miten onkaan kiinni. tai vaihtoehtoisesti ulkopuolelta kemiallisella metallilla korjaus. alumiinia pystyy myös hyvin hitsaamaan tai juottamaan.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 24.07.19 - klo:19:09
onhan tuossa jotakin häikkää  kun tyhjäkäynti kylmällä moottorilla pätkii tuollalailla..katselin videosi.
On, siitähän tässä on alunalkaenkin juttua ollut, toki tänään liki virheetön 40km, ainoastaan kylmänä hiukan käynnistäessa nikotteli.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Sitä puolaa tarttis joskus pimeässä , skodua paikallaan käyttäen, kattella että näkyykö kuoresta läpilyöntejä. Nää nykyaikaiset muovikuoriset vanhemmiten saattaa pykiä eli halkeilla siten että kostealla ilmalla lyö korkeajännitteen läpi kuoren. Koetta voi tehostaa sumuttamalla vettä hienona sumuna sumutinpullolla jos meinaa käydä liian tasaisesti..   :D
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

Kyllä tämä arpapeli saattaa oikeasti rikkoa koko vempeleen, tuo paikkauspulverin laitto saattoi olla oikea virhearvio, jos se metalliksi muuntuva pulveri tukkiikin jäähdytsneesteen kulkureittejä, niin se olikin sitten siinä, nyt eki äly hoi, älä jätä ja mieti ihan itse mitä teet ja mitä et. Meni oikeasti yöunet kun rupesin miettimään, että skode saattaa jumittua lopullisesti koko konstin takia. Myös nuo ensiksi halkeamiksi oletetut viirut saavat olla niin kauan, kuin sieltä ei pursua niistä mitään kovan paineen alla pihalle ja kone kulkee ja muuten toimii, lukuunottamatta ajottaista pätkimistä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

#71
Minusta alkaa tuntua että olet vain huolissasi ja kaivat syytä moposta. Jos ajat tuppi nurin niin se tökkii rajoittajaan ja et vain ymmärrä sitä. Jos laitoit jäähdyttäjään jotain, se voi tukkia syylärin ja skode voi keittää ja joudut ostamaan uuden. Merkkimopo on kallis kokeilla kaikkea. Ota rennosti, se on vain mopo.

Sytkävika näkyy myös paikoillaan käyttäessä. Jos se näkyy vain ajossa se liittyy johonkin muuhun.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

ja noi litkut on seuraavalle korjaajalle aika ikävä yllätys.riippuen missä vesipumppu on joutuu koko moottorin purkamaan että saa kanavat puhtaaksi ja pumpun vaihdettua.

Eki

#73
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.07.19 - klo:07:10
Minusta alkaa tuntua että olet vain huolissasi ja kaivat syytä moposta. Jos ajat tuppi nurin niin se tökkii rajoittajaan ja et vain ymmärrä sitä. Jos laitoit jäähdyttäjään jotain, se voi tukkia syylärin ja skode voi keittää ja joudut ostamaan uuden. Merkkimopo on kallis kokeilla kaikkea. Ota rennosti, se on vain mopo.

Sytkävika näkyy myös paikoillaan käyttäessä. Jos se näkyy vain ajossa se liittyy johonkin muuhun.
No ehkä liiankin pilkunhalkoja ollaan, ei se ota rajoittimeen kun on race päällä (päästää kiertämään yli normirajoitinta enempi), litku ei tehnyt mitään vahinkoa, ajoin tänään noin Hyvinkää-Kerava-Sipoo-Helsinki-Kerava-Hyvinkää ja stadissa ympäri kylää n.200km, pelasi hienosti, täydellä kaasulla nyki aavistuksen, eikä kierrä kuten pitäisi. Ei ole kansi mistään halki, ei piirun piirua, siinä on suht' paljon valujäämiä, pesin sen liuottimella ja huuhtelin painevedellä, putsasin kaikki muutkin ja sen kannen nipukan letkun päästä leikkasin sentin pois ja liittimeen taas kiinni, kiristin aavistuksen imukaulan ja vastaavia lemmareitakin, sytkävika on tullut koska kylmänä vaikeahko saada käyntiin, kun saa saattaa sammua kesken ajamista.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 25.07.19 - klo:07:36
ja noi litkut on seuraavalle korjaajalle aika ikävä yllätys.riippuen missä vesipumppu on joutuu koko moottorin purkamaan että saa kanavat puhtaaksi ja pumpun vaihdettua.
No ei se tehnyt mitään vahinkoa, lämpömittari käyttäytyy kuten ennenkin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.