Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Trekker -98 kusee bensaa rullien vaihdon jälkeen!?!?

Aloittaja Rando, 28.07.11 - klo:00:59

« edellinen - seuraava »

Rando

hei, elikkäs, tuli tuossa hankittua -98 peugeot trekkeri. trekkeriin juuri vaihdettu mäntä ja tehty koneremppa. noh, kiinni oli 5g rullat ( ei kuristuslevyä variaattorissa ja hukkis tukittu, cdi rajottamaton) eli kulki mainiot 10-20km/h ja kone huusi hoosiannaa.. no, kelasin sitten vaihtaa rullat 6grammasiin, no tuli sitten niin tehtyä, sain hienosti ne vaihdettua . kunnes kun käynnistin niin meni käyntiin ekalla( kiksistä) mutta sitten kiksistä rupes kuuluu outua ääntä, se hankas jotenki siihen tuuletinlevyyn tai johonkin? no sain sen kiksin siihen kohtaan että  ei pitänyt mekkalaa ( kun liikutteli kiksiä) sitten kävin noin 10m testilenkillä, rauhallista ajoa, sain nopeudeksi jo 40km/h ja ois reilusti lisää mennyt, mutta booas. no, käynnistin taas ( sähköllä) kunnes rupes taastoimii, sitten menin kotia taas ja huomasin että mopo ei pysy tyhjäkäynnillä rullienvaihdon jälkeen ja kusee kaasarin ylivuotoletkusta bensaa. siinä sitten ihmetellessä kun meni hermot kiksin kanssa niin otin sen kokonaan pois. sitten katsottiiin kaverin kanssa ja ihmeteltiin kunnes avattiin kaasari , no siel pohjassa oli jotain paskaa joka putsattiin, samalla suttimet ja muut putsattiin. ( ei ollu niissä kyllä mtn.) ilmanputsariki putsattiin. nytkun kaasari tyhjennettiin siinä samal ku putsattiin, niin ei mene enää sähköstä käyntiin. pitääkö siinä olla kiksi kun käynnistää? ja en tiedä kuseeko enään bensaa. eli ongelmana siis : miksi kusee bensaa ylivuotoletkusta ja miten kiksin jutut kasataan !?!?

kiitoksia jo etukäteen -Rando (:

pekpel

Jos kerran oli kaasarissa jotain paskaa niin sitä on varmasti myös suuttimissa ja siinä neulaventtilissä jonka pitäis ajossa sitä bensan saantia rajottaa sen mukaan mitä kaasari kuluttaa, kais sulla sentään suodatin on siinä bensaletkussa??!!
Ja nyt kun ei enää lähe käyntiin niin on joku letku irki tai vikapaikassa.
Oisit ottanu pari valokuvaa ennenkuin purit niin ois helppo niputtaa takasin :)
Kiksi on kuin rubikin kuutio, pari- kolme osaa menee yhtäaikaa paikalleen ei yksitellen.. 8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Rando

#2
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 28.07.11 - klo:01:56
Jos kerran oli kaasarissa jotain paskaa niin sitä on varmasti myös suuttimissa ja siinä neulaventtilissä jonka pitäis ajossa sitä bensan saantia rajottaa sen mukaan mitä kaasari kuluttaa, kais sulla sentään suodatin on siinä bensaletkussa??!!
Ja nyt kun ei enää lähe käyntiin niin on joku letku irki tai vikapaikassa.
Oisit ottanu pari valokuvaa ennenkuin purit niin ois helppo niputtaa takasin :)
Kiksi on kuin rubikin kuutio, pari- kolme osaa menee yhtäaikaa paikalleen ei yksitellen.. 8)


on bensaletkussa suodatin. ei ollut niissä kummassakaan paskaa..?? kaikki letkut kiinni ja siinä missä pitääkin. kiksistä , siis tiedän miten se kasataan, mutkun kasaan sen , niin en saa sitä sokkaa sinne oikeelle kohalle jostain syystä ja se on sit silleen niinku ennenki et ku käynnistyy ja heiluttaa sit nii se raapasee / jää osumaan siihen tuuletinlevyyn josta lähtee sit irtoo sen takia tuuletinrimoja.. kiitti vastauksesta.

ja sitten vielä että miten on mahdollista että rullien vaihdon jälkeen mopo ei pysy tyhjäkäynnillä? kun entisillä rullilla pysy mainiosti.

