Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neuvoa kysyvä ja uutta Gileraa katsellessa?

Aloittaja Eki, 13.08.20 - klo:15:25

« edellinen - seuraava »

Eki

#45
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 15.08.20 - klo:10:28
Ensi kerralla kun avaat luistin jostain syystä mittaile neulaa kts. :)
Kysyit, katsoin suurennuslasilla kun säädin sokkaa: uusi nyt on ollut A29 inc kun alkuperäinen oli A22.
.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Uskon että nykyisellä neulalla löydät mieleisesi,älä pistä liian pientä pääsuutinta
pitää oll just ns kuormavaraa ylämäessä/kaks päällä seuraa tulpan väriä
https://aijaa.com/vbiMvi
tuossa neulojen mitat, kuinka monta lovea neulassa on
Huomaa että neula voi olla jonkun eri valmistajan kuin lortto
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#47
Itseasiassa tulikin äkillisiä muutoksia, kun tarjottiin virheetöntä ruiskumallia, menen torstaina junalla Rovaniemelle hakemaan 7300km ajetun Gilera Runner 50 purejet ruiskuskoden tutulta kaverilta ja ajan sen yötävasten Hyvinkäälle, tämä nykyinen menee myyntiin ilmoitukset heti huomenna, pesen ja otan kuvia. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Älä ihmeessä vanhaa hukkaa ennenku uusi varmasti toimii
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Kyllä se on myynnissä, niin täällä kuin tori.fi ja nettimoto sivustoilla. Itse junassa matkalla Rovaniemelle ja liki heti uuden skoden selkään ja yötävasten kotia kohti. Saattaa olla tosikova reissu, vettä, kosteutta, poroja ja hirviä sekä jotain 800km, en muista nyt tarkalleen, mutta navi näyttää lyhyimmän matkan Hyvinkäälle.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Se ruiskumallin putki oli syy että täydellä kaasulla ei ollut paras, nyt paikalla siisti alkuperäinen putki ja toimii hienosti.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Kyllä se on myynnissä, niin täällä kuin tori.fi ja nettimoto sivustoilla. Itse junassa matkalla Rovaniemelle ja liki heti uuden skoden selkään ja yötävasten kotia kohti. Saattaa olla tosikova reissu, vettä, kosteutta, poroja ja hirviä sekä jotain 800km, en muista nyt tarkalleen, mutta navi näyttää lyhyimmän matkan Hyvinkäälle.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Eki - 10.09.20 - klo:09:29
Se ruiskumallin putki oli syy että täydellä kaasulla ei ollut paras, nyt paikalla siisti alkuperäinen putki ja toimii hienosti.
Ruiskumallin putkessa on ahdas katalysaattori.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kaikki katit voi tukkia pätkäajolla, jota mopoilla usein on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.09.20 - klo:15:20
Kaikki katit voi tukkia pätkäajolla, jota mopoilla usein on.
Ja tarkoitukseen soveltumattomalla halvalla öljyllä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.09.20 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: Eki - 10.09.20 - klo:09:29
Se ruiskumallin putki oli syy että täydellä kaasulla ei ollut paras, nyt paikalla siisti alkuperäinen putki ja toimii hienosti.
Ruiskumallin putkessa on ahdas katalysaattori.
Mistäs olet tiedon saanut, elikä nyt liki uusi ruisku Gilera itsellä, ei sillä ole kiihtyvyyden eikä kulun puolesta vakiona mitään jakoa tuolle huomenna myytävälle kaasari Gileralle. Hyvät puolet ruiskussa pieni kulutus (2.2L/100km), tuli varmasti todettua kun ajoin sen 10.9-11-9 Rovaniemeltä Hyvinkäälle (22h, mukaan taukoja noin 2h). Kiihtyvyys tietyllä seisovalla lähdöllä tiettyyn merkkiin tiellä 8-10km/h huonompi ruiskulla, rajoitin taas toimii ja prikoilla voi säätää sen hyväksytyksi mopoksi. Imukurkun alla paksu metallilevy mikä menee moottorin lohkoihin, siinä pieni pyöreä reikä rajoittaa seoksen saantia tai rajoittaa yleensä jotain, pitäisi poistaa sillä niin nuhapumpulta tuntuu kaasarivehkeen jälkeen tuo ruisku vaikka pitäisi käsittääkseni olla toisinpäin?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Olen ollut käytännön toteuttaja, ja pitänyt kädessä ruisku/kaasutinversion katalysaattoria.

Molempia ei voi saada, fysiikan lakien mukaan, pieni kulutus ja iso teho, ei sovi edes samaan lauseeseen.
Jos moposi kuluttaa 2,2L sadalla, ei se voi olla samantehoinen kuin 3,5 L kuluttava.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Ruiskun säästöt tulevat seos-säädöstä. Se voidaan tehdä käymään laihalla osalla kierroslukua ja kun sulkee läpän niin se katkaisee syötön. Happi ja nakutustunnistin auttaa, muttei mopossa ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#58
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.09.20 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.09.20 - klo:15:20
Kaikki katit voi tukkia pätkäajolla, jota mopoilla usein on.
Ja tarkoitukseen soveltumattomalla halvalla öljyllä.
Kaupan mukana tulee kolme pulloa kallista erikoisöljyä ja parhaita tulppia juurikin tuohon Gilera ruiskuun, myös uusia ilmanputsarin parhaita suodattimia kaksinkappalein (uusia kaikki). Kyllä tää ruisku on ihan ok, kiihtyy kaksikin päällä jouhevasti, tosin kuten totesin niin rajoitettu prikalla trafin moporajan tuntumaan, elikä alle sen, kokeilin yhtä jyrkkää ja pitkää ylämäkeä, kaasarivehje otti siihen päälle asti huiput 71kmh -7km=64kmh ja tämä uusi 61kmh -7kmh=54kmh todellista nopeutta. Mitään racing tai muita juttuja ei ole tarkoitus tehdä, kulkee ihan ok ja kuluttaa 2T vehkeeksi vähän.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

Miten on mopon haku näin myrskyisänä aikana sujunut vai onko se laitettu rahtina tulemaan ja olet matkustanut ravintolavaunussa koko reissun? Sivutuuli ei tunnu junan sisätiloissa ja goretexit joutavat urheilukassiin. ;)
Aprilia Sportcity One 50 4t