Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-tahti käynnistyy vain, kun tulpanreiästä laittaa bensaa

Aloittaja Jipasd, 17.12.12 - klo:15:42

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tuo föönin käyttö on hyvä keino propata pakkasessa. Esilämmittää ja työn aikanakin sitä paikkaa missä näpit on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jipasd

Hmm, mutta miten se käypii käynnissä kun laittaa tulpan reiästä bensaa

Juissi

#32
Se saa bensaa kun laitat sitä tulpanreiästä, siksi se käynnistyy.
Eli selvästi se ei saa bensaa sinne pyttyyn kaasuttimen kautta tällä hetkellä.
Edelleen neuvoisin purkamaan sen kaasarin ja ne suuttimet.
Toisekseen niinkuin Samppakin jo sanoi, tarkasta että se saa bensaa sinne kaasariin, eli bensahanan pitää toimia pienelläkin imulla.

Tuskin on vikaa stefoissa, jos lähtee käymään kun tarjoat soppaa tulpanreiästä.

Ja kun tarkastat noita paikkoja, niin tee se ihan rauhassa ja huolella, äläkä hössötä.

Edelleen tee lista tähän jo tehdyistä toimista ja miten ne on vaikuttanut, niin ihmisten on helpompi auttaa.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

openflow

#33
Pistä tulpanreiästä pelkkää öljyä sisään, ja jos se käynnistyy/hyrähtää on vika pytyn sisällä esim männänrengas voi olla poikki.
Jos se lupailee vain bensaa ruuttaamalla, mutta ei pelkällä öljyllä on vika bensan saannissa tai ilmavuoto jossain kampikammion puolella: läpät, stefat...

Kun bensaa laittaa tulpanreiästä, se myös tiivistää moottoria. Öljyllä kokeilemalla selviää kummasta on kyse: väljä kone vai vika bensan saannissa.

Jipasd

Joo ei vieläkään toimi, koska ei ole kiinnostusta :) Olen vaihtanut tuohon nyt uuden pytyn ja männän mutta ei mitään. Bensa menee kaasariin mutta ei pyttyyn. AUTTAKAA! kiitos etukäteen.

Coastside

Oletko siis todennut että tulppa pysyy kuivana eikä haise bensalle. Sitten se on kaasuttimessa vika tai siinä ettei kone ime sieltä seosta. Otat kaasuttimen irti ja tukit aukon kädellä ja polkaiset. Tuntuu selvä imaisu. Jos ei niin siinä on mekaaninen vika. Jos imaisee niin sitten kaasutin on tyhjä tai suutin tukossa tai luisti ei nouse ja neula tukkii pääsuuttimen. Tyhjäkäyntisuutinkin  ryypyn kanssa antaa bensaa niin että koneen pitäisi käynnistyä. Tarkista kaikki mitä ole ruuvaillut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jipasd

Tuntuisi että kone ei ime seosta. Olen todennut että tulppa ei kastu. Toista stefaa en ole katsonut, niin voisiko se olla siinä?

Coastside

Vain jos se on kokonaan irti, pelkkä vuoto ei estä käynnistymistä mutta haittaa koneen tyhjäkäyntiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jipasd

Ok, mutta olen kuullut että puristuksia ei olisi jos stefa on irti. Mutta puristuksia on.

Juissi

Suuttimet.
Otat irti kaasarista ne suuttimet.
Niistä pitää pystyä puhaltamaan läpi.
Putsaa samalla kaikki muukin kaasarista.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Jipasd - 20.02.13 - klo:16:48
Ok, mutta olen kuullut että puristuksia ei olisi jos stefa on irti. Mutta puristuksia on.
Onhan koneessa puristuksia vaikkei stefoja olis ollenkaan..
Jos stefat vuotaa niin eipäs mene männänpäälle sopivaa bensaseosta jolla mopotin toimis..

Eli tarkista ettei kaasarissa ole suuttimet tukossa..
Ja kattele että ne seosruuvit oletusasentoihin.
Ja jos ei edes lupaa lähteä käyntiin niin sitten ne stefojen tiiveydet pitää tarkistaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Ja alipaine- sekä bensaletku ovat varmasti oikein päin?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.



ramba

V-Poweri on nykyään ihan normaalia 98-oktaanista. Ennen se oli 99 mutta muuttui vuosi-kaksi sitten.. ::)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.