Coastside

#3
En minäkään saanut naista vaikka mopon väri vaihtui. :-X

Ekat asiat mopon opissa on että oikeat työkalut ja eri systeemit on eri remppaa ja vaikuttaa eri toimintaan. Tokana tulee se että kun on määrittänyt vian, on sen puoliksi tehnyt (korjauksen). Muutoin tekee toisen vian.

Varin työt on simppeleitä palapelejä, niin että kun palikat on paikoillaan ja mutterit kiinni niin toimii. Yksikin osa väärin niin ei toimi. Oikeastaan koskee koko konetta. Varmista puoli tuntia oikeaa kokoamista, niin et päiviä murehdi ja ihmettele. Siinä kun voi mennä koko mopo! Yleisin syy miksi mopo vaihtaa omistajaa.

Se kiksin väärä kokoaminen ei ole harmiton juttu. Aikansa ratisee niin tulee kohta osaa jostain päin läpi. Ainakin kiinalaisissa on tullut. Kun se hakkaa sen moottorin teholla niitä rattaita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Rando - 28.07.11 - klo:00:59
kusee kaasarin ylivuotoletkusta bensaa.
Neulaventtiili falskaa tai kaasari on vinossa. Tsekkaa samalla alipainehanan kunto eli bensaa ei pitäisi päästä letkullista enempää läpi, kun skode on sammuksissa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Rando

#5
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 28.07.11 - klo:09:36
Lainaus käyttäjältä: Rando - 28.07.11 - klo:00:59
kusee kaasarin ylivuotoletkusta bensaa.
Neulaventtiili falskaa tai kaasari on vinossa. Tsekkaa samalla alipainehanan kunto eli bensaa ei pitäisi päästä letkullista enempää läpi, kun skode on sammuksissa.

neulaventtiili voi tosiaan kyllä olla. alipainehana on tsekattu ja se on hyvässä kunnossa.

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.07.11 - klo:07:21
En minäkään saanut naista vaikka mopon väri vaihtui. :-X

Ekat asiat mopon opissa on että oikeat työkalut ja eri systeemit on eri remppaa ja vaikuttaa eri toimintaan. Tokana tulee se että kun on määrittänyt vian, on sen puoliksi tehnyt (korjauksen). Muutoin tekee toisen vian.

Varin työt on simppeleitä palapelejä, niin että kun palikat on paikoillaan ja mutterit kiinni niin toimii. Yksikin osa väärin niin ei toimi. Oikeastaan koskee koko konetta. Varmista puoli tuntia oikeaa kokoamista, niin et päiviä murehdi ja ihmettele. Siinä kun voi mennä koko mopo! Yleisin syy miksi mopo vaihtaa omistajaa.

Se kiksin väärä kokoaminen ei ole harmiton juttu. Aikansa ratisee niin tulee kohta osaa jostain päin läpi. Ainakin kiinalaisissa on tullut. Kun se hakkaa sen moottorin teholla niitä rattaita.


no onse kyllä silleen harmillilen juttu että se hakkaa ne tuuletusrimat poikki ja menee sitä "rautajauhetta" variaattoriin. :P tietäisikö kukaan mistä näkisi räjäytys kuvan trekkerin varista? meinaa jos mulla puutttuu / onliikaa jtn prikkoja siel tai jtn nii ois hyvä tietää. eilen tuli 13 kertaa avattua variaattorin koppa .

