Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kampiakselin tasapainoitus tarpeen? (tehdasuuden)

Aloittaja noZell, 08.09.12 - klo:00:28

« edellinen - seuraava »

noZell

moi, olen ostamassa peugeot speedfight 2 skootteriin kampiakselia ja kuulin että se pitäisi tasapainottaa niin ajattelin täällä kysyä että onko se totta ja miten se tapahtuu.
kampiakseli meni vaihtoon koska huollossa vetivät noin vuosi sitten etuvariaattorin pultin niin kireelle että kun avasin pulttipyssyllä sen niin siinä puuttui puolet kierteistä ja käynnistysrattaan boordeista...


edit: tässä samalla ajattelin kysyä että kun lähden liikkeelle niin kierroksia saa nostaa suht paljon että liikkuu, niin ajattelin kysyä että voisiko johtua kytkimen palojen kulumisesta? :o
SSSCUUDEER DUUUUNING IS NOOOD A GRIIIME

Coastside

#1
Silloin jos siihen vaihdetaan kiertokanki, sen joutuu tasapainoittamaan, mutta tehtaan jäljiltä ei.

http://www.youtube.com/watch?v=HbsGGSjmpko&feature=player_embedded

Filkassa näkyvä lisäpaino ei vastaa kuin puolittain mäntää (The steel bar replacing the piston does weigh 54% of piston.).

Lasittuneet palat voi luistaa. Hionta auttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopo305

Ei, tarvitse, jos ei halua tarkistaa. Tuskin noita edes tehtaalla tarkistetaan, jigissä käsataan, niin tulee aikas lähelle.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Coastside

Onhan se mahdollista että se kieroutuu vaikkapa pudottuaan betonilattialle sopivassa kulmassa, mutta silloin se on koneistamon hommia oikaista se.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

leze223

Eikös enemmänkin kellotusta tuo ole kun tasapainotusta? :o
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Samppa

Enpä ole koskaan kuullut, että joku olisi näitä mopon kampuroita (siis uusia) tasapainottanut. En ainakaan itse ole.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#6
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=PE3EdP20gyA

Kangen korjaus liippaa aihetta ja voi soveltaa jopa mopoon vaikka tuskin on edullisempaa kuin uusi kampura. Entisöinnissä korjataan yhä.

http://www.supermotocenter.fi/Webshop/product_details.php?p=1783

Uuden saa tuohon tyyliin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juissi

Sinänsä turha kommentti, mutta uusi siihen samalla se mutteri ja käynnistysratas, ettei riko uudesta kampurasta booreja tai kierteitä.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.