Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super 8 2-t kuristukset

Aloittaja mopotinx3, 08.08.21 - klo:21:00

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Ihmeen huonosti löytyy aiheesta juttua. Variaattorin holkki, hukkaputki ja pakokaasunkierrätys on ainoat havaitut kuristukset.  Eikö ne kuitenkin ole jättäneet pakokäyrän alkuun pillikuristimen, kun muissakin 2-t Kymcoissa on sellainen?  Entäs sylinterin aukot, onko edes Keeway Fact sylinterin reikiä vastaavat?
Kymcon 4-t malli on helpompi säätää, kun siihen käy suoraan kiinaskootterin viriosat. Nykyään ei saa enää edes Aeroxia kuin nelitahtisena uusien pakokaasumääräysten takia.  Ilmanputsarin kuristusholkki on super8 2-t:ssä noin 15mm, mutta kyllä se läpi virtaama ilma riittää aika kovaan vauhtiin.
Pitää sovittaa Keewayn sylinterinkantta tähän, jos se sopii, niin voisi käyttää Yamahan sylinterin kantta.
Aprilia Sportcity One 50 4t

mopotinx3

#1
Kymcon kansainväliseltä foorumilta löytyi hieman tietoa. Siellä ei kukaan ollut tutkinut sylinteriä tarkemmin, mutta sen ajoitukset riittävät 45 mailiin tunnissa. 2013-mallista alkaen voi olla kuristusprikka hitsattuna pakoputkeen.  Oman kun purkasin eilen pois, niin näin, että hukkaputken ja pakokaasukierrätysputken sisäosa ulottuu 10mm putken sisään tukkien pakoputken tehokkaasti.  Jyrsinterällä nämä pois ja hukkaputki umpeen. Pakokaasunkierrätysputkeen sujautan kemiallista metallia, niin ei tarvitse sitä irrottaa. Snorkkelin olivat engelsmannit myös poistaneet, mutta pienemmällä kulutuksella pääsee, kun antaa sen olla. Alkuperäisen pakoputken 13mm ulostuloreikä riittää orkkis pikkukaasarille. Tehoputkella ja 18-20mm kaasuttimella menee sitten jo 80 km/t, mutta melu ja kulutus on toista luokkaa. Imukaula voi vaatia suurentamista. En viitsi irrottaa, katsotaan sen laatua myöhemmin.
Aprilia Sportcity One 50 4t