Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ei aukee

Aloittaja Midland, 17.09.19 - klo:10:43

« edellinen - seuraava »

Midland

Öljyt sain vaihdettua, mut öljynsuodatin ei antaudu. Yritän saada korjaamolle 35km päähän ajamalla niin ,et kiskoisivat/hajottasivat irti samantien. Pääsis sitten ajamaan takaisin kotiinpäin ilman peräkärrykuljetuksia ym. Millä lie kiristetty.. -eka öljynvaihto tähän keksintöön nyt mulla. http://aijaa.com/EpmtPR
http://aijaa.com/tIRGv9

Coastside

Tavallinen keino on ruuvari läpi ja vääntö.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 17.09.19 - klo:11:05
Tavallinen keino on ruuvari läpi ja vääntö.
Tuossa vaan riskaa sen jos ei siltikään lähde, niin eipä mopella kyllä korjaamolle sitten enää ajetakaan :-\

Itsellä about aina on nuo klassiset hihna- ja ketju-vääntimet riittäneet, mutta joskus on tuollainen vähän tiukempi tapaus osunut omallekin kohdalle ja tällöin on auennut noilla pihdeillä 8)

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Midland

Ei mahdu oikeen mikään isompi, kun yläpuolikas on lohkon sisällä. Korjaamo soitti äsken, et voi tulla tätä kautta kotimatkallaan sellanen metallipanta-avain mukana. Saattaa mahtuu tonne väliin. Lähtispä..Uusilla öljyillä ja vanhalla suodattimella ajettu nyt vähäsen-tarvii kattella miltä öljy näyttää jos saa ton suodattimen nyt vaihettua.

viisnelonen

Joo, ahtaasti se on laitettu.  Muistaakseni mun ysissäkin oli ekalla kerralla tiukassa .. käytän tekstiiliremmiavainta+räikkäväännin ja kyllähän se filtterin kylki murjoontui silloinkin.(Räikän pyöreä klunssi painaa vasten suodatinta)
Ongelmana siinä on se suodattimen pieni halkaisija , oma peltipanta-avain oli liian iso.
Siirto- eli papukaijapihtejä voi yrittää käyttää alkuun että saa nytkäytettyä liikkeelle.
Itse kiristän suodattimen vain käsin sen 3/4 kierrosta tiivisteen kosketettua vastinpintaansa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Midland

Juu säätöleukapihdeillä yritin ensin, sitten kuormaliinalla ja sitten kiristin metallipannan ("klemmari") sen ympäri ja vasaroin -ei hievahdakkaan. Kaikki vaan luistaa. Varsinainen avain mulla semmonen ketju/väänninvarsimalli. Ei mahdu ketju ympäri. Jos ei korjaamon kaverin avaimella onnistu, niin ruuvimeisseli läpi, jos ei sittenkään niin seuraavaks taltta ja vasara, et pääsee kantaan käsiks. Sitte dynamiittia jos ei vieläkään :o :o

viisnelonen

Se klemmari ihan sinne juureen eli tyveen. sitten yhtäaikaa vääntöä niillä siirtoleukapihdeillä ja naputtelua vasaralla siihen klemmarin ruuviin.. jos ei em kombinaatolla lähde niin en usko että lähtee läpilyödyllä ruuvarillakaan.
Niin ja lämmitä kone ensin, sillä on merkitystä, auttaa usein myös liian tiukkaan öljynpoistoproppuun.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Paksumpi ruuvari ei leikkaa peltiä eli niin paksu kuin siihen saa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Midland

Korjaamon kaveri ei saanu metallipanta-avaimella, mut sen isoilla siirtoleukapihdeillä kaksin käsin puristaen lähti! Öljysin uuden suodattimen tiivisteen ja ihan käsivoimin paikoilleen niin tiukkaan kuin pysty kiertään. Vielä ajotietokoneen muistutustekstin nollaus ja kovaa ajoa  :D Ens vuonna sitten toivottavasti helpommin..

viisnelonen

Hieno juttu. Motonetista oon ostanu noita suodattimia, pösössä on samanlainen. Minkälainen siinä se nollaus on ? Tuossa mun x9:ssä joutuu irroittaan ajovaloumpion ja sitten joku ihan älytön napinpainelu juttu. Kerran olen sen viitsinyt tehdä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Midland

Ajovaloumpion yläpuolinen paneeli irti ja siellä on "RESET" nappula. Enempää en oikeen tiedä, muutama video Youtubessa, mutta saksan ja italiankielellä. Tarvii vaan kokeilla tai etiskellä netissä. Ei niin isosti kyllä haittaa pikku teksti LCD näytöllä, mut olishan sekin kiva saada oikein. Tärkeintä et kirjottelin km/pvm huoltokirjaan..Tulpan vielä vaihdan huomenna. Kiitos vinkeistä niitä antaneille-mut näin toi meni ja onneks ei hajonnu mitään.