EDIT:

noniin, nyt sitten tänään tehtyä : vilkut laitettu kiinni, kaasari laitettukii , kiksi laitettu kuntoon ( olipas helppoa :D, enään ei pidä mekkalaa ja toimii hienosti) elikkäs. kaasari laitettiin kii kunnolla ja sitten siinä puolentunnin polkemisen jälkeen käynnistyi, sen jälkeen huomasin että no kappas, kusee vieläkin bensaa ;ss a röpöttää perkelesti , kaikki tämä siis rullienvaihdon jälkeen, apua !? :/

Coastside

Kaasutin tulvii. Hoida sen toiminta kuntoon ja unohda rullat. Vuoto voi olla vaaraksikin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rando

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.07.11 - klo:15:57
Kaasutin tulvii. Hoida sen toiminta kuntoon ja unohda rullat. Vuoto voi olla vaaraksikin.


mitä mitä, kyllä mä nyt sen tiedän että se kaasutin tulvii ? :D:D sitähän mä tässä just etsin MIKSI se kaasari tulvii. ja se rupesi tulvimaan siis rullienvaihdon jälkeen. ( nykyset rullat 6g) entisillä rullilla (5g) toimi mainiosti ja pysy tyhäkäyntiä ymym, mutta nytkun laitettiin 6g rullat niin rupes kaasari tulvii ja ei pysy tyhjäkäynnillä, vaikka kaasariin ei edes koskettu.

pekpel

Eipä se kaasari ole koottu oikein jos tollasta tekee, pöydälle vaan ja paloiksi ja oikein kasaan.
Neulaventtiili kohokammiossa ei ole oikein paikallaan / risa.
Lisää juttua ja kuvia kaasariosiossa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Jos alipainehana toimii oikein, niin se ei voi valutella suuria länttejä mopon alle moottorin ollessa sammuttuna. Se on ihan mahdotonta, koska letkuun ei tule alipainetta.

Purappa kaasari tosiaan vielä kerran ja testaa kohon liikkuminen ja sitä kautta neulaventtiilin sulkeutuminen (kokeile vaikka puhaltaa bensaliitäntään ja katso falskaako kohon ollessa ylä asennossa). Katso samalla tarkkaan, onko neulaventtiiliin kulunut pieni ura ja jos on, niin vaihtoon. Nämä nyt tietysti oletuksena siihen, että kohoa ei ole noissa aikaisemmissa puhdistuksissa väännelty / sitä kautta bensapintaa säädelty. Katso myös, ettei koho pääse missään vaiheessa takertelemaan ja on muuten täysin ehjä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Rando

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 29.07.11 - klo:10:29
Jos alipainehana toimii oikein, niin se ei voi valutella suuria länttejä mopon alle moottorin ollessa sammuttuna. Se on ihan mahdotonta, koska letkuun ei tule alipainetta.

Purappa kaasari tosiaan vielä kerran ja testaa kohon liikkuminen ja sitä kautta neulaventtiilin sulkeutuminen (kokeile vaikka puhaltaa bensaliitäntään ja katso falskaako kohon ollessa ylä asennossa). Katso samalla tarkkaan, onko neulaventtiiliin kulunut pieni ura ja jos on, niin vaihtoon. Nämä nyt tietysti oletuksena siihen, että kohoa ei ole noissa aikaisemmissa puhdistuksissa väännelty / sitä kautta bensapintaa säädelty. Katso myös, ettei koho pääse missään vaiheessa takertelemaan ja on muuten täysin ehjä.


noniin, kiitoksia paljon Sampalle !!! tuli tosiaan sitten kaasari äskettäin purettua, ja ilmanpaineella putsattua. neulaventtiilin luota löyty paskaa , putsasin kaasarin kunnolla ja löin kasaan niin joha toimi pysy käynnis eikä kussu bensaa. nyt vaan ongelma että kiihdytyksessä röpöttää hitusen, mitä pitäis säätää? kiitoksia paljon Sampalle!!