Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 50R Factory

Aloittaja Pösse, 27.04.07 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

Pösse

Elikkä tänne olisi mukava saada asiallista keskustelua kyseisestä moposta.

Käyttökokemukset, Viat .. jne.

Tällä koitan siis saada YHDEN aiheen tästä, ettei tarvitse montaa tehdä.


Kiitos.

Admin voisi pistää tämän pysymään ylhäällä, jos mahdollista.

Samppa

Tuo Factory ei varsinaisesti ole tuttu peli, mutta sen edeltäjästä Ditechistä on jonkin verran kokemusta. Näissä ruiskukoneissa oli ainakin joskus joitain ongelmia, tai säädettävää / päivitettävää (kuten myös muunkin merkkisissä ruiskuskoottereissa). Nuo ruiskuongelmat varmasti ovat kuitenkin koskeneet vain yksittäistapauksia ja ovat usein päivitettäviä. Uskoisin että Factoryssä on menty näissäkin jo jälleen yksi harppaus eteenpäin.

Muutenhan Aprilia on Italialainen laatumerkki, jonka muuten taitaa nykyään omistaa Piaggio. Olen nähnyt Ditechejä joilla on ajettu päälle 40 000km, joten varmasti myös Factoryssa tekniikka on "vähintäänkin" yhtä kestävää ja kilometrejä on varaa ajaa. Ulkonäkö ei Factoryssä minua miellytä, mutta pidänkin enemmän klassisen skootterin ulkonäöstä (esim. Vespat). Onhan tuo ulkonäöllisesti aikas menevän näköinen. Ajokokemuksia omistajilta olisi mukava kuulla. 
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

SalmiS^

Factory, kuten edeltäjänsä on todella kestävää laatua oleva skootteri. Se vie hyvin vähän polttoainetta ja tuorevoiteluöljyä. Se myös omistaa todella pirteän kiihtyvyyden ja kuristamattomana myös hyvän huippunopeuden.

Jos on aikeissa virittää tätä, ei ole mahdollista enää Suomessa sellainen. Ruiskuohjelma syöttää niin laihaa seosta (liian vähän bensaa) että tehoputkien ja varaattoreiden ja sylintereiden ostamisella ei saavuteta yhtään huippuja lisää. Tästä puhuu kokemus.

Samppa

Kyllä noi mittarinopeudet tuppaa tyypillisesti olemaan aika paljon ylitse todellisen nopeuden, heti kun mittari näyttää yli 50km/h. Itselleni riittää vakio moposkootteri kun on sitten noita muitakin vehkeitä jolla voi ajaa kovempaa jos siltä tuntuu. Ei näin vanhemmiten ole enää "kiire" minnekkään  ;). Ja joskus kun ajelee muuten vain pieniä metsäteitä pitkin niin jo 30km/h tuntuu liian kovalta "heppoisella" moposkootterilla.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-JonsKu-

#4
Factoryssa on kyllä harvinaisen tarkka mittari, n. 50-60km/h vauhdissa näyttää jotain 2-3km/h liikaa.
Isommissa nopeuksissa toki heitto kasvaa, mutta jos vertaa johonkin muun mopon mittariin, niin heitto on pieni. (Itsellä Piaggiossa mittari näyttää n. 110km/h, oikea nopeus n. 80-85km/h).

Ajettavuudeltaan Factory on todella hyvä, tehokkaat jarrut ja vakaa menemään myös kovemmissa nopeuksissa mutkaisilla teillä. Ulkonäkö on omasta mielestäni parhaimpia skoottereista (nuorten makuun) ;)

SalmiS^

Aprilioissa on aina ollut hieman jäykähkö ohjattavuus, mikä on todella hyvä kovissa vauhdeissa.

Ja kyllä ne mittarit kusettaa enemmän, mitä kovempaa mennään. Ennenkuin on GPS:ään mitattu, voi sanoa moponsa menevän 70km/h ja sitten mittauksen jälkeen kertoa tarkempia arvoja.

Elkku`

Ajattelin tässä vaan, että kun tallista löytyy tällänen peli ja ajattelin iskeä siihen teharin kiinni niin tarviiko ruisku säätää tai muuta sellasta....??

