Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vauhdin hillintää

Aloittaja kippari68, 10.10.18 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

kippari68

Hei loistavaa tota videota en ollut nähnytkään missä katsoo käydessä. Hyvinhän se luisti nousee. Toi luisti on jännä kun on suora tuo etureuna. Aikoinaan muistan niissä Mopo sportin Dellortoissakin oli viisto ja vähän kaareva tuo "sliidin" etureuna. Jos en ihan väärin muista niin minun Tunturi papan alkuperäis BING kaasarissakin oli vähän viisto tuo reuna. Jotain parempaa täytöstähän sillä kait haetaan. Olihan niitä sellaisia litteitäkin luisteja olikohan niissäkin viiste.

jwalk

Se viiste auttaa varsinkin tyhjäkäyntiin. Ainakin mulla tuppas olemaan aika rupista rupsuttelua ilman viistettä

kippari68

Tossa eilen kun luin täältä jäsenten vanhoja postauksia niin esille tuli tuo jäähdytyspuhallin ja sen viritykset.  Menin sitten laittamaan itselleni sen
Narakun hiilikuidun näköisen Racing puhaltimen. Sen hinta on tuplat niihin muihin väreihin nähden mutta onko kuitenkin vain "look"
vai onko vahvempi kuin ne toiset värit. Eli onko todennäköistä, että hajoaa sinne kopan sisään niinkuin joillekkin oli käynyt. Se on vähän suurempi
ja lamelleiltaan tehokkaamman näköinen. Onko lisääntynyt jäähdytysilman tarve edes tarpeen, ei varmaan nyt tähän vuodenaikaan ainakaan.

jwalk

#108
Varmaan maksat vaan väristä. En tiedä Tuosta Narakun föönistä, mutta virivaran vastaavia multa paukahti kaksi, ja se riitti mulle. Scooter centeristä tilaamani ihan samannäkönen taas kesti ainakin sen 2 vuotta, minkä mopo mulla oli.
Oli jotenkin elastisempaa muovia se.
Ei näissä ole ihmeempää kuumeilua. Tietenkin, jos vedät helteellä 100 kilsaa tuppi nurin,,,Mulla nyt kiinni ihan kymcon vakioropelli.

kippari68

Olkoot siellä kyllä se vaikutti ainakin ihan kelvolliselta, kokkeillaan ::)

joni_k



jottei homma mene liian helpoksi niin tässä on mun 72cc mäntä joka tuli tällä viikolla postista..imupuolelle on nuoli koska isompi venatasku ;D

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 10.11.18 - klo:11:41


jottei homma mene liian helpoksi niin tässä on mun 72cc mäntä joka tuli tällä viikolla postista..imupuolelle on nuoli koska isompi venatasku ;D
Jopas on kuppasen näköistä lakea :o

joni_k

tämmösiä nää jälestäen on ollu mitä mulle on tullu. ite oon hionu ton pinnan sileeksi niin ei karstaa kerry niin paljoa. ekaa kertaa kyllä tuli semmonen jossa on toi nuoli.

konenikkari

#113
Juurikaan en luottaisi tuohon nuoleen, saattaa olla valumuotin nuoli,
joka on tarkoitettu koneistajalle ohjeeksi miten päin mäntä pitää asettaa työstökoneeseen, sen venataskuja koneistaessa.
Tuossa tapauksessa taisi lastentarharyhmän, männänlaen sorvaaja olla sairaana, tuona päivänä  :o
Tuo männäntapin sivusiirron perusteella asentaisin tuon männän, tai oikeastaan, jättäisin kokonaan asentamatta.
Rajansa kaikella, hintakilpailullakin  >:(
Seuraavaks ne lähettää ikeamännän, joka on aihio josta saa itse koneistaa haluamansa  8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

hyvä mäntä se on kiinni vaan ;D

kippari68

Se 72cc minkä tilasin eBayn kautta ja jota en laittanutkaan sisälsi kyllä ihan siistin näköisen männän. Tuo on ehkä todiste taas vaan siitä kuinka kivaa on ostaa postimyynnistä näkemättä tuotetta. Ehkä juuri siksi kannattaa maksaa "merkistä" niin on joku oletus mitä sieltä tulee.