SalmiS^

Joo, ruisku pitäisi päivittää vähän raskaampaan versioon, mutta tuota versiota ei ole saatavilla enää. Sorry, elä tuhlaa rahojas tehariin. Se vie sulta huippuja vaan ja voi pahimmassa tapauksessa polttaa mäntään reiän.

-JonsKu-

Lainaus käyttäjältä: Elkku` - 10.05.07 - klo:19:32
Ajattelin tässä vaan, että kun tallista löytyy tällänen peli ja ajattelin iskeä siihen teharin kiinni niin tarviiko ruisku säätää tai muuta sellasta....??
Ruiskun säätäminen teharin asentamisen jälkeen ei ole välttämätöntä, mutta suorituskyvyssä vakioon ei ole paljoa eroa.
Kiihtyvyyttä tulee hiukan lisää kovemman piikin ansiosta, mutta tämäkin vasta variaattorin rullien vaihdon jälkeen kevyempiin.
Teharin osto ei siis ole niinkään kannattavaa, mutta paremman ulkonäön ja äänet sillä saa.
Monella on ollut tässä ruisku Factoryssa tehari, eikä mitään ongelmia ole ollut vaikka ruiskua ei ole säädetty.

SalmiS^

Lainaus käyttäjältä: -JonsKu- - 12.05.07 - klo:13:57
Lainaus käyttäjältä: Elkku` - 10.05.07 - klo:19:32
Ajattelin tässä vaan, että kun tallista löytyy tällänen peli ja ajattelin iskeä siihen teharin kiinni niin tarviiko ruisku säätää tai muuta sellasta....??
Ruiskun säätäminen teharin asentamisen jälkeen ei ole välttämätöntä, mutta suorituskyvyssä vakioon ei ole paljoa eroa.
Kiihtyvyyttä tulee hiukan lisää kovemman piikin ansiosta, mutta tämäkin vasta variaattorin rullien vaihdon jälkeen kevyempiin.
Teharin osto ei siis ole niinkään kannattavaa, mutta paremman ulkonäön ja äänet sillä saa.
Monella on ollut tässä ruisku Factoryssa tehari, eikä mitään ongelmia ole ollut vaikka ruiskua ei ole säädetty.

Koska Factory on uusi. Laitappas tehari johki -02 Ditekkiin, ni huomaa tehojen häviämisen ja männän kulumisen todella nopeasti vakioon verrattuna.

Samppa

Kyllä minunkin käsityksieni ja kuulemieni mukaan ruisku tulisi päivittää, mikäli tehari asennetaan. Tämä kuitenkin kuulopuheiden kautta, koska koskaan en ole ruiskua (muuta kun autoissa) omistanut...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

SalmiS^

Tämän saman pystyy ajattelemaan, kun jos kaasariskodessa on NYT hyvä suutin ja sitten laitat teharin---> vaatii suuremman suuttimen. Sama ruiskun kanssa, harmi vaan että siinä ei suuttimia vaihdella.

-JonsKu-

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 12.05.07 - klo:21:26
Kyllä minunkin käsityksieni ja kuulemieni mukaan ruisku tulisi päivittää, mikäli tehari asennetaan. Tämä kuitenkin kuulopuheiden kautta, koska koskaan en ole ruiskua (muuta kun autoissa) omistanut...
Siis tottakai olisi erittäin hyvä jos ruiskun saisi päivitettyä samalla, vaatiihan se teharin kanssa enemmän polttoainetta. Kuitenkaan se ei mikään välttämätön ole toiminnan kannalta, monia tapauksia tiedän missä Factorylla ajettu monta tuhatta kilometriä ilman ruiskun päivittämistä teharilla eikä niitä ongelmia ole ollut. Voihan niitä sitten ajan ja kunnon kilometrien kanssa tulla...

Elkku`

No oisko mitään muuta tapaa tohon virittämiseen, kun en haluais heti tota peliä rikkoa?

Esim. Jotain aika halpaa osaa et sais kulkemaan joku 75-85km/h
Max hinta ois semmonen 250â,¬
Ja jos tiedätte jotain kureja ni vois kertoa..

SalmiS^

Otat variaattorin prikan pois, ni saat parhaimman tuloksen ja ei maksa mitään. Parempaa kiihtyvyyttä + huippuja voisit saada Malossin MultiVar:lla. Tilaa www.scooter-attack.com Teharin kanssa vaan tulee heikommat tehot, vaikka luulis menevän toisin päin.