Coastside

Ebayssä on kuvasarjat joista näkee laadun ja mittojakin voi saada. Suomikaupoissa on yksi kuva eikä välttämättä vastaa ostosta. Ehkä joskus 3D printteri tekee kotona tarkan kopion malliksi, jossain tulevaissuudessa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kippari68

Totta nuo eBayn kuvat monesti tosi hyviä. Valitettavasti vaan joo monesta Suomalaisesta kaupasta ei löydy kun yksi kuva tai teksti kuva tulossa  ;D

joni_k

uskallan olla eri mieltä. tässäkin mallissa kuvissa lukee in ja on mäntä siistimmän oloinen ;D ihan niinku kaikissa muissakin tilaamissani seteissä. jos tahtoo maksaa narakun viimeistellystä laadusta +50€ lisää niin kyllä sillä hinnalla saa hiomapaperia aika paljon ja lopputulos sama.. ;D

kippari68

Retkulla 20km takana uudella pyttysarjalla. Tuollainenhan tuossa pitäisi olla alunperinkin ;D Käy tukevasti ja tanakasti tyhjää vastaa hyvin kaasuun ihan paikallaankin ja vääntää ihan eri malliin. Siinä jää se seosruuvi (24mm) vähän keljusti siihen nokkaketjun kiristimen muovin
taakse joten siihen en ole vielä koskenut. Varmaan se kannattaa kuitenkin säätää vaikka hyvin pelittää ihan suoraankin. Liekö tehty joku hyvä
perus asetus siellä Narakulla kun noin hyvin käy suoraan. Suuttimeksi pähkäilin jotenkin  :o 106:tosen jolla tuntuu kulkevan, sisään pitää kuitenkin ajella niin mitään ihan tappeja pitkään en ole vetänyt.  Kun se ilmanputsarin (vakiokoppa Narakun kevyesti öljytty 2 puolinen elementti) imuputki jossa on ne 4 reikää on paikallaan niin kulkee hyvin 6500rpm asti sen jälkeen se rajoittuu sillälailla tasaisesti. Toimisi hyvin mahdollisessa ratsiassa rajoittimena  ;D Sen kun ottaa pois niin kiertää iloisesti yli 8000rpm en ole antanut mennä vielä. Hommasin Zandrilta Hollannista Retro Cruiserin  mittariston jossa oli näyttö 80km asti ja otin siitä nopeusnäytön tuohon perus Retkuun kun sopii heittämällä siihen tilalle. Saahan sitä näyttöä GPS:ällä mutta kivempi katsoa kun viisari on asteikolla ;) 6gr rullat vakio takavari 7750rpm vähän yli 70km/h mittarinäyttämä ja tuntuu, että voisi olla rullat painavammat mutta pitää katsoa ajan kanssa miltä se rupeaa tuntumaan. Nyt ainakin tuolla setupilla kiihtyy kyllä iloisesti ylämäkeenkin. Rundarina on Storm Motorin PRO X tunti/kierros kun oli niin näppärä kytkeä pelkän signaali piuhan vedolla. Tällä hetkellä vakio putki kiinni kun haluan nähdä onko putken vaihdolla merkitystä pelkästään ääniin. Tuo nokka tuntuu pelaavan hyvin
siinä on vajaa milli enemmän nostoa kun vakiossa ja nokan profiili pitää venaa vähän kauemmin auki. Vääntö on kuitenkin siellä alhaalla hyvä.
Nyt vaan kilometrejä alle ja tuumailua tuon putsarin kanssa. Ajattelin kokeilla siihen putsarin putkeen sellaista valkoista muovista sähköläpivienti muhvia koska sen etureuna on kuin kiihdytys suppilossa sellainen pyöristetty ja jouhea sopii siihen juuri tiukasti. Olisi myös sopiva putki siihen putsarin koppaan jolla voisi viedä sen imun sinne pidemmälle kopan sisään. Onko siitä hyötyä? Kun sitä koppaa pyörittelee käsissä niin näyttää siltä kun se iskarin lovi tekisi sen, että kaikki imu on siinä kopan etuosassa. Tiedä häntä  :o Venttiili välyksiksi laitoin IMU 0,10 ja PAKO 0,10 ja siihen laitoin vielä 0,005 liuskan lisäksi. Ei rallata venat eli varmaan ihan O.K. ? Tarkistan 200km jälkeen ja vaihdan öljyt.
Eli näillä mennään tällä hetkellä 8)